Ο πρώτος μήνας λειτουργίας του ανανεωμένου αεροδρομίου Πάρου έρχεται να αποδείξει ότι μια καλή συνεργασία ανάμεσα στον δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα μπορεί να αποβεί ιδιαίτερα αποδοτική και για τις δύο πλευρές. Ο τριπλασιασμός της επιβατικής κίνησης για την Olympic Air δίνει ένα πρώτο δείγμα των νέων προοπτικών που ανοίγονται για τον προορισμό, τριπλασιάζοντας άμεσα τα έσοδα του Ελληνικού Δημοσίου από τον ΦΠΑ. Ενα εγχείρημα που μπορεί να λειτουργήσει ως case study για την αυτοχρηματοδότηση των δημόσιων υποδομών, καθώς εκτιμάται ότι ετησίως μόνο τα έσοδα από τον ΦΠΑ θα ανέλθουν στα 2 εκατ. ευρώ.
Μεγαλύτερα αεροσκάφη, περισσότερες συχνότητες και απευθείας σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη ήταν τα πρώτα βήματα που έκανε η Olympic Air αξιοποιώντας τις δυνατότητες που προσφέρει ο νέος αερολιμένας. Μέσα στον Αύγουστο, πρώτο μήνα λειτουργίας, μετέφερε συνολικά 18.725 επιβάτες, τρεις φορές περισσότερους από τον αντίστοιχο μήνα του 2015, οπότε μεταφέρθηκαν 6.159 άτομα.
Εχοντας στη διάθεσή της περισσότερο χρόνο, η εταιρεία σχεδιάζει να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τη δυναμική που αποκτά ο προορισμός.
Απελευθέρωση δυναμικής

«Το 2017 με επαρκή χρόνο για προπωλήσεις και διασυνδεσιμότητα με όλο το δίκτυο εξωτερικού της ΑEGEAN από την Αθήνα, τα αποτελέσματα θα είναι πολύ πιο εντυπωσιακά. Η αποτελεσματική συνεργασία με την ΥΠΑ για την εκτέλεση του έργου του τερματικού σταθμού, με χρηματοδότηση και επίβλεψη της εταιρείας μας σε μόνο 102 ημέρες, αποδίδει ήδη σημαντικά. Είμαστε περήφανοι που συμβάλλουμε στην απελευθέρωση της αναπτυξιακής δυναμικής της Πάρου» δήλωσε σχετικά ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Δημήτρης Γερογιάννης.
Η συμβολή της Olympic Air, η οποία υποστήριξε οικονομικά με το ποσό του 1,8 εκατ. ευρώ την κατασκευή της πρώτης φάσης του αεροσταθμού επιβατών καθώς και έργων υποδομής του νέου αερολιμένα, υπολογίζεται ότι επιτάχυνε κατά 5 χρόνια την ολοκλήρωση των έργων. Εκτιμάται ότι αυτή η επιτάχυνση εξασφαλίζει επιπλέον εξοικονόμηση της τάξεως των 20-25 εκατ. ευρώ από επιδοτήσεις που θα επιβάρυναν το κράτος. Υπενθυμίζεται ότι το Ελληνικό Δημόσιο επιδοτούσε τη σύνδεση Αθήνας – Πάρου ως άγονη ελλείψει επαρκών υποδομών.
Το έργο, που έγινε μέσα σε 102 ημέρες, ολοκλήρωσε ουσιαστικά την επένδυση για την κατασκευή του νέου διαδρόμου προσγείωσης/απογείωσης, που ξεκίνησε το 2012 και ολοκληρώθηκε από την πολιτεία στις αρχές του 2015. Ομως οι συνήθεις καθυστερήσεις, με τις οποίες προχωρούν τα έργα στη χώρα μας, δεν επέτρεψαν τη λειτουργία του τον Απρίλιο του 2015, όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί.
Απομένει όμως η λειτουργική επέκταση του διαδρόμου, ώστε αυτός να φτάσει τα επιθυμητά 2 χλμ., ώστε να μπορεί να εξυπηρετεί και αεροσκάφη τύπου τζετ. Επέκταση που αναμένεται να πολλαπλασιάσει περαιτέρω την επιβατική κίνηση στο νησί. Επίσης, σχεδιάζεται η προώθηση της δεύτερης φάσης εργασιών από την ΥΠΑ, που περιλαμβάνει επέκταση της επιφάνειας του αεροσταθμού.
Ολγα Κλώντζα

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ