Οι Αρχές στη Βολιβία αποφάσισαν να αναστείλουν την άδεια λειτουργίας της αεροπορικής εταιρείας LaMia μετά το δυστύχημα που κόστισε τη ζωή και στους ποδοσφαιριστές της Σαπεκοένζε.
Οι αποκαλύψεις, τόσο για την εταιρεία όσο και για τις συνθήκες του δυστυχήματος, διαδέχονται η μία την άλλη, μετατρέποντας τον πόνο των Βραζιλιάνων σε οργή.
Στη Βολιβία οι Αρχές αποφάσισαν επίσης να αντικαταστήσουν τη διοίκηση της αεροπορικής εταιρείας, προκειμένου να μην υπάρχουν σκιές για τη διαφάνεια της έρευνας.
Στον Πύργο Ελέγχου του Μεδεγίν της Κολομβίας δηλώνουν ότι ζήτησαν από τον πιλότο της μοιραίας πτήσης να περιμένει προτού προσγειωθεί, καθώς υπήρχε άλλο αεροπλάνο σε προτεραιότητα για προσγείωση έκτακτης ανάγκης.
Η εργαζόμενη στον Πύργο, Γιάνες Μολίνα αποκάλυψε σε συναδέλφους της ότι δέχεται απειλές για τη ζωή της.
H ίδια δηλώνει βέβαια ότι θα βρει στήριξη από τη διοίκηση και διαβεβαιώνει ότι έκανε ό,τι έπρεπε σε σχέση με τον χειρισμό της συγκεκριμένης πτήσης.
Όπως αποκαλύπτεται, o πιλότος ζήτησε από τη συγκεκριμένη εργαζόμενη στον Πύργο να της δώσει άδεια για αναγκαστική προσγείωση, χωρίς όμως να της εξηγήσει τη σοβαρότητα της κατάστασης.
Έτσι, εκείνη αποφάσισε να δώσει προτεραιότητα σε άλλο αεροσκάφος, το οποίο ανέφερε σαφώς ότι παρουσίαζε διαρροή καυσίμων.
Όση ώρα ανέμενε την άδεια, το μοιραίο αεροσκάφος παρουσίασε πρόβλημα στα ηλεκτρικά του συστήματα. Όταν πλέον εξήγησε στον Πύργο και πήρε την άδεια, ήταν αργά.
Πάντως η διοίκηση της αεροπορικής εταιρείας διαβεβαιώνει ότι το αεροπλάνο είχε επιθεωρηθεί και ότι είχε καύσιμα για να πετάξει τις 4,5 ώρες που χρειαζόταν. Σε κάθε περίπτωση, το θέμα του ανεφοδιασμού είναι ζήτημα πιλότου.
Μια άλλη αποκάλυψη που είδε το φως της δημοσιότητας σε αυτό το θέμα, θέλει τον πιλότο να διαβεβαιώνει τους επιθεωρητές ότι είχε επάρκεια καυσίμων.
Η βολιβιανή εφημερίδα El Deber επικαλείται την Σέλια Καστέδο, εργαζόμενη στην αρμόδια υπηρεσία, η οποία υπέγραψε το σχετικό έγγραφο για την πτήση. Η Καστέδο ανέφερε συγκεκριμένα προβλήματα στο αεροπλάνο.
Σχετικά με την αυτονομία καυσίμων, την διαβεβαίωσαν: «Όχι κυρία Σέλια, μας φτάνει αυτή η ποσότητα».
Μια άλλη αποκάλυψη κάνει η βρετανική εφημερίδα Daily Mail, επικαλούμενη τα μηνύματα που έστελναν οι ποδοσφαιριστές στα κοινωνικά δίκτυα, λίγο προτού αναχωρήσει το αεροπλάνο για τη μοιραία πτήση.
Στο γκρουπ μηνυμάτων συμμετείχε και ένας ποδοσφαιριστής που δεν ακολούθησε την αποστολή, λόγω τραυματισμού.
Ο Ντέμερσον Κόστα είπε στην αγγλική εφημερίδα ότι σε ένα από τα μηνύματα τού έγραψαν ότι η πτήση καθυστερούσε να αναχωρήσει, γιατί οι αεροσυνοδοί αναζητούσαν στις αποσκευές το βιντεο-παιχνίδι ενός παίκτη.
Αυτή η καθυστέρηση ήταν μοιραία -αναφέρει η εφημερίδα- επειδή δεν έκαναν την απαραίτητη στάση για ανεφοδιασμό.
Εξίσου περίεργη μοιάζει να είναι και η πορεία της αεροπορικής εταιρείας LaMia. Όπως αναφέρει η εφημερίδα O Estado του Σάο Πάολο, η εταιρεία ιδρύθηκε από τον Ρικάρντο Αλμπασέτε Βιδάλ το 2009 στη Βενεζουέλα τα χρόνια του Ούγκο Τσάβες με συμμετοχή κινεζικών κεφαλαίων. Στόχος, να αναπτυχθεί μια αεροπορική εταιρεία στη χώρα.
Τα πράγματα δεν πήγαν ιδιαίτερα καλά και ο Βιδάλ αποφάσισε να μεταφέρει την έδρα στη Βολιβία, ιδρύοντας μια νέα αεροπορική εταιρεία, την LaMIa Bolivia. Συνεταίρος του ο Μιγκέλ Κιρόγα, ο πιλότος που σκοτώθηκε μαζί με τους υπόλοιπους επιβάτες…
Ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο, σύμφωνα πάντα με τις αποκαλύψεις της βραζιλιάνικης εφημερίδας, είναι ότι ο Σαμ Πα, ο άνθρωπος πίσω από τα κινέζικα κεφάλαια, συνελήφθη από τις Αρχές στο Πεκίνο κατηγορούμενος για διαφθορά.
Στη Βολιβία η LaMia λειτουργούσε με τρία αεροσκάφη, από τα οποία τον τελευταίο καιρό πετούσε μόνο το ένα. Με αυτό είχαν πετάξει πρόσφατα και άλλες ποδοσφαιρικές ομάδες και αποστολές, όπως η Εθνική Αργεντινής.
Ήταν το αεροπλάνο που έπεσε στην Κολομβία.