Σε διαδικασία …αναδιοργάνωσης βρίσκεται το ηγετικό επιτελείο του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης. Αλλαγή φρουράς, μετά την ανάληψη των καθηκόντων της κυρίας Όλγα Γεροβασίλη ως υπουργού, πραγματοποιείται στο πόστο το οποίο αποτελεί ουσιαστικά τον συνδετικό κρίκο της πολιτικής ηγεσίας με το στελεχιακό δυναμικό και τον κορμό της διοίκησης.
Τη θέση του Γενικού Γραμματέα του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης ανέλαβε ο μέχρι σήμερα προϊστάμενος του Γραφείου Διοίκησης και Οργάνωσης της Γενικής Γραμματείας Πρωθυπουργού, κ. Γρηγόρης Θεοδωράκης.
Νέος σε ηλικία, 44 ετών, έμπειρο στέλεχος στο χώρο της δημόσιας διοίκησης και με συνδικαλιστική δράση, είχε διοριστεί με απόφαση του κ. Αλέξη Τσίπρα, τον Φεβρουάριο του 2015, στο Μαξίμου, αποσπασμένος από την Αποκεντρωμένη Διοίκησης Αττικής. Τώρα, ο κ. Γρηγόρης Θεoδωράκης, ως Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης, δίπλα στην κυρία Γεροβασίλη, έχει να αντιμετωπίσει τα ζητήματα που προκύπτουν κατά την εφαρμογή της κυβερνητικής πολιτικής για τη δημόσια διοίκηση. Θεωρείται ότι θα είναι κρίσιμη η συμβολή του στη λειτουργία του υπουργείου, στο σχεδιασμό και την εφαρμογή των κυβερνητικών αποφάσεων.
Παράλληλα, ύστερα από 18 μήνες στο υπουργείο, αποχώρησε ο πρώην βουλευτής Επικρατείας του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην συνδικαλιστής (έχει διατελέσει πρόεδρος της Ομοσπονδίας Τραπεζοϋπαλληλικών Οργανώσεων Ελλάδος) κ. Δημήτρης Τσουκαλάς.
Η κυρία Γεροβασίλη υπέγραψε την απόφαση με την οποία διαπιστώνεται η αυτοδίκαιη λήξη, από 04/11/2016, της υπηρεσίας του κ. Τσουκαλά από τη θέση μετακλητού Αναπληρωτή Γενικού Γραμματέα του πρώην Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης.
Ήδη, την περασμένη Τετάρτη, αυτή η απόφαση δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, στο τεύχος Υπαλλήλων Ειδικών Θέσεων και Οργάνων Διοίκησης Φορέων του Δημοσίου και Ευρύτερου Δημοσίου Τομέα (ΦΕΚ Υ.Ο.Δ.Δ. 675 – 07.12.2016).
Ο διορισμός του κ. Τσουκαλά είχε υπογραφεί στις 24 Μαρτίου 2015 από τον τότε υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης κ. Νίκο Βούτση και τον τότε Αναπληρωτή υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης κ. Γιώργο Κατρούγκαλο. Παρέμεινε και επί υπουργίας κ. Χριστόφορου Βερναρδάκη.
Τώρα που το υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης έχει ξεχωριστή υπόσταση από εκείνο του Εσωτερικών, ο κ. Γρηγόρης Θεοδωράκης αναλαμβάνει τα καθήκοντα του Γενικού Γραμματέα. Η εργασιακή του εμπειρία, ως στελέχους της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής, οι σπουδές του αλλά και η συνδικαλιστική του δράση φαίνεται ότι συνδέονται με την ανέλιξή του στο Μαξίμου και την πορεία του στην κεντρική Διοίκηση.
Είναι μαθηματικός (πτυχιούχος του Πανεπιστημίου Αθηνών, και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στο αντικείμενο «Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού» από το ίδιο Πανεπιστήμιο) καθώς και απόφοιτος της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης.
Εδώ και χρόνια έχει αναπτύξει συνδικαλιστική δράση στο χώρο της δημόσιας διοίκησης ενώ διετέλεσε από το 2008 έως το 2010 πρόεδρος της Ένωσης των Αποφοίτων της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΣΔΔΑ), και από το 2012 έως το 2014 αντιπρόεδρος της Ένωσης Αποφοίτων ΕΣΔΔΑ. Ο κ. Γρηγόρης Θεοδωράκης είναι μέλος του Συλλόγου Εργαζομένων Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής και του Διοικητικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΔΕΕ).
Στέλεχος Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής, από όπου αποσπάστηκε στο Μαξίμου και τώρα στο υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης, διετέλεσε επί σειρά ετών, εισηγητής στη Διεύθυνση Αυτοδιοίκησης & Αποκέντρωσης με αρμοδιότητα τον έλεγχο αποφάσεων ΟΤΑ Α΄ Βαθμού, κυρίως οικονομικού αντικειμένου.
Στη συνέχεια ήταν Προϊστάμενος του Τμήματος Οικονομικής Διαχείρισης Επενδυτικών Προγραμμάτων του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης με βασικό αντικείμενο τον έλεγχο και την πληρωμή έργων του ΠΕΠ Αττικής . Από τον Ιανουάριο του 2011 έχει οργανική θέση ως Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Εθνικών Κληροδοτημάτων, με αρμοδιότητες που σχετίζονται με την εκκαθάριση και εποπτεία κοινωφελών περιουσιών και σχολαζουσών κληρονομιών.
Η θητεία του στο Μαξίμου ακολούθησε. Εκεί, ως προϊστάμενος του Γραφείου Διοίκησης και Οργάνωσης της Γενικής Γραμματείας Πρωθυπουργού είχε σημαντικές αρμοδιότητες , με δικαίωμα υπογραφής \των εγγράφων, πράξεων και αποφάσεων που αφορούσαν οικονομικά θέματα, όπως συμβάσεις παροχής υπηρεσιών και διάφορες δαπάνες μέχρι του ποσού των δέκα χιλιάδων ευρώ, αλλά και τις εγκρίσεις μετακίνησης υπαλλήλων και στελεχών της υπηρεσίας εκτός έδρας κ.ά.