Μείωση 20,45% κατεγράφη στον κύκλο εργασιών του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) το πρώτο εξάμηνο του 2016, γεγονός που αποδίδεται από τη διοίκηση στις πολυήμερες απεργιακές κινητοποιήσεις (Μάιος- Ιούνιος 2016) εξαιτίας της επικείμενης ιδιωτικοποίησης του ΟΛΘ.
Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας για το Α εξάμηνο του 2016 ανήλθε σε 21.167.064 ευρώ έναντι των 26.609.944 ευρώ της αντίστοιχης περιόδου του 2015.
Το μικτό κέρδος διαμορφώθηκε σε 9.198.348 ευρώ με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 43,46%. Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) διαμορφώθηκαν στα 10.325.503 ευρώ (14,6 εκατ. το α εξάμηνο 2015), με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 48,78%. Τα αποτελέσματα προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 8.961.938 ευρώ (13,45 εκατ. ευρώ πέρσυ ) με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 42,34%, ενώ μετά από φόρους τα αποτελέσματα διαμορφώθηκαν στα 5.540.950 ευρώ (9,95 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2015) σημειώνοντας πτώση 44,3% με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 26,18%.
Μείωση 15,83%, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2015 σημειώθηκε στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, που ανήλθαν σε 141.900 TEUs. Από τα τρέχοντα στατιστικά στοιχεία (Ιουλίου, Αυγούστου, Σεπτεμβρίου) προκύπτει σημαντική αύξηση της διακίνησης σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο και εκτιμάται ότι η διακίνηση των Ε/Κ που αποτελεί την βασική πηγή κερδοφορίας της εταιρείας, στο τέλος του 2016, θα κλείσει στα ίδια με τα περσινά επίπεδα.
Η διακίνηση στο συμβατικό φορτίο, παρουσίασε πτώση κατά 34,34% που οφείλεται στις πολυήμερες απεργιακές κινητοποιήσεις (Μάιος- Ιούνιος 2016) και στην μείωση της δραστηριότητας των εργοστασίων ενός σημαντικού πελάτη ξηρού χύδην φορτίου, αλλά και στην πολυήμερη διακοπή της σιδηροδρομικής σύνδεσης με τα Σκόπια.
Υπάρχει ανάκαμψη στη διακίνηση του φορτίου από το Σεπτέμβριο και εκτιμάται ότι η διακίνηση του συμβατικού φορτίου, στο τέλος του 2016, θα κλείσει με ποσοστό της τάξης -15%.
Τα έσοδα από την εκμετάλλευση χώρων αυξήθηκαν κατά 5,03% λόγω των περισσότερων πολιτιστικών και άλλων εκδηλώσεων, που πραγματο-ποιήθηκαν στους χώρους του Λιμένα και ως αποτέλεσμα της συνεχούς προσπάθειας της εταιρείας για την σύνδεση του Λιμένα με την πόλη.
Τα έσοδα από τον επιβατικό λιμένα αυξήθηκαν κατά 1,31% λόγω της αύξησης των επιβατών κρουαζιέρας και της επαναλειτουργίας της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του Λιμένα με τις Βόρειες Σποράδες.
Τα έσοδα από την αξιοποίηση των κεφαλαίων της εταιρείας μειώθηκαν κατά 18,59% λόγω της μεγάλης μείωσης των επιτοκίων άνω του 50%.Η εταιρεία συνέχισε με επιτυχία την πολιτική περιορισμού των εξόδων τα οποία μειώθηκαν κατά 5,83%.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΘ κ. Δημήτρη Μακρή, «Η ΟΛΘ ΑΕ αντιμετώπισε το Α εξάμηνο ιδιαίτερα δυσμενείς εξελίξεις που είχαν επίπτωση στα έσοδα της εταιρείας. Σημειώνεται ότι στις 180 ημέρες του Α εξαμήνου υπήρξαν 32 συνεχόμενες ημέρες απεργίας (Μάιος –Ιούνιος) και επιπλέον 4 εβδομάδες (Απρίλιος) αποχή από την εργασία τα Σαββατοκύριακα και τις υπερωρίες. Τα αιτήματα των συνδικαλιστικών φορέων για τις απεργιακές κινητοποιήσεις συνδέονταν με την επικείμενη ιδιωτικοποίηση της εταιρείας.
Επίσης, επί 67 ημέρες παρέμεινε κλειστή η σιδηροδρομική σύνδεση προς τα Σκόπια δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στη μεταφορά χύδην και γενικού φορτίου ενώ για 20 ημέρες περίπου παρέμεινε κλειστή η οδική σύνδεση προς τη Βουλγαρία αποκλείοντας τη μεταφορά containers.
Διακόπηκε για αυτούς του λόγους η ανοδική τάση (+8%) στη διακίνηση στα containers του πρώτου τετράμηνου (Ιανουάριος –Απρίλιος) και επιδεινώθηκε η αναμενόμενη κάμψη στη διακίνηση του συμβατικού φορτίου.
Το 3μηνο Ιούλιος –Αύγουστος –Σεπτέμβριος 2016 ανακτήθηκε το μεγαλύτερο μέρος της πτώσης στη διακίνηση containers του Α εξαμήνου και στο τέλος του 2016 εκτιμάται ότι θα προσεγγίσει τα επίπεδα του 2015. Αντίστοιχα, τα στοιχεία του Σεπτεμβρίου υποδεικνύουν ανάκαμψη και στο συμβατικό φορτίο που θα περιορίσει σημαντικά την πτώση του Α εξαμήνου.
Η ΟΛΘ ΑΕ στάθηκε δίπλα στους πελάτες και σε συνεργασία μαζί τους προσπάθησε να αμβλύνει τις επιπτώσεις αυτών των εξελίξεων.
Η εταιρεία έδειξε αξιοσημείωτη αντοχή στη δυσμενή συγκυρία και διατήρησε την υψηλή κερδοφορία σε όλους τους δείκτες, με περιορισμό των εξόδων».