Ο… λογαριασμός της τηλεθέασης

Οι αριθμοί λένε την αλήθεια, ειδικά όταν πρόκειται για τις προτιμήσεις του κόσμου. Στην τηλεόραση κινητήριος δύναμη είναι η τηλεθέαση,

Οι αριθμοί λένε την αλήθεια, ειδικά όταν πρόκειται για τις προτιμήσεις του κόσμου. Στην τηλεόραση κινητήριος δύναμη είναι η τηλεθέαση, γιατί αυτό συνιστά και το κριτήριο για τη διαφήμιση, και κατά συνέπεια για την πορεία ενός προγράμματος, ανεξάρτητα από το πόσο αξιόλογο ή όχι είναι.
Η πιο καθαρή λοιπόν εικόνα για την τηλεοπτική σεζόν είναι η δημοσιοποίηση των συνολικών για τη σεζόν στοιχείων τηλεθέασης στην έκδοση της Nielsen Tv Year Book. Μόλις την περασμένη Πέμπτη δόθηκαν τα στοιχεία της σεζόν 2015 – 16, τα οποία είναι εκτός από ενδιαφέροντα και ιδιαιτέρως αποκαλυπτικά για τα κανάλια, για τις συνήθειες του κοινού αλλά και για το περιεχόμενο που τελικά αντέχει στον χρόνο και σε οποιαδήποτε μορφή κρίσης.
Οι πρωτιές


Στην πρώτη θέση της προτίμησης του κόσμου είναι το «Αλ Τσαντίρι» του Λάκη Λαζόπουλου, με σχεδόν δύο εκατομμύρια τηλεθεατές. Μέσα στην εικοσάδα σημαντική θέση, για την ακρίβεια τις 9 από τις 20 θέσεις, κατέχουν το ποδόσφαιρο και το μπάσκετ με μεταδόσεις αγώνων, ενώ τις υπόλοιπες θέσεις μοιράζονται ελληνικά σίριαλ, σάτιρα και σόου. Αναμενόμενα τα αποτελέσματα, αν και είναι εντυπωσιακό και σπάνιο που στον πίνακα φιγουράρουν κατά κύριο λόγο η ΕΡΤ1, ο ΑΝΤ1 και ο Alpha, ενώ απουσιάζει το Mega.
Ο καλύτερος μήνας


Ο Ιανουάριος είναι ο μήνας πρωταθλητής για την τηλεόραση τη σεζόν 2015 – 16, σε αντίθεση με την περασμένη σεζόν που κυριάρχησε ο Φεβρουάριος. Αν και ελαφρά μειωμένος ο αριθμός των τηλεθεατών σε σύγκριση με πέρυσι, ο χειμώνας παραμένει στα υψηλότερα ποσοστά του και κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού η τηλεθέαση βυθίζεται και αγγίζει σχεδόν το μισό ποσοστό σε σχέση με το αντίστοιχο του χειμώνα. Ο μέσος χρόνος που βλέπουμε τηλεόραση δεν πέφτει κάτω από τα 240 λεπτά, δηλαδή τις τέσσερις ώρες την ημέρα, ενώ αυτός ο αριθμός αγγίζει το 300 κατά τον Ιανουάριο. Περισσότερη τηλεόραση παρακολουθούν οι γυναίκες άνω των 65 ετών, λιγότερη οι άνδρες ηλικιών 15 – 44. Στη δεύτερη θέση βρίσκονται οι άνδρες άνω των 65 και ακολουθούν οι γυναίκες 45 – 64 και οι άνδρες της ίδιας ηλικιακής κατηγορίας. Συμπέρασμα; Οι νέοι δεν βλέπουν τηλεόραση. Επίσης, ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο είναι το ότι όσο πιο χαμηλό είναι το μορφωτικό επίπεδο τόσο πιο υψηλά είναι τα ποσοστά τηλεθέασης.
Ο νικητής


Ο ΑΝΤ1 είναι ο νικητής για τη σεζόν 2015 – 16, αλλά σε καμία περίπτωση η πρωτιά δεν χαρακτηρίζεται από θρίαμβο. Κάποτε το πρώτο κανάλι σάρωνε σε νούμερα και η διαφορά που το χώριζε από το δεύτερο ήταν τεράστια. Πλέον τα κανάλια τερματίζουν όλα σε πολύ μικρές αποστάσεις. Ο Alpha, για παράδειγμα, ακολουθεί σε απόσταση αναπνοής, με απειροελάχιστη διαφορά και στο σύνολο και στο 15 – 44. Στην τρίτη θέση βρίσκεται το Mega και ακολουθούν τα Star, ΣΚΑΪ και Ε.
Οι κορυφαίοι


Πληρώνουμε δημόσια τηλεόραση για να παρακολουθούμε ποδόσφαιρο. Πώς αλλιώς να εξηγήσει κάποιος το γεγονός ότι τις 10 θέσεις του top10 τις καταλαμβάνουν οι αγώνες Champions League και Euro; Ιδια περίπου εικόνα και στην ΕΡΤ 2, μόνο που εδώ φιγουράρουν οι Ολυμπιακοί Αγώνες του Ρίο, που έγιναν τον περασμένο Αύγουστο.
Στο Mega κυριαρχούν οι ελληνικές ταινίες και σειρές, όπως ήταν αναμενόμενο. Ποικιλία στο top10 του ΑΝΤ1, με σόου, σειρές, αθλητικά και ταινίες. Το ίδιο ισχύει και στον Alpha, με πολλά και διαφορετικά προγράμματα. Το Star έχει μόνο ξένες σειρές και ταινίες, και ο ΣΚΑΪ μόνο ειδήσεις και ενημερωτικές εκπομπές, εκτός από την πρώτη θέση που έχει καταλάβει το X-Factor.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.