Το ενδιαφέρον κάθε χρόνο αυξάνεται, οι συμμετοχές μεγαλώνουν και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά βελτιώνονται, στον διαγωνισμό για την γαλάζια οικονομία «Bluegrowth». Αυτό επισήμαναν οι διοργανωτές του διαφωνισμού προσθέτοντας ότι ήδη δυο ομάδες από αυτές που συμμετείχαν στον 1ο και 2ο διαγωνισμό δραστηριοποιούνται στην Ολλανδία.
«Σκοπός του διαγωνισμού είναι να παρουσιαστούν νέες επιχειρηματικές, βιώσιμες και καινοτόμες ιδέες στο χώρο της «γαλάζιας οικονομίας», ώστε να δημιουργηθεί μια μήτρα αναπτυξιακών νεοφυών επιχειρήσεων με εγχώρια και διεθνή απήχηση. Να συνεχίσουμε ότι έχουμε δημιουργήσει τα προηγούμενα δύο χρόνια, πλέον πιο δομικά και με κατεύθυνση στην ενίσχυση της επιχειρηματικήςκουλτούρας, κάνοντας μια μικρή προσπάθεια στην αντιμετώπιση φαινομένων όπως αυτών, της ανεργίας και της οικονομικής ύφεσης που βιώνει η πατρίδα μας. Οι διαγωνιζόμενες ομάδες φέτος θα είναι 11», τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση.
Ο 3ος διαγωνισμός με επίκεντρο τη θαλάσσια οικονομία, θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου 2016, από τις 17.30 έως τις 21.00, στο Συνεδριακό Κέντρο ΑΕΙ Πειραιά ΤΤ (ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ – Θηβών & Π. Ράλλη 250 Αιγάλεω) από την ομάδα του «Bluegrowth» και υπό την αιγίδα του Δήμου Πειραιά.
Εχει προηγηθεί η πρώτη φάση «η οποία περιλάμβανε την Ημέρα Προετοιμασίας στις 28 Νοεμβρίου 2016, κατά την οποία οι τελικές 11 υποψήφιες ομάδες που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής, δοκίμασαν την ροή των παρουσιάσεών τους, συζήτησαν θέματα επί της διαδικασίας και αντάλλαξαν ιδέες προκειμένου να τελειοποιήσουν τις προτάσεις τους.» Η δεύτερη φάση περιλαμβάνει την ημέρα του διαγωνισμού.
Στην ανακοίνωση σημειώνεται ότι «οι υποψήφιοι θα έχουν την τελευταία τους ευκαιρία να παρουσιάσουν τις ιδέες τους στην κριτική επιτροπή που αποτελείται κυρίως από τους Συμβούλους, και το κοινό. Η διαδικασία ψηφοφορίας θα αναδείξει τις πιο δημοφιλείς ιδέες . Οι νικητές θα κερδίσουν πρόσβαση σε υπηρεσίες αξίας 5000 ευρώ, πρόσβαση στους χώρους εργασίας και στην υποστήριξη της Αειφορίας και του Blue Growth.»
Επισημαίνεται ακόμη ότι «ο 2ος Διαγωνισμός του Blue Growth, που πραγματοποιήθηκε τον Ιανουάριο του 2016, έδωσε την ευκαιρία σε 11 υποψήφιες ομάδες, από τις συνολικά 30 που υπέβαλαν αίτημα συμμετοχής και αξιολόγησης, να παρουσιάσουν τις καινοτόμες ιδέες τους για την ενίσχυση της «Μπλε Οικονομίας» ενώπιον του συμβουλίου που αποτελείται από ειδικούς του χώρου της Ναυτιλίας. Ο κάθε ένας από τους πέντε τελικούς νικητές κέρδισε το έπαθλο των 5.000 ευρώ σε συμβουλευτικές υπηρεσίες καθώς και την συμμετοχή στο πρόγραμμα υποστήριξης νεοφυών επιχειρήσεων (incubation) από την Αειφορία, για τέσσερεις μήνες.»
Ο Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας Πειραιά κ. Πέτρος Κόκκαλης, δήλωσε σχετικά ότι: «Στόχος μας είναι η ημέρα μετά τον διαγωνισμό, να αποτελέσει την αρχή για μια επανεκκίνηση, η οποία θα ενσαρκώνει την ουσία και το πραγματικό νόημα του Blue Growth: αυθεντικότητα, δημιουργικότητα, καινοτομία και συνεργατικότητα. Η ομάδα του Blue Growth, μαζί με την Αειφορία και την «δεξαμενή» Μεντόρων θα βρισκόμαστε στην διάθεση των συμμετεχόντων μας για οποιαδήποτε ανάγκη ή πρόκληση παρουσιαστεί. Δεσμευόμαστε να είμαστε παρόντες σε όλη την διαδικασία μετατροπής της ιδέας-σπόρου σε μια εδραιωμένη, δυνατή, μελλοντική εταιρεία της μπλε οικονομίας.»
Φέτος ωστόσο ο διαγωνισμός σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια άλλαξε μορφή. Όπως λένε οι διοργανωτές λόγω του αυξημένου ενδιαφέροντος πέρασε τα «σύνορα» του Πειραιά και ταξίδεψε ως την Πάτρα ενώ θα βρεθεί το προσεχές διάστημα και σε περιοχές της Κρήτης, του Αιγαίου, της Βόρειας Ελλάδας κ.α. Στόχος τους σε κάθε περίπτωση είναι η ιδέα να μετατραπεί σε εταιρεία, να βάλουν, όπως λένε, «ένα λιθαράκι στην ενίσχυση της επιχειρηματικής κουλτούρας της κοινωνίας προσπαθώντας να αντιμετωπιστούν τα φαινόμενα της ανεργίας και της οικονομικής ύφεσης».
Η τελική φάση της παρουσίασης των ιδεών που θα κατατεθούν στον 3ο διαγωνισμό θα γίνει στις 24 Μαΐου κατά της διεθνούς έκθεσης Posidonia Sea Tourism Forum 2017 στο Μέγαρο Μουσικής
Παράλληλα, σημειώνουν, έχουν διαμορφώσει ένα στρατηγικό σχέδιο για τα επόμενα χρόνια ώστε το «Bluegrowth» να αποκτήσει μεγαλύτερη δυναμική και εφόσον ολοκληρωθεί το πλάνο ανάπλασης των πρώην εγκαταστάσεων του εργοστασίου «Παπαστράτος» να αποκτήσει νέα «στέγη» και παράλληλα να είναι ξεχωριστή εταιρική οντότητα με τη μορφή της αστικής μη κερδοσκοπικής.