Πιστή σε μια ιδιότυπη παράδοση κατάρριψης των premium ταμπού που πριν από 20 χρόνια την ώθησε να λανσάρει τη M-Class καθιερώνοντας τo premium SUV είδος, η Mercedes-Benz ετοιμάζεται να πράξει το ίδιο σε ακόμη μία «απρόβλεπτη» κατηγορία, αυτή των μεσαίων double-cab pickups, προσβλέποντας σε αντίστοιχη επιτυχία με το πρότερό της εγχείρημα στον κόσμο της περιπέτειας.
Ανεξαρτήτως των θεμιτών προσδοκιών από μέρους των Γερμανών για το νέο τους άνοιγμα, η πρώτη εντύπωση για την X-Class από τη Στοκχόλμη, όπου παρουσιάστηκαν τα δύο πρωτότυπα, δίνει ένα σαφές όσο και ευοίωνο μήνυμα για τον τρόπο με τον οποίο επιθυμούν να μεταβάλουν επί το πολυτελέστερο ακόμη μια κατηγορία, συνδυάζοντας τα τυπικά σκληροτράχηλα χαρακτηριστικά ενός pickup με το μείγμα premium στοιχείων άνεσης και στυλ που έχουμε συνηθίσει στις «πολιτικές» προτάσεις της.
Σε διπλό ταμπλό


Υπό το σκεπτικό αυτού του δημιουργικού δυϊσμού, η X-Class παρουσιάστηκε σε δύο εκδοχές αμαξώματος, τις powerful adventurer και stylish explorer, με την πρώτη να αποτυπώνει χάρη στις μυώδεις γραμμές της, στο πλήθος προστατευτικών και στα ανθρακονήματα ένα πιο επιθετικό σύνολο και τη δεύτερη, ηπιότερη αισθητικά, με λεπτομέρειες από ξύλο στο εσωτερικό, να ενσαρκώνει την περιπετειώδη κομψότητα. Και οι δύο δίνουν σαφώς το στίγμα του πρωτόγνωρου για pickup, τόσο σε επίπεδο ποιότητας όσο και ποσότητας φάσματος επιλογών εξατομίκευσης που θα επιφυλάσσει η έκδοση παραγωγής.
Το μήνυμα της αρμονικής προσέγγισης δύο κόσμων δίνει και ο συνδυασμός του εγνωσμένης αξιοπιστίας και ανθεκτικότητας, διά χειρός Nissan, πλαισίου σκάλας όπου θα βασιστεί και η X-Class στο πλαίσιο της συνεργασίας των ομίλων Renault – Nissan και Daimler, με την premium εικόνα μιας τυπικής Mercedes εντός και εκτός, και την υπόσχεση για εξοπλιστικά στοιχεία όπως οι αισθητήρες, τα radar και οι κάμερες ως μέρους του πλήρους πακέτου συστημάτων υποβοήθησης, άνεσης και ασφάλειας που έχουμε συνηθίσει και στις υπόλοιπες προτάσεις της.
Ικανή για όλα


Κατά τον ίδιο τρόπο εξισορρόπησης μεταξύ ικανότητας και πολυτέλειας, οι μηχανικοί της Mercedes-Benz υπόσχονται να βάλουν τη δική τους σφραγίδα άνεσης στην ανάρτηση η οποία θα αποτελείται από γόνατα McPherson στον μπροστινό άξονα και μια διάταξη πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω. Τις προδιαγραφές της X-Class θα συμπληρώσει η παρουσία του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος τετρακίνησης της Mercedes-Benz 4Matic, το οποίο σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, τη δυνατότητα κλειδώματος τόσο του κεντρικού όσο και του πίσω διαφορικού και το αναβαθμισμένο traction control θα στοιχειοθετήσουν την ικανότητά της για τη μεταφορά βάρους 1,1 τόνου και ρυμούλκησης έως 3,5 τόνων σε απαιτητικές συνθήκες.
Στην κορυφή της γκάμας κινητήρων της X-Class θα βρεθεί ένας diesel V6 με τις υποψίες να πέφτουν στο πανίσχυρο σύνολο της Mercedes-Benz με χωρητικότητα 2.987 κ.εκ., απόδοσης 265 ίππων και 620 Nm ροπής. Παράλληλα, το γερμανικό pickup θα είναι διαθέσιμο με ακόμη ένα μοτέρ πετρελαίου 2,3 λίτρων και έναν κινητήρα βενζίνης.
Οπως και να έχει, με τις προδιαγραφές που θα συμπληρώσουν το προφίλ των εκδόσεων παραγωγής, είναι παραπάνω από σαφές ήδη από τα concept cars ότι η Mercedes-Benz δεν σκοπεύει απλώς να εισέλθει σε μια νέα κατηγορία ξεχωρίζοντας χάρη στο premium εκτόπισμά της αλλά να την επαναπροσδιορίσει εξασφαλίζοντας πρόσβαση σε ένα νέο κοινό.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ