Την ίδια στιγμή που σε ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας γίνεται λόγος για συνάντηση στις Βρυξέλλες «σε πολύ θερμό κλίμα» μεταξύ του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή με τον επικεφαλής της Ομάδας των Ευρωπαϊκών Σοσιαλιστικών Κομμάτων κ.Τζιάνι Πιτέλα, στον Πειραιά το κλίμα ανάμεσα στον υπουργό και στους συνδικαλιστικούς εκπροσώπους των αξιωματικών του Λιμενικού Σώματος χαρακτηρίζεται πολύ ψυχρό.
Αφορμή το σχέδιο νόμου «Επιθεωρητές / ελεγκτές πλοίων, λιμένων, Αναγνωρισμένων Οργανισμών και άλλες διατάξεις» το οποίο, όπως καταγγέλλουν συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των λιμενικών, άλλαξε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής παρά τις παρατηρήσεις που είχαν κατατεθεί στη φάση της διαβούλευσης.
Διαβούλευση επί Δρίτσα
Ένα νομοσχέδιο το οποίο έχει εξελιχθεί σε «γεφύρι της Άρτας» καθώς είχε τεθεί δυο φορές το 2016 για διαβούλευση επί υπουργίας κ. Θοδωρή Δρίτσα ωστόσο παρέμενε στο συρτάρι του γραφείου του παρά τις συνεχείς οχλήσεις των συνδικαλιστών του Λιμενικού. «Κληροδοτήθηκε» στον νέο υπουργό ο οποίος μετά τις αλλαγές που έκανε το προώθησε προς επεξεργασία σε υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου.
Στελέχη της Πανελλήνιας Ένωσης Αξιωματικών Λιμενικού Σώματος (ΠΕΑΛΣ) λένε πως αυτό που είδαν δεν έχει καμία σχέση με το νομοσχέδιο του κ. Δρίτσα επισημαίνοντας ότι οι λιμενικοί «δεν περίμεναν δύο χρόνια για να δουν ένα σχέδιο νόμου κατώτερο των περιστάσεων και των αναγκών τους, που επιστρέφει το Σώμα δεκαετίες πίσω».
Σε σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε η ΠΕΑΛΣ αναφέρεται ότι «για άλλη μια φορά στο ΛΣ πρωτοπορούμε και δίδουμε την αρμοδιότητα των μεταθέσεων του προσωπικού του ΛΣ στον υπουργό, να μεταθέτει όπως εκείνος κρίνει. Για άλλη μια φορά στο ΛΣ πρωτοπορούμε ακυρώνοντας τα συμβούλια τοποθετήσεων – μεταθέσεων, μετατρέποντάς τα από αποφασιστικά σε γνωμοδοτικά. Για άλλη μια φορά στο ΛΣ πρωτοπορούμε διαχωρίζοντας τους αξιωματικούς σε πατρίκιους και πληβείους, τροποποιώντας ως ενιαίες τις οργανικές θέσεις αξιωματικών ειδικοτήτων εις βάρος αξιωματικών άλλων προελεύσεων, με ό,τι συνεπάγεται για τη μεταξύ τους ιεραρχική εξέλιξη και κυρίως τη δημιουργία αντιπαλότητας».
Σημειώνει ακόμη, μεταξύ άλλων, ότι «για άλλη μία φορά στο ΛΣ πρωτοπορούμε και ζητάμε από ανώτερους αξιωματικούς (λιμενάρχες, διοικητές, κυβερνήτες, ιπτάμενους κ.λπ.) προκειμένου να υπηρετήσουν σε θέση ναυτιλιακού ακολούθου να υποβληθούν προηγουμένως σε έλεγχο καταλληλότητας αντίστοιχο με αυτόν που υπόκεινται τα στελέχη προκειμένου να φέρουν πυροβόλο όπλο.
Για άλλη μια φορά στο ΛΣ πρωτοπορούμε διαχωρίζοντας τους αξιωματικούς σε αξιωματικούς κατηγορίας υπουργείου και σε αξιωματικούς κατηγορίας λιμεναρχείου. Για άλλη μια φορά στο ΛΣ πρωτοπορούμε κι ενώ υφίσταται νομοθετικό πλαίσιο αναφορικά με το σύστημα αξιολόγησης, αντί να ενισχύσουμε το υπάρχον, περιγράφουμε και νομοθετούμε για ένα νέο ασαφές και κατά το δοκούν».
Η ΠΕΑΛΣ αναφερόμενη πάντα στις προωθούμενες αλλαγές στο νομοσχέδιο επισημαίνει ότι «για άλλη μια φορά στο ΛΣ πρωτοπορούμε καθώς τη στιγμή που όλοι οι άλλοι (ΕΛ.ΑΣ., ΠΣ) δίνουν την δυνατότητα στα στελέχη, λόγω της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας, εφόσον το επιθυμούν, να παραμείνουν εργαζόμενοι, εμείς, παρά τη θέλησή τους, τους σπρώχνουμε στην αποστρατεία και στις συντάξεις πείνας και παράλληλα νομοθετούμε την κρίση των αξιωματικών στον βαθμό του αρχιπλοιάρχου από το πρώτο έτος στον εν λόγω βαθμό, με ό,τι αυτό συνεπάγεται γι’ αυτούς. Κι αυτό όταν την ίδια ώρα νομοθετούμε τριετή θητεία για τον αρχηγό.
Για άλλη μια φορά στο Λ.Σ. πρωτοπορούμε δημιουργώντας νέα νομοθεσία και μόνο για τους εργαζόμενους στο υπουργείο Ναυτιλίας, απαγορεύοντάς τους το δικαίωμα στην εργασία μετά τη σύνταξη την ίδια στιγμή που υφίσταται συγκεκριμένο νομοθετικό πλαίσιο που θέτει όρους και προϋποθέσεις για όλους τους συνταξιούχους. Για άλλη μια φορά στο ΛΣ πρωτοπορούμε μειώνοντας από τα οκτώ στα πέντε έτη την παραμονή των στελεχών στον τόπο επιλογής τους. Για άλλη μια φορά στο ΛΣ πρωτοπορούμε επιτρέποντας την απόσπαση στελεχών ΛΣ-ΕΛΑΚΤ μόνο για την αντιμετώπιση σοβαρών και επειγουσών υπηρεσιακών αναγκών προσωρινού χαρακτήρα με απόφαση του αρχηγού ΛΣ-ΕΛΑΚΤ μετά από γνώμη του οικείου Συμβουλίου Μεταθέσεων. Η σχετική αρμοδιότητα του υπουργού μπορεί να μεταβιβαστεί με απόφασή του συνολικά ή για κατηγορίες στελεχών. Μάλιστα η απόσπαση για προσωπικούς λόγους θα είναι δυνατή κατ’ εξαίρεση και εφόσον οι ανάγκες της υπηρεσίας το επιτρέπουν, με ό,τι αυτό συνεπάγεται».
Το συνδικαλιστικό όργανο των αξιωματικών του Λιμενικού τονίζει επιπροσθέτως ότι «για άλλη μια φορά στο ΛΣ πρωτοπορούμε μετατρέποντας το ΠΔ μεταθέσεων σε νόμο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται αναφορικά με την ευελιξία ενός ΠΔ. Για άλλη μια φορά στο ΛΣ πρωτοπορούμε με την πολιτική ηγεσία να νομοθετεί σχεδόν εν αγνοία της στρατιωτικής ηγεσίας και των συνδικαλιστικών φορέων. Για άλλη μια φορά στο ΛΣ πρωτοπορούμε παραγκωνίζοντας τους θεσμικούς εκπροσώπους των στελεχών, αφαιρώντας τους αποφασιστικές αρμοδιότητες. Για άλλη μια φορά στο ΛΣ πρωτοπορούμε δίνοντας βήμα και επιτρέποντας σε εξωθεσμικούς να αποφασίζουν κατά το δοκούν για εμάς χωρίς εμάς, υπέρ των μειοψηφιών».
Τέλος, υπογραμμίζεται ότι «είναι σαφές πλέον ότι δεν υπάρχει ουδεμία αντίληψη πραγματικότητας, ορθής κρίσης και προτεραιοτήτων. Καμία αίσθηση των πραγματικών αναγκών του προσωπικού από εκείνους που εισηγούνται. Μετά από δύο σχέδια νομού που τέθηκαν σε διαβούλευση το λιγότερο που θα περιμέναμε είναι η διαβούλευσή του με τους συνδικαλιστικούς φορείς. Δεν θέλουμε να πιστέψουμε ότι υπάρχει σχέδιο χειραγώγησης του ΛΣ, των στελεχών και των συνδικαλιστικών τους εκπροσώπων με απώτερο σκοπό άλλες σκέψεις, όπως η υποβάθμιση του Σώματος, η μείωση των αρμοδιοτήτων μας και η σταδιακή αποστρατικοποίηση του υπουργείου. Καλούμε τον νέο υπουργό, γνωρίζοντας την ευαισθησία του για τους ενστόλους, να αποσύρει το εν λόγω σχέδιο νόμου, υιοθετώντας πλήρως τις εισηγήσεις των θεσμικών εκπροσώπων των στελεχών ΛΣ-ΕΛΑΚΤ, κάνοντας πράξη την κύρια δέσμευση της κυβέρνησης για την προάσπιση των συμφερόντων των εργαζομένων με βασικό γνώμονα τον παράγοντα άνθρωπο».