Ακούγεται παράδοξο για τα μεγέθη της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά στελέχη της αγοράς όπως ο Jurgen Schenk, επικεφαλής του τομέα ηλεκτρικών οχημάτων της Μercedes-Benz, υποστηρίζουν αξιολογώντας μελέτες και στατιστικά στοιχεία ότι στις αρχές του επόμενου έτους το 1% του στόλου των αυτοκινήτων που θα κυκλοφορούν στον πλανήτη θα είναι ηλεκτρικά.
Το ποσοστό αυτό ίσως φαντάζει μικρό για να δικαιολογήσει τη νέα επιχειρηματική κίνηση του ομίλου Daimler στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, ωστόσο θεωρείται κρίσιμο για τον ρυθμό διάδοσης της συγκεκριμένης τεχνολογίας στο τετράτροχο σύμπαν.
Τόσο κρίσιμο ώστε η Mercedes-Benz να προχωρήσει στη δημιουργία του brand EQ, το οποίο προέρχεται σύμφωνα με την ίδια από τις λέξεις Electric Intelligence, ήτοι «Ηλεκτρική νοημοσύνη» και θα αφορά το σύνολο των προϊόντων, των υπηρεσιών, των τεχνολογιών και των καινοτομιών της στο πεδίο της ηλεκτρικής ενέργειας. Εκεί εντάσσονται οι οικιακοί σταθμοί ταχείας φόρτισης που διατίθενται ήδη, η δωρεάν εφαρμογή Charge&Pay για εύκολη επαναφόρτιση σε δημόσιους σταθμούς αλλά και οι οικιακές και βιομηχανικές μονάδες αποθήκευσης ενέργειας που προέρχεται από φωτοβολταϊκά συστήματα.
Σε αυτό το ηλεκτρικό οικοσύστημα, κυρίαρχο ρόλο θα διαδραματίσουν τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία σχεδιάζει μια γκάμα 10 επιβατικών αυτοκινήτων που θα παρουσιαστούν σταδιακά ως το 2025, με την προοπτική το 15%-25% των πωλήσεών της, τότε, να αφορά μοντέλα της σειράς EQ.
«Generation EQ» – το πρώτο δείγμα γραφής


Σημείο εκκίνησης για την προϊοντική ανάπτυξη του νέου brand αποτελεί το SUV με τα διακριτικά Generation EQ που παρουσιάστηκε στις αρχές του μήνα στην έκθεση αυτοκινήτου της γαλλικής πρωτεύουσας, παρέχοντας σαφείς ενδείξεις για το σχήμα και την τεχνολογία των μοντέλων που θα ακολουθήσουν.
«Η νέα γενιά ηλεκτρικών οχημάτων βασίζεται σε μια αρχιτεκτονική που αναπτύχθηκε ειδικά για ηλεκτροκίνητα οχήματα με μπαταρία, η οποία δίνει τη δυνατότητα επέκτασης από κάθε άποψη και είναι κατάλληλη για όλες τις σειρές μοντέλων και τις διαφορετικές εκδόσεις τους –SUV, αμαξώματα τριών όγκων και coupe» δήλωσε ο καθηγητής δρ Thomas Weber, υπεύθυνος για την ερευνητική ομάδα και την εξέλιξη των επιβατικών της Mercedes-Benz, απαντώντας παράλληλα στο ερώτημα αν η γκάμα της EQ θα αφορά αποκλειστικά SUV. Την επιλογή ενός SUV αμαξώματος για το πρώτο «δείγμα γραφής» επέβαλαν λόγοι marketing, καθώς αυτή η κατηγορία προσελκύει όσο καμία άλλη το ενδιαφέρον του κοινού, ενώ στην ερώτηση «πόσο κοντά στο μοντέλο παραγωγής βρίσκεται το πρωτότυπο που είδαμε στο Παρίσι;» η απάντηση του Gorden Wagener, επικεφαλής σχεδιασμού της Mercedes-Benz, ήταν αφοπλιστική: «Σχεδόν κατά 90%. Επιλέξαμε τις συγκεκριμένες αναλογίες για να διατηρήσουμε μια συνέχεια στην εικόνα της μάρκας –το μακρύ καπό αυτό υποδηλώνει –καθώς, παρά τις τεχνολογικές λύσεις που μας δίνουν μεγαλύτερη ελευθερία, πρέπει να διατηρήσουμε στοιχεία του DNA της Mercedes-Benz και στη σειρά μοντέλων EQ».
Περί αισθητικής και τεχνολογίας


Αναμφισβήτητα πάντως ό,τι θα φέρει το logo EQ θα διακρίνεται για την «electro-look» εμφάνισή του: το νέο σχήμα της μάσκας, η τεχνολογία και η μορφή των φωτιστικών σωμάτων, οι τροχοί των 21 ιντσών, οι κάμερες στις θέσεις των εξωτερικών καθρεπτών αποτελούν λεπτομέρειες που χαρίζουν στο Generation EQ την αύρα του πρωτότυπου αλλά δεν απέχουν από τις εκδόσεις παραγωγής. Αντίστοιχα φουτουριστικό είναι και το εσωτερικό του, με το έντονα οδηγοκεντρικό προφίλ και την υψηλής ευκρίνειας wide οθόνη 24 ιντσών να προβάλλει τις σχετικές με την ταχύτητα, την αυτονομία, τα χαρακτηριστικά λειτουργίας και την πλοήγηση πληροφορίες. Οι λειτουργίες αφής έχουν καταργήσει τους παραδοσιακούς διακόπτες, με μοναδική εξαίρεση αυτούς για την ηλεκτρική ρύθμιση των καθισμάτων, που αποτελούν τυπικό χαρακτηριστικό της Mercedes-Benz. Ταυτόχρονα το γερμανικό πρωτότυπο διαθέτει όλα τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και χαρακτηριστικά αυτόνομης οδήγησης τα οποία βασίζονται σε ένα νέο λογισμικό που αξιολογεί και συνδυάζει όλα τα δεδομένα που λαμβάνει από τις κάμερες και τους αισθητήρες του αυτοκινήτου.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ