Μπορεί στον λεγόμενο δυτικό κόσμο να είναι λίγες οι γυναίκες που κατέχουν ηγετικές θέσεις στον επιχειρηματικό κόσμο, δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και στον μουσουλμανικό. Πρόσφατα πραγματοποιήθηκε στο Μάντσεστερ η Muslim Lifestyle Expo 2016, η σημαντικότερη έκθεση μουσουλμανικών καταναλωτικών προϊόντων. Περισσότερο από το 60% των εταιρειών που φιλοξενήθηκαν στη διήμερη εκδήλωση διαθέτουν διευθύνοντες συμβούλους θηλυκού γένους.
«Η εποχή όπου οι μουσουλμάνες γυναίκες ήταν κλεισμένες στην κουζίνα τους έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί» υποστηρίζει ο Ταχίρ Μίρζα, συνιδρυτής της έκθεσης που φιλοξένησε πάνω από 130 εταιρείες.
Η μελέτη
«Η μελέτη μας έχει δείξει ότι οι γυναίκες αντιπροσωπεύουν άνω του 50% των νεοφυών (startup) μουσουλμανικών επιχειρήσεων» προσθέτει ο Μίρζα.
Σύμφωνα με έρευνα του Reuters η παγκόσμια δαπάνη το 2014 σε μουσουλμανικά καταναλωτικά προϊόντα ανήλθε σε 1,8 τρισ. δολάρια και αναμένεται να ξεπεράσει τα 2,6 τρισ. δολάρια μέσα στην επόμενη τετραετία. Αυτή η τάση αφήνει πολλά περιθώρια ανάπτυξης του επιχειρείν στη συγκεκριμένη αγορά και κατά τα φαινόμενα οι γυναίκες έχουν τον πρώτο λόγο.
Οι θηλυκοί «mumpreneurs», όπως ονομάζεται αυτή η νέα γενιά επιχειρηματιών (από τους αγγλικούς όρους για τη φράση «μουσουλμάνος επιχειρηματίας»), έχουν ένα πολύ δύσκολο έργο να επιτελέσουν. Η παραδοσιακή εργαζόμενη μουσουλμάνα γυναίκα δυσκολεύεται να συγκεντρώσει τα απαραίτητα κεφάλαια για να ξεκινήσει την επιχείρησή της. Ετσι, πολλές από αυτές διατηρούν μια πρωινή εργασία και στον ελεύθερο χρόνο τους επιδίδονται στη δημιουργία και στην ανάπτυξη μιας επιχείρησης σε ένα ευρύ φάσμα τομέων.
Μια από τους θηλυκούς επιχειρηματίες που συμμετείχαν στη Muslim Lifestyle Expo 2016 ήταν η Σαμπάχ Ναζίρ, η οποία ξεκίνησε την εταιρεία της τo 2004. H Islamic Moments παρήγε και πουλούσε ευχετήριες κάρτες. Το 2011 η Ναζίρ συνειδητοποίησε ότι η αγορά δεν φροντίζει αρκετά τον σύγχρονο μουσουλμάνο καταναλωτή και έτσι αποφάσισε να επανασχεδιάσει τα πάνω από 300 προϊόντα της υπό αυτήν την ιδέα.
Τα προϊόντα της Islamic Moments πουλιούνται σε περισσότερες από 20 χώρες σε όλον τον κόσμο. Η Ναζίρ δηλώνει στο βρετανικό δίκτυο ότι ήταν αποφασισμένη να δημιουργήσει «μια εταιρεία, ένα φιλόδοξο εμπορικό σήμα που θα πλησίαζε τον τρόπο ζωής του νέου μουσουλμάνου καταναλωτή και θα τον ενέπνεε να ζει την καθημερινότητά του με σεβασμό στην πίστη του».
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ