Δεμένα στα λιμάνια όλης της χώρας θα μείνουν τα πλοία την Πέμπτη 24 Νοεμβρίου καθώς η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία αποφάσισε την πραγματοποίηση 24ωρης πανελλαδικής απεργίας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων.
Eν τω μεταξύ το θέμα της υπογραφής νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας στην ποντοπόρο ναυτιλία, που εκκρεμεί από το 2010, όπως επίσης και αυτό των οργανικών συνθέσεων στα πληρώματα των πλοίων στις στις διεθνείς γραμμές, κυριάρχησαν στη συνάντηση που είχε την Δευτέρα η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτη Κουρουμπλή.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση ο υπουργός δήλωσε ότι έχει μελετήσει το υπόμνημα της Ομοσπονδίας και υποσχέθηκε πνεύμα καλοπροαίρετης συνεργασίας με τους συνδικαλιστές, ώστε να βρεθούν σημεία συμφωνίας και να προωθηθούν και από τις δύο πλευρές. Ο κ. Κουρουμπλής δήλωσε ότι η συνεργασία θα είναι στο ίδιο πνεύμα, καλής προαίρεσης, με τον προηγούμενο υπουργό Θοδωρή Δρίτσα.
Εκ μέρους της ΠΝΟ, ο Γενικός Γραμματέας Γιάννης Χαλάς εξέφρασε την ευχή να λυθούν έστω και κάποια από τα προβλήματα των ναυτικών. Επίσης οι εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, επέμειναν στα θέματα που αφορούν τα εργασιακά, την κοινωνική ασφάλιση, την ανασφάλιστη και μαύρη εργασία.
Ακόμη επισήμαναν τους κινδύνους από την υπερφορολόγηση των ναυτικών, ενώ υποστήριξαν ότι ενδεχόμενη τάση να ικανοποιηθούν εφοπλιστικά συμφέροντα, θα μπορούσε να οδηγήσει σε κινδύνους ακόμα και για την ασφάλεια των πλοίων και τόνισαν τη σημασία που έχουν οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας και η τήρησή τους, όπως και η ενίσχυση της ναυτικής εκπαίδευσης.
Ειδικότερα οι εκπρόσωποι των 13 συνδικαλιστικών σωματείων των ναυτικών είπαν ότι δεν τίθεται κανένα θέμα αλλαγής της θεσμοθετημένης σύμβασης εργασίας, ενώ κατήγγειλαν ότι δεν εφαρμόζεται ο νόμος για τα ωράρια εργασίας των ναυτεργατών.
Έθεσαν επίσης το θέμα των οργανικών συνθέσεων στις διεθνείς γραμμές, τονίζοντας ότι με το νόμο 4150/13 δίνεται το δικαίωμα στον εκάστοτε υπουργό για τα πλοία της ακτοπλοΐας που προσεγγίζουν σε λιμάνια του εξωτερικού να καθορίζει τη σύνθεση κατ εξαίρεση.
Ο ίδιος νόμος πρόσθεσαν εφαρμόστηκε στα πλοία αυτά και το χειμώνα όπου απολύεται περίπου το 50% το προσωπικό των ειδικών κατηγοριών.
Μετά τη συνάντηση ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) Αντώνης Νταλακογιώργος σε δηλώσεις στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, είπε ότι οι εκπρόσωποι των συνδικαλιστικών σωματείων έθεσαν στον υπουργό ναυτιλίας το σύνολο των θεμάτων που απασχολούν το ναυτεργατικό κόσμο, όπως αυτό των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, της ανεργίας και του ΝΑΤ. Πρόσθεσε ότι ο υπουργός τους εξέφρασε την πρόθεσή του να καταθέσει νομοσχέδιο για μια σειρά θέματα που αφορούν και τα προβλήματα των ναυτικών και στο πλαίσιο αυτό θα τους ενημερώσει σχετικά με το περιεχόμενό του.
Χαρακτηριστικό του κλίματος που επικρατεί ανάμεσα στις δύο πλευρές εφοπλιστές και ναυτεργασία, ήταν ο διάλογος που διεξήχθη στον προαύλιο χώρο του υπουργείου ανάμεσα στον πρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρο Βενιάμη και στον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ενωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού Σάββα Τσιμπόγλου.
«Ελάτε να συζητήσουμε για τις συμβάσεις» είπε ο πρόεδρος της ΕΕΕ Θ.Βενιάμης και ο Σάββας Τσιμπόγλου του απάντησε: «Αυτό δεν είναι θέμα που θα το συζητήσουμε στα όρθια -σας έχουμε στείλει ένα εξώδικο με τα αιτήματά μας και θα πρέπει να υπάρξει διάλογο με όλα τα συνδικαλιστικά σωματεία» πρόσθεσε.
Ο υπουργός μετά τη συνάντηση δήλωσε σχετικά ότι: «Άκουσα με προσοχή τους ανθρώπους που παλεύουν με τη θάλασσα» και τόνισε τη δέσμευσή του ότι «ο νόμος θα εφαρμοστεί και θα ισχύσει για όλους, με ευθύνη όλων των στελεχών του υπουργείου». Ανέφερε επίσης ότι θα υπάρχει ενημέρωση για τις ενέργειες του υπουργείου σε περιπτώσεις καταγγελιών και δήλωσε ότι δε θα χαϊδέψει τα αυτιά κανενός και ότι όλοι θα πρέπει να τηρούν τους νόμους και είπε ότι κατανοεί τις ιδιαιτερότητες του ναυτικού επαγγέλματος και τόνισε τη σημασία που έχει η προστασία της εργασίας.
Ο κ. Κουρουμπλής δήλωσε ότι το υπουργείο δε θα παίξει παιχνίδια σε βάρος του συνδικαλισμού και ζήτησε συνεργασία για να οικοδομηθεί μια σχέση αμοιβαίας εμπιστοσύνης και να βρεθεί ο σωστός τρόπος για να στηριχτεί η Ελληνική Ναυτιλία.