Στη γλώσσα των αριθμών η έκδοση T6 του S90, με απόδοση 320 ίππους, είναι η ισχυρότερη όλων στην γκάμα του κορυφαίου σουηδικού sedan –εξαιρουμένης της plug-in υβριδικής T8 Twin Engine των 407 ίππων, η οποία ωστόσο χρησιμοποιεί τον ίδιο βενζινοκινητήρα –αλλά και η πιο σπάνια να συναντήσει κανείς στον δρόμο, δεδομένης της φρενίτιδας των diesel που έχει ενσκήψει στην ελληνική αγορά.
Η σπανιότητα αυτή ωστόσο μάλλον προσθέτει παρά αφαιρεί πόντους από το προφίλ της συγκεκριμένης έκδοσης, η οποία αξιοποιώντας το δίλιτρο –ναι, είναι αλήθεια –μοτέρ βενζίνης των 1.969 κ.εκ. και τη συνύπαρξη υπερσυμπιεστή και turbo σού επιτρέπει να αντιληφθείς διαφορετικά τον ρόλο της ισχύος του.
Χάρη σε αυτήν, το premium μοντέλο με τις χειροποίητες πινελιές και το overdose τεχνολογίας μεταμορφώνεται σε πύραυλο εδάφους-εδάφους με επιτάχυνση από στάση (0-100 χλμ. / ώρα) σε περίπου έξι δευτερόλεπτα, τιμή που αποδεικνύει τις ικανότητές του στο πεδίο των επιδόσεων και δημιουργεί εύλογα προσδοκίες για την οδική του συμπεριφορά.
Παρά τα περίπου 1.800 κιλά του βάρους του, αυτό το S90 είναι εξαιρετικό, όχι μόνο σε ό,τι αφορά την ποιότητα κύλισης και την άνεση που προσφέρει, αλλά και στον τομέα των δυναμικών χαρακτηριστικών τα οποία σε ενθαρρύνουν να ζητήσεις και τελικώς να πάρεις περισσότερα από το αυτοκίνητο.
Η στιβαρότητα του πλαισίου, η διαδραστική αίσθηση του τιμονιού με την «πληροφορία» και την ακρίβεια που παρέχει και η λειτουργία της ανάρτησης συνθέτουν ένα high-end σύνολο που εκμεταλλεύεται στο έπακρο την τεχνολογία και τη σχεδιαστική ταυτότητα των Σουηδών για να περάσει ένα πολύ ισχυρό μήνυμα.
Ειδικά στην έκδοση Τ6, το μήνυμα αυτό είναι εκκωφαντικά πειστικό χάρη στον αβίαστο τρόπο που προκύπτουν οι επιδόσεις με την αρωγή του αυτόματου Geartronic κιβωτίου των οκτώ ταχυτήτων.
Το πλεόνασμα ισχύος αναδεικνύει και τον ρόλο που διαδραματίζει το σύστημα τετρακίνησης –με ηλεκτροϋδραυλικά ελεγχόμενο συμπλέκτη Haldex πέμπτης γενιάς –στον ψυχολογικό τομέα, προσδίδοντας τη βεβαιότητα ότι σε συνδυασμό με τα ηλεκτρονικά συστήματα επιτήρησης της οδικής συμπεριφοράς το S90 T6 μπορεί να διαχειρισθεί ακόμη και τις ιδιοτροπίες ή τα λάθη του οδηγού του.
Η δυνατότητα παραμετροποίησης της λειτουργίας υποσυστημάτων, όπως το σύστημα διεύθυνσης, η προαιρετική ενεργή ανάρτηση, η απόκριση του κινητήρα και οι αλλαγές σχέσεων, είναι εφικτή –και ευχάριστα αποτελεσματική –μέσω των προγραμμάτων οδήγησης που επιλέγει κανείς από τον διακόπτη του Drive Mode στην κεντρική κονσόλα.
Την ίδια στιγμή, συστήματα όπως το Sensus Connect, το City Safety, το Run-off Road Mitigation και βέβαια το Pilot Assist που αποδεικνύει τη χρηστικότητα της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης καθιστούν αυτό το S90 τεχνολογικό –και όχι μόνο –σημείο αναφοράς σε μια κατηγορία με πολύ ικανό ανταγωνισμό.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ