H εποχή που τα οχήματα ελευθέρου χρόνου έλυναν τις διαφορές τους μακριά από την άσφαλτο και η απουσία των πίσω θυρών αποτελούσε τον μοναδικό τρόπο έκφρασης της σχεδιαστικής ιδιαιτερότητας μιας coupe σιλουέτας ανήκει στο μακρινό παρελθόν.
Στις ημέρες μας τα SUV, ανεξαρτήτως προέλευσης και μεγέθους, σπανίως μεταφράζουν την αυξημένη απόσταση που τα χωρίζει από το έδαφος σε αξιοθαύμαστες εκτός δρόμου δυνατότητες. Σπανίως τα στεγανά των παραδοσιακών κατηγοριών παραμένουν αλώβητα, με το αποτέλεσμα της όποιας πρόσμειξης άλλοτε να δικαιώνει και άλλοτε να θέτει υπό αμφισβήτηση τους εμπνευστές της.
Ακροβατισμοί
Παρατηρώντας τη φθίνουσα πορεία που ακολουθεί το υποταγμένο στους νόμους της Φυσικής μέταλλο της οροφής, τον τρόπο με τον οποίο σμίγει με το πληθωρικό σε όλες τις διαστάσεις του πίσω τμήμα, «σμιλεύοντας» με μοναδική δεξιότητα τον σχεδιαστικό κώδικα ενός κλασικού κατά τα άλλα SUV, οι συστάσεις περιττεύουν.
Η Mercedes-Benz GLC των φωτογραφιών μεταφέρει με απόλυτη επιτυχία τις αναλογίες ενός τετράθυρου coupe αμαξώματος αρκετά εκατοστά πάνω από έδαφος, εξασφαλίζοντας τις απαραίτητες σχεδιαστικές αποστάσεις από την έως σήμερα γνωστή εκδοχή του γερμανικού SUV που αυτομάτως αποκτά τον τίτλο της συμβατικής.
Αυτήν ακριβώς την ιδιαιτερότητα περιγράφουν και οι εξωτερικές διαστάσεις του αμαξώματος. Το ύψος έχει περιοριστεί οδηγώντας στη βελτίωση των αεροδυναμικών επιδόσεων, σε αντίθεση με το συνολικό μήκος που «κέρδισε» μερικά εκατοστά, χάριν της σχεδιαστικής ομοιογένειας.
Αφ’ υψηλού
Ο κόσμος από το αριστερό κάθισμα ενός SUV με το μέγεθος και τις προδιαγραφές της CLC Coupe μοιάζει διαφορετικός.
Δεν είναι μόνο η απόσταση που σε χωρίζει από οτιδήποτε… θνητό εκείνη που σου επιτρέπει να αισιοδοξείς για το μέλλον αλλά και η αίσθηση της ποιότητας και της ασφάλειας που εισπράττεις από τη στιγμή που θα βρεθείς σε μία από τις τέσσερις αυστηρά οριοθετημένες θέσεις του εσωτερικού.
Η πρόσβαση στην πίσω σειρά καθισμάτων γίνεται με μεγαλύτερη δυσκολία, η ορατότητα προς τα πίσω είναι περιορισμένη, όπως περιορισμένος, σε σχέση πάντα με τη «συμβατική» GLC, είναι και ο όγκος του διαμερίσματος αποσκευών.
Τίποτε απ’ όλα αυτά, βεβαίως, δεν φαίνονται ικανά να αμφισβητήσουν την πηγαία ανωτερότητα της γερμανικής κατασκευής, που με τον κινητήρα diesel των 2,2 λίτρων, το σύστημα τετρακίνησης 4MATIC και το αυτόματο κιβώτιο των εννέα σχέσεων μοιάζει ακλόνητη.
Το δυναμικότερο setup, τόσο της ανάρτησης όσο και του συστήματος διεύθυνσης, κάνει τη διαχείριση των 204 ίππων και των 500 Nm ροπής ακόμα πιο εύκολη. Πιο απολαυστική, ενισχύοντας περαιτέρω τον ασφάλτινο προφίλ του αυτοκινήτου.
Οι επιδόσεις δεν λείπουν, όπως δεν λείπει και η αποδοτικότητα που περιμένει κανείς να συναντήσει σε μια πετρελαιοκίνητη πρόταση, η οποία ωστόσο εξακολουθεί να επενδύει, λόγω σχεδιασμού και προσανατολισμού, περισσότερο στο συναίσθημα και λιγότερο στη λογική.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ