Καλύτερες τηλεπικοινωνίες ζητούν οι Ευρωπαίοι

Χαμηλές επιδόσεις για τον κλάδο των τηλεπικοινωνιών αποκαλύπτει ο «Πίνακας Επιδόσεων των καταναλωτικών αγαθών του 2016», που δημοσιοποίησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Οι ευρωπαίοι καταναλωτές ζητούν περαιτέρω βελτίωση του επιπέδου των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, εκτιμώντας ότι αυτό υπολείπεται των προσδοκιών τους, δεδομένου ότι εξακολουθούν να τους προκαλούν προβλήματα.

Χαμηλές επιδόσεις για τον κλάδο των τηλεπικοινωνιών αποκαλύπτει ο «Πίνακας Επιδόσεων των καταναλωτικών αγαθών του 2016», που δημοσιοποίησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Οι ευρωπαίοι καταναλωτές ζητούν περαιτέρω βελτίωση του επιπέδου των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, εκτιμώντας ότι αυτό υπολείπεται των προσδοκιών τους, δεδομένου ότι εξακολουθούν να τους προκαλούν προβλήματα.
Ο εν λόγω πίνακας, που δημοσιεύεται ανά διετία από το 2008, παρακολουθεί τις αξιολογήσεις των καταναλωτών των 28 κρατών σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας των αγορών, συνολικά 42 αγαθών και υπηρεσιών. Ουσιαστικά δείχνει σε ποιους τομείς της αγοράς επικρατούν εμπιστοσύνη, διαφάνεια και διασφάλιση των δικαιωμάτων του καταναλωτή.
Σύμφωνα με την εφετινή αξιολόγηση, μεταξύ των 29 τομέων παροχής υπηρεσιών, τα τρία καταναλωτικά αγαθά με τις καλύτερες επιδόσεις είναι αυτά που συνδέονται με τον ελεύθερο χρόνο και συγκεκριμένα τα καταλύματα διακοπών βρίσκονται στην πρώτη θέση, οι πολιτιστικές και ψυχαγωγικές υπηρεσίες στη δεύτερη και οι υπηρεσίες στον τομέα του αθλητισμού, όπως τα γυμναστήρια, στην τρίτη. Ακολουθούν οι αεροπορικές υπηρεσίες, τα πακέτα διακοπών και ο κλάδος της ασφάλειας αυτοκινήτου, που καταλαμβάνουν αντίστοιχα της επόμενες τρεις θέσεις.
Οσον αφορά τις τηλεπικοινωνίες, οι καταναλωτές τοποθετούν τις υπηρεσίες σταθερής τηλεφωνίας μόλις στην 20ή θέση μεταξύ των 29 κατηγοριών. Οπως αναφέρει η αξιολόγηση της Επιτροπής, υπάρχει μια σημαντική μερίδα των καταναλωτών που αντιμετωπίζει προβλήματα, με την κατάσταση, μάλιστα, να επιδεινώνεται μεταξύ των ετών 2013 και 2015.
Οι καταναλωτές αναδεικνύουν τον τομέα της κινητής τηλεφωνίας μόλις στην 21η θέση μεταξύ των 29 κλάδων παροχής υπηρεσιών καταναλωτικών αγαθών. Οπως υπογραμμίζει η Επιτροπή, η επίδοση του τομέα της κινητής τηλεφωνίας παραμένει χαμηλή και κάτω του μέσου όρου των άλλων κατηγοριών. Η εικόνα στον τομέα της κινητής, επίσης, επιδεινώθηκε την περίοδο 2013-2015, με την εμπιστοσύνη των καταναλωτών να βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα.
Στο μεταξύ, ο τομέας της παροχής υπηρεσιών Διαδικτύου κατατάσσεται στη 19η θέση μεταξύ των 29 κλάδων του Πίνακα Επιδόσεων, με τους καταναλωτές να δηλώνουν ότι εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν προβλήματα κατά την παροχή των σχετικών υπηρεσιών. Οπως προκύπτει από τα στοιχεία των αξιολογήσεων, ο τομέας των τηλεπικοινωνιών περιλαμβάνεται μεταξύ εκείνων, που –όπως δηλώνουν οι ίδιοι οι ευρωπαίοι καταναλωτές –τους έχει προκαλέσει τη μεγαλύτερη οικονομική, και όχι μόνο, ζημιά.
Συγκεκριμένα, οι υπηρεσίες ηλεκτρικής ενέργειας μαζί με αυτές των τηλεπικοινωνιών προκάλεσαν στους καταναλωτές τη μεγαλύτερη ζημιά από όλους τους τομείς που αναλύθηκαν.
«Οι καταναλωτές αναφέρουν ότι αντιμετωπίζουν δυσκολίες στις αγορές τηλεπικοινωνιών. Η Επιτροπή θα υποβάλει πρόταση στον τομέα αυτόν για την αντιμετώπιση των εν λόγω ζητημάτων. Οι πρόσφατες προτάσεις της Επιτροπής για τις ψηφιακές συμβάσεις αποσκοπούν στην ενίσχυση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών στις διασυνοριακές αγορές μέσω Διαδικτύου» τόνισε χθες η αρμόδια επίτροπος για τη Δικαιοσύνη, τους Καταναλωτές και την Ισότητα των Φύλων, κυρία Βιέρα Γιούροβα.
Τα ίδια στοιχεία δείχνουν ότι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες είναι εκείνες που παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη πρόοδο. Οι καταναλωτές έχουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στις τράπεζες, στις ιδιωτικές συντάξεις και στα επενδυτικά ταμεία από ό,τι στο παρελθόν. Την ίδια στιγμή, ωστόσο, οι τραπεζικές υπηρεσίες παραμένουν ο λιγότερο αποδοτικός τομέας μεταξύ των αγορών υπηρεσιών.


Η εικόνα στην Ελλάδα
Στην Ελλάδα, οι μέσες επιδόσεις των αγορών που ερευνήθηκαν βρίσκονται στο 77,9, υπολείπονται δηλαδή του μέσου όρου της ΕΕ των 28 κατά 1,9 μονάδες. Ο δείκτης επίδοσης της αγοράς αγαθών είναι 79,3 και εκείνος της αγοράς υπηρεσιών είναι 77,3, υπολείπονται δηλαδή του μέσου όρου της ΕΕ των 28 κατά 3,2 και 1,3 μονάδες αντίστοιχα.
Στη χώρα μας, ως οι καλύτεροι τομείς αξιολογούνται: τα «Ηλεκτρονικά προϊόντα», τα «Βιβλία, περιοδικά και εφημερίδες» και οι «Μεγάλες οικιακές συσκευές». Στις τελευταίες θέσεις του καταλόγου βρίσκονται οι αγορές «Καύσιμα για οχήματα», «Κρέας και προϊόντα κρέατος» και «Μεταχειρισμένα αυτοκίνητα».
Οι ελληνικές αγορές υπηρεσιών που βρίσκονται στις πρώτες θέσεις είναι οι «Αεροπορικές υπηρεσίες», «Νομικές και λογιστικές υπηρεσίες» και «Υπηρεσίες συντήρησης και επισκευής οχημάτων». Στις τελευταίες θέσεις βρίσκονται: «Ενυπόθηκα δάνεια», «Υπηρεσίες ηλεκτρικής ενέργειας» και «Δάνεια, πιστώσεις και πιστωτικές κάρτες».
Ο Πίνακας παρακολουθεί τις επιδόσεις 40 καταναλωτικών αγαθών με βάση βασικούς δείκτες, π.χ. η εμπιστοσύνη ότι οι πωλητές συμμορφώνονται με τους κανόνες προστασίας των καταναλωτών, η συγκρισιμότητα των προσφορών, η διαθέσιμη επιλογή στην αγορά, ο βαθμός στον οποίο πληρούνται οι προσδοκίες των καταναλωτών και οι ζημιές, που προκαλούνται από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές. Επίσης, αξιολογούνται δείκτες, όπως η αλλαγή παρόχου και οι τιμές.

HeliosPlus

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.