Μπορεί ακόμα να μην έχει αφήσει πίσω της την περιπέτεια με τα… αυταναφλεγόμενα Galaxy Note 7, η οικονομική ισχύς και εν γένει το επιχειρηματικό εκτόπισμα της γιγαντιαίας εταιρείας κατασκευής κινητών τηλεφώνων Samsung είναι τέτοια που της επιτρέπουν να δαπανήσει 8 δισ. δολάρια σε μετρητά για να εξαγοράσει την εταιρεία κατασκευής εξοπλισμού αυτοκινήτων Harman.
Πρόκειται για μια επιχειρηματική κίνηση που φέρνει πιο κοντά την κορεατική εταιρεία σε έναν πολύ ελπιδοφόρο κλάδο, εκείνον της ψηφιακής σύνδεσης των αυτοκινήτων. Διότι οι ειδικοί θεωρούν ότι η νέα αυτή παράλληλη του κλάδου αυτοκινήτου αγορά θα έχει σύντομα ετήσιο τζίρο που θα φθάνει τα 100 δισ. δολάρια.
Η Samsung Electronics έχει ήδη προωθήσει το επιχειρηματικό αυτό εγχείρημα συγχωνεύοντας τομείς του κλάδου ηλεκτρονικών συσκευών ευρείας διάδοσης με τις δραστηριότητες της Harman, ιδιαιτέρως τον τομέα του ήχου και των συνδεδεμένων με το Διαδίκτυο συσκευών. Από την άλλη πλευρά η Harman έχει αποκτήσει τον έλεγχο κάποιων επωνυμιών υψηλού κύρους και αίγλης, όπως είναι τα ηχοσυστήματα αυτοκινήτου της «ακριβής» δανέζικης εταιρείας Bang & Olufsen.
«Σφήνα» στους Αμερικανούς
Σε αντίθεση με την Google και την Apple, η Samsung είχε μείνει πίσω σε ό,τι αφορά την εμπλοκή της με τα προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα των… διαδικτυωμένων αυτοκινήτων. Τώρα οι ειδικοί θεωρούν ότι η κορεατική φίρμα θα ανταγωνιστεί ακόμη και τη Sony, η οποία έχει χαρακτηρίσει τον κλάδο των ηλεκτρονικών αυτοκινήτου ως τον τομέα δραστηριοποίησής της με τις ισχυρότερες προοπτικές ανάπτυξης.
Σημειωτέον ότι η Samsung είναι και επωνυμία αυτοκινήτων! Τα αυτοκίνητα Samsung, όμως, κυκλοφορούν μόνο στη Νότια Κορέα και ελέγχονται κατά 80% από τη γαλλική Renault και κατά το 20% από τη Samsung. Επίσης η κορεατική εταιρεία κατασκευάζει ήδη συσσωρευτές για ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τους οποίους εφοδιάζει πελάτες κύρους, όπως τη γερμανική BMW.
Εν κατακλείδι, με την εξαγορά της Harman η Samsung Electronics βάζει πόδι σε έναν κλάδο που σήμερα ελέγχουν οι Αμερικανοί –κυρίως σε ό,τι αφορά τις οθόνες πλοήγησης και την ενημέρωση ενσωματωμένων ηλεκτρονικών συστημάτων.
Όπως γράφει όμως η Έλσα Μπεμπαρόν στη «Figaro», «εν προκειμένω μια από τις δυσκολίες που έχουν να αντιμετωπίσουν οι γίγαντες των ηλεκτρονικών συστημάτων είναι να επιβραδύνουν τον πολύ γρήγορο ρυθμό ανάπτυξης και εφαρμογής των δικών τους καινοτομιών ώστε να συμβαδίζει με το ρυθμό ανάπτυξης καινοτομιών στον κλάδο του αυτοκινήτου, που συνήθως προϋπολογίζεται και μετράται με… πενταετίες.