Είτε δράμα είτε κωμωδία, είτε νέο είτε παλιό, είτε χιλιοπαιγμένο είτε πρεμιέρα, είτε στις 21.00 είτε στις 22.00 ή στις 23.00, το ελληνικό σίριαλ φέτος είναι ο απόλυτος κυρίαρχος της τηλεοπτικής σεζόν. Το βλέμμα του κοινού έχει στραφεί στη μυθοπλασία και αυτό αποδεικνύεται από τους αριθμούς. Γι’ αυτό και οι τρεις πρώτες θέσεις του πίνακα τηλεθέασης φιλοξενούν τους τρεις σταθμούς που προβάλλουν ελληνικά σίριαλ, δηλαδή το Mega, τον ΑΝΤ1 και τον Alpha.
Το «φαινόμενο» Mega φυσικά και είναι το κυρίαρχο, καθώς προβάλλοντας σειρές περασμένων ετών καταφέρνει και προσπερνά τους αντιπάλους του με άνεση. Πρόκειται όμως για πολύ καλές παραγωγές, οι οποίες γυρίστηκαν σε περιόδους όπου οι επενδύσεις ήταν πολύ μεγαλύτερες, οι συντελεστές περισσότεροι και το αποτέλεσμα είναι μακράν καλύτερο σε σύγκριση με το αντίστοιχο του παρόντος. Ο μέσος όρος των σειρών του prime time του καναλιού φλερτάρει με το 20%, με το «50 – 50» να σημειώνει τα υψηλότερα ποσοστά.
Εντυπωσιακή η πορεία των κωμικών σειρών, με τους «Συμμαθητές» να σπάνε το φράγμα του 30% και να είναι η πρώτη σε τηλεθέαση κωμωδία. Ακολουθούν η σειρά «Μην αρχίζεις τη μουρμούρα» με μειωμένα ποσοστά σε σχέση με το παρελθόν, το «Σόι σου», το «Daddy Cool», το οποίο στον δεύτερο κύκλο είναι σαφώς καλύτερο, αλλά και η νέα καθημερινή σειρά «Ελα στη θέση μου», η οποία σημειώνει πολύ υψηλή τηλεθέαση, και μάλιστα σε δύσκολη ζώνη, όπως είναι αυτή των 20.00.
Στις καθημερινές δραματικές σειρές οι επιδόσεις, εξαιρώντας το «Μπρούσκο» (ANT1) το οποίο συνεχίζει να έχει το πολυπληθές κοινό του, είναι κάτω του μετρίου, και αυτό σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στο περιεχόμενο και στην ποιότητα του σεναρίου. Η χειρότερη περίπτωση είναι αυτή της σειράς «Προδοσίες» στον Σκάι, η οποία, αν και δραματική, καταλήγει συχνά-πυκνά ακραία κωμική, και αυτό οφείλεται και σε αρκετές ερμηνείες. Μέτριες οι επιδόσεις και για τους «9 μήνες» (Star) αλλά και για τα «5 κλειδιά» (ANT1). Πολύ πιο υψηλές οι επιδόσεις για τα «Δίδυμα φεγγάρια» (ANT1), τα οποία έχουν σταθερό κοινό που τα παρακολουθεί από την περασμένη σεζόν, με αποτέλεσμα το σίριαλ να σπάει το φράγμα του ενός εκατομμυρίου τηλεθεατών.
Τέλος, «Η λέξη που δεν λες» στον Alpha είναι μια σειρά υψηλών αξιώσεων η οποία μόλις έκανε πρεμιέρα και έδειξε ότι πρόκειται για μια δουλειά η οποία έχει βάλει πολύ ψηλά τον πήχη σε όλους τους τομείς της. Και στο σενάριο και στη σκηνοθεσία, αλλά κυρίως στο καστ, με ηθοποιούς όπως ο Δημήτρης Καταλειφός και η Μαρία Πρωτόπαππα να κάνουν τη μεγάλη διαφορά. Η τηλεθέασή της κυμάνθηκε στο 20% αλλά ακόμη είναι πολύ νωρίς, καθώς κάθε δραματικό σίριαλ χρειάζεται λίγο χρόνο για να κατακτήσει το κοινό.
Εν κατακλείδι τόσο σε ποσότητα όσο και σε περιεχόμενο τα ελληνικά σίριαλ έχουν επιστρέψει στην τηλεόραση αποτελώντας τον βασικό κορμό όχι μόνο του prime time αλλά και, σε κάποιες περιπτώσεις, της απογευματινής ζώνης. Η ανάγκη για παρηγοριά στο παραμύθι, για ταξίδι σε πιο ανώδυνη μορφή τηλεόρασης, η γοητεία των ιστοριών, αλλά και η νοσταλγική διάθεση λόγω κρίσης είναι από τους βασικούς παράγοντες επιτυχίας. Επιπλέον οι σειρές που κινούνται δίπλα ή κοντά στον τηλεθεατή μπολιάζοντας την αλήθεια με λυτρωτικό μύθο είναι ό,τι πιο επιτυχημένο αυτή την περίοδο.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ