Νέο προβλήτα κρουαζιέρας δίπλα στο κτίριο της «παγόδας» στο λιμάνι του Πειραιά εγκαινίασαν σήμερα, Δευτέρα, στο λιμάνι του Πειραιά η αναπληρώτρια υπουργός Τουρισμού κυρία Έλενα Κουντουρά και ο κάπτεν Ξου Λιρόνγκ, πρόεδρος της China Cosco Shipping Corporation Limited.
Στον χαιρετισμό του ο κ. Λιρόνγκ σημείωσε μεταξύ άλλων ότι «η Cosco Shipping θα κάνει νέες επενδύσεις για την αναβάθμιση των υπηρεσιών και της ανταγωνιστικότητας. Η διακίνηση επιβατών κρουαζιέρας του λιμανιού τώρα είναι περίπου 1 εκατ. τον χρόνο, ενώ ο βραχυπρόθεσμος σκοπός μας είναι να την αυξήσουμε μέχρι 1.5 εκατ. και μακροπρόθεσμος 3 εκατ.».
Συμπλήρωσε ακόμη ότι «όσον αφορά την αγορά κρουαζιέρας σημειώνεται μεγάλη ανάπτυξη στη Άπω Ανατολή και ιδιαίτερα στην Κίνα, επειδή υπάρχει τεράστια ζήτηση από τους Κινέζους για τουρισμό στο εξωτερικό μετά το άνοιγμα και τις μεταρρυθμίσεις της Κίνας που έφερε την οικονομική ευημερία. Και ο τουρισμός με κρουαζιερόπλοια έχει γίνει νέα μόδα στην Κίνα. Ίδια μόδα έχει γίνει και ο τουρισμός στην Ελλάδα μετά από τις καλύψεις των ειδήσεων για τη στρατηγική συνεργασία της Cosco Shipping με τον ΟΛΠ. Οι Κινέζοι γνωρίζουν τώρα όλο και περισσότερο την Ελλάδα και η Ελλάδα έχει γίνει ο πόλος έλξης χιλιάδων κινέζων τουριστών».
Επεσήμανε επιπλέον ότι «η Cosco Shipping με υποστήριξη από την ελληνική κυβέρνηση και άλλους αρμόδιους φορείς θα επιταχύνει την κατασκευή αγκυροβολίων με μεγάλο βάθος, ώστε να υπάρχουν θέσεις παραβολής για τα μεγαλύτερα και πολυτελέστερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου. Ταυτόχρονα, η Cosco Shipping θα κάνει νέες επενδύσεις για την αναβάθμιση των υπηρεσιών και της ανταγωνιστικότητας».
Και υπογράμμισε ότι «πιστεύουμε ότι η μοίρα μας, και των ελλήνων και των κινέζων υπαλλήλων είναι συνδεδεμένη και με σκληρή δουλειά θα κάνουμε μαζί το λιμάνι του Πειραιά το πιο λαμπερό μαργαριτάρι της Μεσογείου».
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση «το έργο ολοκλήρωσε επιτυχώς η ΤΕΚΑΛ ΑΤΕ σε συνεργασία με τη Ναυτιλιακή Τεχνοδομική μέσα στον προβλεπόμενο χρόνο. Το έργο κατασκευάστηκε με πλωτά κιβώτια οπλισμένου σκυροδέματος και δίνει μια επιπλέον θέση πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων άνω των 250 μέτρων αφού έχει μήκος 284μ. και βάθος -11 ενώ ο χερσαίος χώρος είναι 8,415 τ.μ. Έτσι οι συνολικές θέσεις παραβολής για πρόσδεση κρουαζιερόπλοιων διαμορφώνονται σε 10 (ανάλογα του μεγέθους των πλοίων). Στο πλαίσιο της νέας σύμβασης παραχώρησης με το Ελληνικό Δημόσιο, ο ΟΛΠ ΑΕ πρόκειται να υλοποιήσει μια σειρά από μεγάλα επενδυτικά έργα τα οποία πρόκειται να καταστήσουν το λιμάνι του Πειραιά το κορυφαίο λιμάνι κρουαζιέρας της Μεσογείου».
Ο προϋπολογισμός του έργου ήταν 6.765.000 ευρώ, φορέας υλοποίησης ήταν η Διεύθυνση Έργων του ΟΛΠ και φορέας χρηματοδότησης ήταν από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αττικής.
Σημειώνεται ότι για το άλλο μεγάλο έργο της επέκτασης του λιμανιού κρουαζιέρας στο νότιο τμήμα του λιμανιού του Πειραιά ύψους 135 εκατ. ευρώ το 90% της χρηματοδότησής του έχει ενταχθεί σε ευρωπαϊκά προγράμματα.
Από την πλευρά της η κυρία Κουντουρά τόνισε ότι «τα σχέδια για μεγάλες επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά και στον θαλάσσιο τουρισμό δεν τελειώνουν εδώ. Η νότια επέκταση του λιμανιού, που θα επιτρέψει τον ελλιμενισμό των μεγάλων κρουαζιερόπλοιων άνω των 300 μέτρων, θα δώσει ώθηση στις προσπάθειες που κάνουμε για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας, για την ενίσχυση του τουρισμού μας, αλλά και για την οικονομική ανάπτυξη ολόκληρης της περιοχής της Αττικής. Διότι τα έργα αναβάθμισης των γενικών και ειδικών τουριστικών υποδομών που υλοποιούμε και που ενθαρρύνουμε, έρχονται να ενισχύσουν τις ισχυρές προοπτικές που παρουσιάζει το λιμάνι του Πειραιά να εδραιωθεί ως κόμβος της κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο αλλά και ως βάση για το homeporting σε όλη την περιοχή της Μεσογείου».
Γιάννης Μώραλης: Η ανάπτυξη του λιμανιού να φέρει ανάπτυξη στις πόλεις
Σε δηλώσεις του ο δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης επεσήμανε ότι «κάθε επένδυση που γίνεται στο λιμάνι του Πειραιά, κινείται στην κατεύθυνση της ανάπτυξης και της προόδου και για το λιμάνι και για την πόλη μας. Ο νέος προβλήτας για μεγάλα κρουαζιερόπλοια είναι πολύ σημαντικός, επαναλαμβάνω όμως ότι οι επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά – αυτές που αναμένεται να γίνουν τα επόμενα χρόνια και όσες υλοποιήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια – μόνο θετικό πρόσημο έχουν για την πόλη του Πειραιά».
Και πρόσθεσε ότι «ολοκληρώθηκε η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού και παρά την όποια άποψη μπορεί να έχει ο καθένας για τον τρόπο της ιδιωτικοποίησης, πρέπει να κοιτάμε το αύριο. Θεωρώ ότι το αύριο είναι αισιόδοξο. Οι νέοι επενδυτές του λιμανιού έχουν πολύ μεγάλη εμπειρία στη διαχείριση των λιμανιών. Λένε ότι θέλουν να κάνουν το λιμάνι του Πειραιά, το μαργαριτάρι της Μεσογείου και πιστεύω ότι μπορεί να γίνει. Αυτό που με απασχολεί περισσότερο είναι οι επενδύσεις στο λιμάνι, στη χερσαία λιμενική ζώνη, να έχουν θετική επίδραση και στον Δήμο Πειραιά, αλλά και στους όμορους Δήμους. Αυτό θα είναι μια επιτυχία, η ανάπτυξη δηλαδή του λιμανιού, να φέρει ανάπτυξη και στις πόλεις μας και στους δημότες, κάτι το οποίο πιστεύω πως μπορεί να γίνει».
Ωστόσο στην πρώτη επίσημη εκδήλωση της Cosco μετά την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού δεν παρέστη ο καθ’ ύλην αρμόδιος υπουργός Ναυτιλίας κ. Θοδωρής Δρίτσας καθώς βρίσκεται στη Μάλτα από σήμερα, Δευτέρα, μέχρι και την Τετάρτη 5 Οκτωβρίου, στο πλαίσιο της 4ης τριμερούς συνάντησης αρμόδιων για ναυτιλιακά θέματα υπουργών Ελλάδας, Κύπρου και Μάλτας που διοργανώνεται στη Βαλέτα.