Στις φορητές συσκευές φαίνεται ότι προσανατολίζεται στη χώρα μας η παρακολούθηση τηλεοπτικού περιεχομένου, σύμφωνα με τη νέα ετήσια μελέτη Consumer Lab TV & Media Report της σουηδικής Ericsson, η οποία διεξήχθη σε 24 χώρες από όλον τον κόσμο. Η συγκεκριμένη μελέτη αποτυπώνει τις συνήθειες παρακολούθησης τηλεόρασης και video συνολικά 1,1 δισεκατομμυρίων καταναλωτών ανά τον κόσμο, καθιστώντας τη μία από τις μεγαλύτερες και πλέον αξιόπιστες έρευνες του είδους παγκοσμίως. Στην Ελλάδα το στατιστικό δείγμα αντιστοιχεί σε 5 εκατομμύρια καταναλωτές.
Σύμφωνα με την εφετινή έρευνα, η παρακολούθηση τηλεοπτικών προγραμμάτων κατ’ απαίτηση (on demand) και βίντεο μέσω κινητών συσκευών εμφανίζει σημαντική αύξηση, παρά το γεγονός ότι οι καταναλωτές εξακολουθούν να ταλαιπωρούνται με την εύρεση περιεχομένου, η οποία τους «ροκανίζει» ημερησίως περί τα 18 λεπτά κατά μέσο όρο.
Τηλεοπτική ψυχαγωγία on demand
Στην Ελλάδα, το ποσοστό που αφιερώνεται στην παρακολούθηση τηλεόρασης και βίντεο μέσω φορητών συσκευών αυξήθηκε από το 2015. Στην περίπτωση της ηλικιακής ομάδας 16-19 ετών μάλιστα άγγιξε το 63%.
Βάσει των νέων ευρημάτων φάνηκε ότι ο μέσος όρος κατανάλωσης περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή –π.χ. μέσω τηλεόρασης, βίντεο, σταθερής σύνδεσης internet, θέατρο, σινεμά κ.τ.λ. –αντιστοιχεί στη δαπάνη 53 ευρώ ανά νοικοκυριό. Το αντίστοιχο ποσό στις ΗΠΑ αγγίζει τα 186 δολάρια ανά νοικοκυριό (δηλαδή περίπου 176 ευρώ).
Η παρακολούθηση περιεχομένου on demand αγγίζει το 42% –όσο και το παγκόσμιο ποσοστό –με 34 ώρες κατά μέσο όρο την εβδομάδα, ενώ στους λεγόμενους «millennials» (ηλικίες 16-34) το συγκεκριμένο ποσοστό φτάνει το 52% –με το αντίστοιχο παγκόσμιο να αγγίζει το 50%.
Το 53% των τηλεθεατών στην Ελλάδα παρακολουθεί βίντεο ή ακόμα και ολόκληρα επεισόδια ή παλαιότερες ταινίες στο YouTube σε καθημερινή βάση. Ποσοστό που σε εβδομαδιαία βάση ανέρχεται στο 86%. Το binge viewing –η παρακολούθηση πολλών επεισοδίων μιας σειράς μονομιάς –μάλιστα φαίνεται ότι έχει μεταλλάξει τον τρόπο που οι περισσότεροι παρακολουθούμε τηλεοπτικό περιεχόμενο. Συγκεκριμένα, από τη μελέτη φάνηκε ότι το 75% των ερωτηθέντων στην Ελλάδα κάνει «μαραθώνιο» τηλεθέασης σε ημερήσια, εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση. Σε παγκόσμιο επίπεδο, το binge viewing αγγίζει το 71%. Στην περίπτωση μάλιστα των Ελλήνων ηλικίας 16-34 ετών, το ποσοστό αυτό εκτινάσσεται στο 86%.
Smartphones και tablets πρωταγωνιστές
«Ως το 2020 θα δούμε περίπου το μισό του χρόνου θέασης παγκοσμίως να δαπανάται σε κινητά και φορητές οθόνες, επίσης το ήμισυ της προβολής θα δαπανάται σε υπηρεσίες περιεχομένου on demand, και περίπου το ήμισυ των καταναλωτών θα είναι screenshifters ή mobilitycentrics» αναφέρει η κυρία Μαρία Μπούρα, Head of Strategy, Marketing & Communications, South East Europe Hub της Ericsson.
«Σύμφωνα με την ανάλυσή μας, για να μπορέσει ένας πάροχος περιεχομένου να είναι επιτυχής, χρειάζεται να ενθουσιάζει συνεχώς τον καταναλωτή με τέσσερις κυρίως τρόπους: να προσφέρει αδιάλειπτη εμπειρία σε όλες τις συσκευές, οπουδήποτε, εξατομικευμένη ανακάλυψη περιεχομένου, καθηλωτικό περιεχόμενο (ποιότητα εικόνας, επαυξημένα δεδομένα και δυνατότητα πρόσβασης σε όσο το δυνατόν περισσότερο αγαπημένο περιεχόμενο) και, τέλος, συνεχή εξέλιξη της συνολικής εμπειρίας θέασης».
HeliosPlus