Nissan Micra 2017: Μεγάλες προσδοκίες

Ενα από τα συνηθέστερα κλισέ στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας αφορά τη φράση «το μέγεθος μετράει»,

Ενα από τα συνηθέστερα κλισέ στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας αφορά τη φράση «το μέγεθος μετράει», υποδηλώνοντας ότι οι αυξημένες διαστάσεις ενός αμαξώματος ή η μεγαλύτερη χωρητικότητα ενός κινητήρα μπορούν να κάνουν τη θετική διαφορά έναντι του ανταγωνισμού. Στην περίπτωση του νέου Micra, που παρουσιάστηκε στο Παρίσι στις αρχές Οκτωβρίου και θα μας απασχολεί μέχρι το λανσάρισμά του στην Ελλάδα τον Μάρτιο του 2017, οι Ιάπωνες σκέφτηκαν ανάποδα, αξιοποιώντας στο εισαγωγικό αυτοκίνητο της γκάμας τους τα κορυφαία στοιχεία τεχνολογίας που διαθέτουν τα μεγαλύτερα μοντέλα τους.
Επέλεξαν επίσης κάποια από τα καλύτερα υλικά και ξεπέρασαν τον –παλιό –εαυτό τους εφαρμόζοντας πρακτικές που επιβάλλουν την ύπαρξη μιας μεγάλης λίστας εξοπλισμού και την παροχή πολλών στοιχείων εξατομίκευσης που δίνουν την αίσθηση ότι μπορείς να αποκτήσεις ένα μοναδικό αυτοκίνητο.
Με απλά λόγια, δημιούργησαν ένα supermini με όρους ναυαρχίδας, αποκαλύπτοντας με έργα τις φιλοδοξίες τους για την ανάληψη πρωταγωνιστικού ρόλου στην υπερπαραγωγή που ονομάζεται «πωλήσεις supermini στην Ευρώπη».
Τη λέξη «Ευρώπη» σε ό,τι αφορά το πέμπτης γενιάς Micra θα τη συναντάμε ξανά και ξανά λόγω «καταγωγής», καθώς σχεδιάστηκε στη Γηραιά Ηπειρο, εξελίχθηκε στο Cranfield της Βρετανίας, με τις οδηγικές δοκιμές να πραγματοποιούνται σε διάφορες ευρωπαϊκές διαδρομές και βασίζεται σε μια ολοκαίνουργια αρχιτεκτονική, στην οποία θα βασιστεί και η επόμενη γενιά του Renault Clio –το οποίο παρεμπιπτόντως θα παράγεται στο ίδιο εργοστάσιο με το Micra, λίγο έξω από το Παρίσι.
Η αναγκαία προαγωγή


Η αύξηση των διαστάσεων αλλά και του μεταξονίου σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο κρίθηκε απαραίτητη ώστε το Micra να βρεθεί στο επίκεντρο της κατηγορίας του. Το μήκος του φτάνει τα 3,995 μέτρα (+17 εκατοστά), το πλάτος τα 1,742 μέτρα (+7,7 εκατοστά) και το μεταξόνιο τα 2,525 μέτρα (+7,5 εκατοστά) αλλά το ύψος του μειώθηκε κατά σχεδόν 7 εκατοστά, στα 1,452 μέτρα, για λόγους αεροδυναμικής και αισθητικής. Η αιχμηρή σχεδίαση και οι γραμμές που διατρέχουν τις πλευρικές επιφάνειες του αμαξώματος χαρίζουν πόντους στο Micra που χρησιμοποιεί στο παιχνίδι των εντυπώσεων τα φωτιστικά σώματα και το μέγεθος των τροχών του (16 ή προαιρετικά 17 ίντσες) για να αναδείξει τις αναλογίες του.
Η ζωή από μέσα


Αναμενόμενα ευρύχωρος, ο θάλαμος επιβατών συνοδεύεται πλέον από μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, ενώ η γραμμή της οροφής δεν δημιουργεί πρόβλημα σε όσους επιλέξουν το πίσω κάθισμα και έχουν ύψος 180-185 εκατοστά. Η χαμηλότερη θέση οδήγησης και το επίπεδο, στο κάτω μέρος, τιμόνι λειτουργούν πολύ θετικά για την πρώτη εντύπωση στο αριστερό κάθισμα, ενώ οι ρυθμίσεις των μπροστινών καθισμάτων πραγματοποιούνται πλέον μέσω περιστροφικού χειριστηρίου. Το λιτό ταμπλό, οι διχρωμίες και η έγχρωμη οθόνη των 7 ιντσών που παρέχει πρόσβαση στα συστήματα ήχου και πλοήγησης, στο κινητό τηλέφωνο και σε εφαρμογές όπως το Siri της Apple μέσω του CarPlay, υπογραμμίζουν τη δουλειά που έχει γίνει, ενώ υπάρχει ακόμα και η τρισδιάστατη τεχνολογία ήχου της Bose, με ενσωματωμένα, στο προσκέφαλο του οδηγού, ηχεία.
Δύναμη από χαμηλά


Η πορεία του Micra στην ευρωπαϊκή αγορά θα ξεκινήσει με το τρικύλινδρο turbo μοτέρ βενζίνης 0,9 λίτρων, ισχύος 90 ίππων, απόδοση που συναντάμε και στον τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα 1,5 λίτρων. Στο μέλλον το μοτέρ βενζίνης θα δώσει και μια έκδοση 120 ίππων, ενώ στην κορυφή θα τοποθετηθεί με τη φροντίδα της NISMO μια έκδοση 190+ ίππων. Ωστόσο το φθηνότερο Micra θα εξοπλίζεται με ατμοσφαιρικό μοτέρ βενζίνης 1,0 λίτρου απόδοσης 73 ίππων. Ολοι οι κινητήρες θα συνδυάζονται με μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων, ενώ θα υπάρξει και αυτόματο CVT, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί και στην υβριδική έκδοση.
Εμφαση στην τεχνολογία


Πέρα από τα προφανή συστήματα που σχετίζονται με τη φιλοσοφία ευφυούς οδήγησης της Nissan (αποφυγή εσφαλμένης αλλαγής λωρίδας, έξυπνο σύστημα πέδησης, πανοραμική θέαση, αναγνώριση οδικών σημάτων, υποβοήθηση μεγάλης σκάλας φώτων, προειδοποίηση τυφλού σημείου κ.τ.λ.), οι Ιάπωνες υπόσχονται μια νέα οδηγική εμπειρία χάρη στα Active Ride Control για βελτιωμένη οδηγική άνεση και Active Trace Control για μειωμένη υποστροφή και πιο άμεσο χειρισμό, υπερτονίζοντας τη σημασία του νέου ηλεκτρικού συστήματος διεύθυνσης. Μένει να δούμε, οδηγώντάς το τον ερχόμενο Ιανουάριο, πόσο καλό είναι στον δρόμο.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.