Το C-HR είναι ένα αυτοκίνητο-έκπληξη: για τον χρόνο που παρουσιάζεται –πολύ αργότερα από τους ανταγωνιστές του -, για τη διαδικασία που ακολουθήθηκε –βασισμένο σε μια εντελώς νέα πλατφόρμα που εξυπηρετεί συγκεκριμένες σκοπιμότητες –αλλά κυρίως για την αισθητική του η οποία προϊδεάζει για την πορεία προς το μέλλον μιας μάλλον συντηρητικής φίρμας.
Το ζητούμενο ωστόσο δεν είναι σήμερα αν στο μέλλον όλα τα Toyota θα μοιάζουν με αυτό αλλά πως μπορεί να αλλάξει την εντύπωση που είχαμε ως τώρα για τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο.
Ποτέ στο παρελθόν, για παράδειγμα, ένα Toyota μαζικής παραγωγής δεν είχε ως βασική προτεραιότητα τη σχεδίαση –σε συνδυασμό με τα δυναμικά οδηγικά χαρακτηριστικά. «Ενα αυτοκίνητο που οι άνθρωποι θα θέλουν να αποκτήσουν με την πρώτη ματιά και θα θέλουν να οδηγούν ήδη από την πρώτη φορά που θα βρεθούν πίσω από το τιμόνι του», όπως λέει χαρακτηριστικά ο Akio Toyoda, επικεφαλής της Toyota.
Χωρίς να αποκλείει κανέναν, μιλάει προφανώς για ένα νεότερο ηλικιακά κοινό που σκέφτεται, αποφασίζει και, ίσως, οδηγεί γρήγορα, ένα κοινό που στην Ευρώπη μπορεί να δώσει περίπου 100.000 πωλήσεις στο C-HR το 2017.
Η κεντρική ιδέα
C-HR σημαίνει «Coupe High-Rider» και παρά την πρώτη παραπλανητική εντύπωση έχει μήκος 4,36, πλάτος 1,795 και ύψος 1,555 μέτρα, είναι δηλαδή απολύτως ικανό να διαδραματίσει οποιονδήποτε μεταφορικό ή άλλον ρόλο ανατίθεται σε ένα SUV μικρότερο του RAV4.
Ταυτόχρονα η γεμάτη ακμές σχεδίασή του δημιουργεί μια εξαιρετικά χρήσιμη πόλωση για το αν τελικά αρέσει ή όχι αυτό που βλέπεις. Η απάντηση στο ερώτημα φαντάζει αδιάφορη σε κάποιους, αλλά πόσοι γνωρίζουν ότι βάσει ερευνών το 25% των αγοραστών των C-SUV δίνει προτεραιότητα στην εμφάνιση;
Ευτυχώς για όλους, οι σχεδιαστές του C-HR δεν εξάντλησαν τη φαντασία τους στις εξωτερικές επιφάνειες, καθώς το πανοραμικό ταμπλό με τη συνεχόμενη μεταλλική ή μπλε γραμμή από άκρη σε άκρη και η μεγάλη, σε στυλ tablet, οθόνη αφής δημιουργούν ένα σύγχρονο περιβάλλον. Ωστόσο, το πιο εντυπωσιακό στοιχείο στον θάλαμο επιβατών είναι η αντιληπτή ποιότητα κατασκευής με εξαιρετικά για τα μέτρα της κατηγορίας υλικά παντού, άνετους χώρους για οδηγό και συνοδηγό αλλά όχι αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα.
Οι φαρδιές κολόνες πίσω από τις πίσω πόρτες –σπονδή στην coupe σχεδίαση –μειώνουν τη διαγώνια ορατότητα και ταυτόχρονα λειτουργούν κλειστοφοβικά για τους επιβάτες του πίσω καθίσματος, οι οποίοι πάντως έχουν αξιοσημείωτο χώρο στη διάθεσή τους.
Με το μυαλό στην Ευρώπη
Αν και το C-HR θα κυκλοφορήσει στις περισσότερες διεθνείς αγορές, οι ρυθμίσεις του πλαισίου και της ανάρτησης τελειοποιήθηκαν στην Ευρώπη ύστερα από πολύμηνες δοκιμές που απέδωσαν τα μέγιστα, καθώς το συμπαγές ιαπωνικό SUV είναι πραγματικά πολύ ευχάριστο στον δρόμο, με μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης και ισορροπημένη συμπεριφορά ακόμη και σε διαδρομές με συνεχείς στροφές και σβέλτο ρυθμό κίνησης. Χαίρεσαι πραγματικά να το οδηγείς, αποκομίζοντας από το σύστημα διεύθυνσης την απαραίτητη ακρίβεια για τη θέση των μπροστινών τροχών στον δρόμο. Στην πρώτη επαφή μαζί του στους, καλύτερους από τους ελληνικούς, ισπανικούς δρόμους η ποιότητα κύλισης και η αποτελεσματικότητα της ανάρτησης –με διπλά ψαλίδια στον πίσω άξονα –παραπέμπουν σε premium μοντέλο. Την ίδια εικόνα δίνουν και τα συστήματα ασφαλείας και αποτροπής ατυχημάτων με το πακέτο Safety Sense (Pre Crash με αναγνώριση πεζών, Adaptive Cruise Control σε όλο το φάσμα ταχυτήτων, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, ειδοποίηση αλλαγής λωρίδας με επαναφορά κ.λπ.) στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων.
Δύναμη από χαμηλά
Μοιάζει παράδοξο αλλά το 75% των παραγγελιών του C-HR θα αφορά την υβριδική έκδοση 1.8 VVT-I Hybrid στην οποία ο κορυφαίος για τη θερμοδυναμική του απόδοση βενζινοκινητήρας συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα –και αυτόματο CVT κιβώτιο –αποδίδοντας συνδυαστικά 122 ίππους. Το ποσοστό αυτό αλλά και η προτεραιότητα της Toyota να τοποθετεί σχεδόν παντού υβριδικές μονάδες επιταχύνοντας την απόσβεση της τεχνολογίας εξηγεί εν μέρει τον εξοβελισμό της τεχνολογίας diesel από το C-HR. Η άλλη εναλλακτική είναι ένας εξαιρετικά βολικός φορολογικά κινητήρας βενζίνης 1.197 κ.εκ. που υπηρετεί επάξια το κυνήγι των επιδόσεων και την οδηγική ολοκλήρωση στο αμάξωμα των 1.320 κιλών που δείχνει όχι απλώς να αντέχει περισσότερους ίππους αλλά και να τους αναζητεί για να ξεδιπλώσει πλήρως τις ικανότητές του, είτε ως δικίνητο είτε ως τετρακίνητο, με μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων ή αυτόματο CVT στα 1,2 λίτρα.
HIGHLIGHTS
Ποιότητα κατασκευής
Το C-HR είναι αναμφίβολα το καλύτερα κατασκευασμένο Toyota των τελευταίων ετών με επιρροές από την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και μεγάλη προσοχή στους συνδυασμούς υλικών και χρωμάτων. Η αφαιρετική λογική λειτουργεί υπέρ της εργονομίας ενισχύοντας την αίσθηση ευρυχωρίας.
Τεχνολογία
Η έγχρωμη οθόνη αφής των 8 ιντσών με τον οδηγοκεντρικό προσανατολισμό διαμορφώνει καταλυτικά την εικόνα του εσωτερικού και αποτελεί το κέντρο ελέγχου όλων των λειτουργιών του προηγμένου συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας της Toyota με το πλήρως εξελληνισμένο μενού. Ακόμα και στην Ισπανία όπου πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση το σύστημα πλοήγησης «μιλούσε» ελληνικά!
Θάλαμος επιβατών
Παρά την coupe γραμμή της οροφής, το πίσω κάθισμα φιλοξενεί χωρίς παραχωρήσεις ενηλίκους με ύψος ως 180 εκατοστά, με αρκετό χώρο για τα γόνατα. Ωστόσο η πλευρική τους ορατότητα περιορίζεται από τη σχεδίαση της πόρτας με τη μικρή γυάλινη επιφάνεια. Ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 377 λίτρα και αυξάνεται χάρη στη διαιρούμενη πλάτη των καθισμάτων.
Αρχιτεκτονική
Το C-HR είναι το δεύτερο μοντέλο μετά το τελευταίας γενιάς Prius που βασίζεται στη νέα παγκόσμια πλατφόρμα TNGA (Toyota New Global Architecture). Το βασικό της χαρακτηριστικό είναι η κατά 65% αυξημένη ακαμψία της σε σχέση με την αντίστοιχη προηγούμενη, ενώ η αξιοποίησή της συμβάλλει στη δημιουργία οχημάτων με σημαντικά χαμηλότερο βάρος και περισσότερο χώρο για τους επιβάτες.
Κιβώτια ταχυτήτωνΤο C-HR 1,2Τ εφοδιάζεται ως δικίνητο με μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων ή με αυτόματο Multidrive S και ως τετρακίνητο αποκλειστικά με το Multidrive S και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη. Στο C-HR 1,8 Hybrid η μόνη επιλογή είναι το CVT (συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων).
Κινητήρες
Χωρίς κινητήρα diesel, το C-HR διατίθεται με turbo βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων, απόδοσης 116 ίππων, και με υβριδικό σύνολο που συνθέτουν ο κινητήρας βενζίνης των 1,8 λίτρων και ένας ηλεκτροκινητήρας, συνδυαστικής απόδοσης 122 ίππων.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ