Το τελευταίο διάστημα ακούγαμε όλο και πιο έντονα την εκτίμηση ότι δεν υφίσταται διαχωρισμός μεταξύ των κυρίαρχων πολιτικών κομμάτων. Μπορεί να έχει ξεπεραστεί ο διαχωρισμός μεταξύ Δεξιάς και Αριστεράς όπως τον γνωρίζαμε πριν δεκαετίες, αλλά οι διαφορές είναι υπαρκτές και κυρίαρχες και φαίνονται όλο και πιο έντονα.

Ο διαχωρισμός όμως των δυο σχολών είναι ανάγκη να αναδεικνύεται όλο και πιο έντονα. Η θεωρία ότι είμαστε στην εποχή των συναινέσεων και του τέλους των ιδεολογιών και άρα και των διαχωριστικών γραμμών του παρελθόντος είναι εντελώς λανθασμένη.

Στην ελληνική πολιτική σκηνή, το νέο δίπολο σχηματοποιήθηκε πλήρως τα τελευταία εικοσιτετράωρα. Το εκπροσωπούν από τη μια πλευρά ο Αλέξης Τσίπρας και από την άλλη πλευρά ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Τα όσα έγιναν το περασμένο Σαββατοκύριακο είναι ενδεικτικά για το πώς διαμορφώνεται το νέο πολιτικό σκηνικό. Επιστρέφουμε στις παλαιές εποχές, όπου ο διπολισμός ήταν έντονος. Είναι φανερό ότι από εδώ και πέρα συγκρούονται δυο τελείως διαφορετικοί κόσμοι, δυο τελείως διαφορετικές κοσμοθεωρίες, αντιλήψεις και ιδεολογίες.

Η σύγκρουση θα είναι σκληρή και σε όλα τα επίπεδα, καθώς έχει να κάνει με την πορεία της χώρας τα επόμενα χρόνια. Οι πολίτες πλέον αρχίζουν να βλέπουν όλο και πιο καθαρά τις δυο πολιτικές προτάσεις που συγκρούονται. Από τη μια η πρόταση που εκφράζει ο Αλ. Τσίπρας και από την άλλη αυτή που εκφράζει ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Η οριοθέτηση έγινε και είναι σαφής. Οι πολίτες καλούνται να αποφασίσουν ποια πρόταση τους εκφράζει και να τη στηρίξουν. Θα διαλέξουν μοντέλο ανάπτυξης και εξόδου από την κρίση, αλλά και τρόπου λειτουργίας του Κράτους. Θα αποφασίσουν ποιος τους εκφράζει περισσότερο π.χ. ως προς τη διαχείριση του προσφυγικού – μεταναστευτικού, εάν μπορεί να αντιμετωπίσει και πως την ανεργία, εάν έχει σχέδιο ενίσχυσης του κοινωνικού κράτους και της προστασίας των αδυνάτων και μη προνομιούχων.

Πολλοί έβλεπαν ένα θόλωμα της διαχωριστικής γραμμής που χώριζε δυο βασικά ιδεολογικά ρεύματα σκέψης. Αυτό το θόλωμα εξαφανίζεται σιγά-σιγά και αυτό είναι θετικό για την ίδια τη Δημοκρατία.