Νομοθετικές ρυθμίσεις για την ειδική αγωγή που συνδέονται με την κάλυψη των κενών στα σχολεία, τις καθαρίστριες των σχολείων και την έρευνα, κατέθεσε το υπουργείο Παιδείας για άλλη μια φορά την τελευταία στιγμή στο νομοσχέδιο για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση που εισάγεται αύριο, Τρίτη, στην Ολομέλεια της Βουλής.
Με τις διατάξεις που κατέθεσε το υπουργείο Παιδείας δίνεται ουσιαστικά η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς της γενικής παιδείας να διδάξουν και σε σχολεία ειδικής αγωγής εφόσον έχουν σχετικούς μεταπτυχιακούς τίτλους, κάτι που εμφανώς έχει να κάνει με την κάλυψη των κενών στα σχολεία.
Για τις καθαρίστριες των σχολείων επεκτείνεται το νομικό καθεστώς που κάπυπτε την απασχόλησή τους, ενώ ρυθμίζονται θέματα γενικά με τις εκταμίευση των κονδυλίων που θα δοθούν απο τους αρμοδίους για την έρευνα σε διδακτορικούς, μεταδιδακτορικούς φοιτητές και νέους ερευνητές.
Συγκεκριμένα και σύμφωνα με τις νομοθετικές ρυθμίσεις που κατατέθηκαν στο νομοσχέδιο, όπως αναφέρεται στο σχετικό κείμενο από το υπουργείο Παιδείας:
* Δίνεται η δυνατότητα μετακίνησης των εκπαιδευτικών με εξειδίκευση στην ΕΑΕ (ειδική αγωγή), από δομές της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης στη γενική και επαγγελματική εκπαίδευση και το αντίστροφο. Οι εκπαιδευτικοί, σε όποιο εκπαιδευτικό πλαίσιο υπηρετούν, οφείλουν να είναι κατάλληλα εκπαιδευμένοι για να καλύπτουν τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών τους και ως εκ τούτου πρέπει να τους παρέχεται η δυνατότητα υπηρέτησης σε όλες τις δομές της εκπαίδευσης εφόσον έχουν τα απαραίτητα προσόντα. Παρέχεται η δυνατότητα προσωρινής τοποθέτησης σε θέσεις ΕΑΕ εκπαιδευτικών με εμπειρία ή λιγότερα προσόντα στην ΕΑΕ.
* Αλλάζει το σύστημα της ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και ενοποιούνται οι υφιστάμενοι τύποι σχολικών μονάδων παροχής της ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, στις τέσσερις τάξεις του Γυμνασίου προβλέπεται η εφαρμογή του προγράμματος του Γυμνασίου Γενικής Εκπαίδευσης, με επιπλέον δραστηριότητες προεπαγγελματικής ετοιμότητας και στις τέσσερις τάξεις του Λυκείου προβλέπεται η εφαρμογή του προγράμματος του Εσπερινού ΕπαγγελματικούΛυκείου.
* Δημιουργείται κεντρικός φορέας συντονισμού των δράσεων των εποπτευόμενων φορέων του υπουργείου Παιδείας σχετικά με τη διδασκαλία της πληροφορικής, την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία και εν γένει την ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση. Έτσι, συνιστάται στη Γενική Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αυτοτελές Τμήμα Υποστήριξης Νέων Τεχνολογιών και Καινοτομίας, στο οποίο ανατίθενται πολυσχιδείς αρμοδιότητες που αφορούν στην υποστήριξη της ψηφιακής εκπαιδευτικής πολιτικής.
* Αλλάζει η εξεταστέα και της διδακτέα ύλη στην επαγγελματική εκπαίδευση. Συγκεκριμένα, έχουν καθοριστεί για διαφορετικές ειδικότητες κοινά εξεταζόμενα μαθήματα (με κοινή εξεταστέα ύλη), προκειμένου να γίνουν λιγότερα τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα των ειδικοτήτων της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Ωστόσο, απαιτείται ορισμένες ειδικότητες να διδάσκονται και ύλη που είναι σημαντική για αυτές (διδακτέα ύλη). Για αυτόν το λόγο η εξεταστέα ύλη δεν πρέπει να ταυτίζεται με τη διδακτέα, της οποίας είναι τμήμα.