Οι άγγελοι της smart

Τους προηγούμενους 12 μήνες (ναι, το Autohub συμπλήρωσε ήδη έναν χρόνο ζωής) το εξώφυλλό μας φιλοξένησε 12 από τα καλύτερα αυτοκίνητα της παγκόσμιας αγοράς. Ανάμεσά τους το Volvo XC90, η Mercedes-Benz E-Class, το υδρογονοκίνητο Toyota Mirai και το Audi A3.

Τους προηγούμενους 12 μήνες (ναι, το Autohub συμπλήρωσε ήδη έναν χρόνο ζωής) το εξώφυλλό μας φιλοξένησε 12 από τα καλύτερα αυτοκίνητα της παγκόσμιας αγοράς. Ανάμεσά τους το Volvo XC90, η Mercedes-Benz E-Class, το υδρογονοκίνητο Toyota Mirai και το Audi A3.
Η επιλογή των smart BRABUS fortwo coupe, cabrio και forfour σε αυτό το τεύχος έχει ξεκάθαρα σημειολογικό χαρακτήρα: η smart ενηλικιώθηκε συμπληρώνοντας εφέτος 18 χρόνια παρουσίας, καθώς η πρώτη γενιά fortwo εμφανίστηκε το 1998.
Στην πρώτη δεκαετία της δραστηριότητάς της η βιωσιμότητά της τέθηκε εν αμφιβόλω ξανά και ξανά, καθώς κανείς –ούτε καν η Daimler –δεν είναι διατεθειμένος να χάνει διαρκώς χρήματα.
Η διεύρυνση της γκάμας της με τα coupe, roadster και την πρώτη γενιά του forfour δεν απέδωσε οικονομικά όχι γιατί εκείνα ήταν χειρότερα από τον ανταγωνισμό τους –όπου αυτός υπήρχε –αλλά διότι τα αυτοκίνητα ήταν τότε παράλογα ακριβά.
Τα στοιχεία που απέτρεψαν το λουκέτο ήταν κυρίως δύο: το ίδιο το fortwo που παρά τις τότε αδυναμίες του εξελίχθηκε σταδιακά σε αστικό μύθο –θυμηθείτε, καμία άλλη αυτοκινητοβιομηχανία πλην της ανεπιτυχούς προσπάθειας της Toyota με το iQ δεν επιχείρησε να περάσει στην παραγωγή ένα ανταγωνιστικό μοντέλο –και δυο-τρεις άνθρωποι στην ηγεσία της Daimler. Ανάμεσά τους και ο Dr. Dieter Zetsche, νυν πρόεδρος του γερμανικού ομίλου.
Οταν στις 3 Σεπτεμβρίου του 2008, στην εκδήλωση της smart για τα 10 της χρόνια, στο Hambach της Αλσατίας, είχα ρωτήσει τον Dr. Zetsche πώς βλέπει το μέλλον της smart είχε απαντήσει: «Αφού δεν την κλείσαμε ως τώρα, μην ανησυχείτε, δεν θα συμβεί». Και δεν συνέβη.
Σήμερα η smart αναπτύσσεται, ερχόμενη από μια χρονιά –το 2015 –με το δεύτερο μεγαλύτερο ποσοστό ανάπτυξης (+72,3%) στην Ευρώπη. Τον επόμενο μήνα, στην έκθεση αυτοκινήτου της γαλλικής πρωτεύουσας, θα παρουσιάσει ταυτόχρονα και τις τρεις ηλεκτροκίνητες εκδόσεις των fortwo coupe, cabrio και forfour –οι οποίες θα πωλούνται από την άνοιξη του 2017.
Μια από τις ισχυρότερες αγορές για τη smart στην Ευρώπη είναι η Ιταλία, στην οποία υλοποιείται το πρόγραμμα «smart angels», με τους αντιπροσώπους εκεί να εκπαιδεύουν φοιτητές ως πρεσβευτές / πωλητές της φίρμας. Στις ΗΠΑ πάλι, με πιλότο τα σημεία πώλησης στο San Diego της Καλιφόρνια, η smart εκπαιδεύει όλο το προσωπικό της (από τις γραμματείς ως τους μηχανικούς των συνεργείων της) στις μεθόδους πώλησης αυτοκινήτων.
Κάπως έτσι επιχειρεί να δημιουργήσει μια νέα εταιρική κουλτούρα με αφοσιωμένο προσωπικό και πελάτες που θα παραμείνουν πιστοί στη νεότερη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.