Ενδιαφέρον από την Alstom για επενδύσεις και έργα στην Ελλάδα

Ψήφο εμπιστοσύνης στη δυναμική του ελληνικού σιδηροδρόμου δίνει η Alstom, ο γαλλικός όμιλος σιδηροδρομικών μεταφορών,

Ψήφο εμπιστοσύνης στη δυναμική του ελληνικού σιδηροδρόμου δίνει η Alstom, ο γαλλικός όμιλος σιδηροδρομικών μεταφορών, με ιδιαίτερη έμφαση στον ρόλο της χώρας μας ιστορικά ως διαμετακομιστικού κέντρου.
Το ενδιαφέρον της εταιρείας για έργα που αναμένονται το επόμενο διάστημα αλλά και η αναθέρμανση της προοπτικής για επένδυση στην Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ) εκφράστηκαν από στελέχη της στη διάρκεια της Innotrans, της μεγαλύτερης διεθνούς έκθεσης σιδηροδρομικών μεταφορών στο Βερολίνο.
Μιλώντας στο «Βήμα» ο αντιπρόεδρος της Alstom για την Ευρώπη κ. Αντρέας Νάιτερ τόνισε το ενδιαφέρον της εταιρείας για συμμετοχή στη νέα φάση του διαγωνισμού για εξαγορά του 100% των μετοχών της ΕΕΣΣΤΥ.
Η προθεσμία ορίστηκε εκ νέου, κατόπιν δεύτερης παράτασης, για τη Δευτέρα 17 Οκτωβρίου.
«Οπως και στην προηγούμενη φάση του διαγωνισμού για την ΕΕΣΣΤΥ που είχαμε έντονο ενδιαφέρον, θα πρέπει να δούμε ποιες αρχές και προϋποθέσεις διέπουν αυτόν τον διαγωνισμό προκειμένου να διερευνήσουμε αν υπάρχει ενδιαφέρον για να επενδύσουμε» επισήμανε ο κ. Νάιτερ στο «Βήμα», συμπληρώνοντας: «Θέλουμε να δούμε την εξειδίκευση των όρων και συνθηκών, που θα πρέπει να μπορούν να γίνουν αποδεκτοί από εμάς».
Σε αυτή την εξειδίκευση φαίνεται πως πάγωσε το ενδιαφέρον της εταιρείας στον προηγούμενο κύκλο του διαγωνισμού, που τελικά παρήλθε άγονος και επαναπροκηρύχθηκε.
Ως προς τις αστικές μεταφορές στελέχη της εταιρείας εξέφρασαν έντονο ενδιαφέρον για δύο έργα, τη Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, καθώς και την επέκταση του τραμ. Η εταιρεία, που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα πάνω από 40 έτη, έχει συμμετάσχει σε μεγάλα έργα υποδομών, όπως οι Γραμμές 2 και 3 και ο προαστιακός της Αθήνας.
Στη διάρκεια της Innotrans ο γαλλικός όμιλος παρουσίασε το νέο του τεχνολογικό επίτευγμα, το Coradia iLint. Ενα επιβατικό τρένο μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μέσω καύσης υδρογόνου, καθώς και πολύ χαμηλού θορύβου. Πρόκειται για μια πράσινη τεχνολογία ιδανική για τις περιοχές όπου δεν υπάρχει ηλεκτροδότηση στις γραμμές.
Η παρουσίαση του Coradia iLint όμως συνέπεσε με μια δύσκολη συγκυρία για τον όμιλο στη Γαλλία. Εκεί η Alstom ανακοίνωσε περιορισμό των δραστηριοτήτων της στη συντήρηση και παύση της κατασκευαστικής λειτουργίας το 2018 στο εργοστάσιο του Μπελφόρ λόγω της μείωσης των παραγγελιών.
Μετά τις αντιδράσεις των συνδικάτων η γαλλική κυβέρνηση, που κατέχει το 20% της εταιρείας, έδωσε ανάσα ζωής στην εγκατάσταση παραγγέλνοντας 15 νέα τρένα TGV. Παράλληλα η εταιρεία δεσμεύτηκε για επένδυση 40 εκατ. ευρώ για τη διαφοροποίηση του συστήματος παραγωγής. Λύση που επιβεβαιώνει όσους έκαναν λόγο για ανάγκη εκσυγχρονισμού της παραγωγής στα 12 συνολικά εργοστάσια της Alstom στη Γαλλία, στα πρότυπα του Ζαλτσγκίτερ.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.