Grant Thornton: αισιοδοξία στις επιχειρήσεις για αύξηση εσόδων στο επόμενο 12μηνο

Η παγκόσμια έρευνα της Grant Thornton σε επιχειρήσεις 36 οικονομιών αποκαλύπτει αύξηση του ποσοστού των επιχειρήσεων που αναμένουν ενίσχυση των εσόδων τους κατά τους επόμενους 12 μήνες.

Η παγκόσμια έρευνα της Grant Thornton σε επιχειρήσεις 36 οικονομιών αποκαλύπτει αύξηση του ποσοστού των επιχειρήσεων που αναμένουν ενίσχυση των εσόδων τους κατά τους επόμενους 12 μήνες.
Αντιθέτως, η αύξηση των προσδοκιών για εξαγωγές παραμένει παγκοσμίως αργή, υποδηλώνοντας ότι τα έσοδα εξαρτώνται από την εγχώρια αγοραστική δύναμη των καταναλωτών. Η δύναμη αυτή απειλείται, όμως, πλέον από τη μεγάλη πολιτική αστάθεια, την ανάκαμψη των τιμών του πετρελαίου και τα λίγα σχέδια για μισθολογικές αυξήσεις. Ωστόσο, η τελευταία έρευνα International Business Report (IBR) της Grant Thornton, διαπιστώνει ότι με την έλλειψη εξειδικευμένου εργατικού δυναμικού να αποτελεί σημαντικό εμπόδιο, το πάγωμα των μισθών μάλλον δε θα διαρκέσει πολύ.
Η IBR δείχνει ότι οι επιχειρήσεις παγκοσμίως σημειώνουν, στο 2οτρίμηνο του 2016, αυξημένες προσδοκίες για αύξηση εσόδων (46%, +11 ποσοστιαίες μονάδες), τιμών πώλησης (21%, +4 π.μ.) και κερδοφορίας (36%, +6 π.μ.) για τους επόμενους 12 μήνες.
Παρ’ όλα αυτά, τα σχέδια για εξαγωγές δεν ακολουθούν την ίδια πορεία. Η ανάπτυξη των προσδοκιών για εξαγωγές, για το επόμενο έτος, εξακολουθεί να παραμένει παγκοσμίως αδύναμη (15%, +2 π.μ.), ιδιαίτερα στη Λατινική Αμερική (18%, +1 π.μ.), στη Βόρεια Αμερική (9%, +1 π.μ.) και στην Ευρωπαϊκή Ένωση (20%, – 2 π.μ.). Ταυτόχρονα, οι προσδοκίες των επιχειρηματιών για μισθολογικές αυξήσεις άνω του πληθωρισμού, έχουν μειωθεί παγκοσμίως κατά το 2οτρίμηνο (15%, -4 π.μ.), με τις μεγαλύτερες πτώσεις να σημειώνονται στη Λατινική Αμερική (6%, -6 π.μ.), στη Βόρεια Αμερική (19%, -1 π.μ.) και στην Ευρωπαϊκή Ένωση (16%, -9 π.μ.).
Ελλάδα
Σταθερά απαισιόδοξοι για τους τελευταίους 12 μήνες εμφανίζονται οιΈλληνες επιχειρηματίεςμε το καθαρό ποσοστό αισιοδοξίας να ανέρχεται στο -50%, μόλις 1% περισσότερο αισιόδοξοι από τους Ιάπωνες, οι οποίοι με ποσοστό -51% βρίσκονται στην τελευταία θέση της λίστας, για το 2οτρίμηνο του 2016.
Η οικονομική αβεβαιότητα εξακολουθεί να επηρεάζει στο μέγιστο βαθμό τις Ελληνικές επιχειρήσεις, σημειώνοντας ποσοστό ρεκόρ 86% ως το μεγαλύτερο εμπόδιο για ανάπτυξη στη χώρα μας.
Ακολουθώντας το παγκόσμιο μοντέλο, οι Έλληνες επιχειρηματίες φαίνεται να στηρίζονται κι αυτοί στις εγχώριες καταναλωτικές δαπάνες, αφού το 44% αναμένει αύξηση εσόδων, ενώ μόλις το 24% αναμένει αύξηση των εξαγωγών. Σε ό,τι αφορά στις επενδύσεις, οι Έλληνες επιχειρηματίες εξακολουθούν να αναμένουν αύξηση σε εργοστάσια και μηχανήματα (40%), με τους κανονισμούς & τη γραφειοκρατία (54%), τα ενεργειακά κόστη (42%) και την έλλειψη χρηματοδότησης (40%) να αναφέρονται ως τα σημαντικότερα εμπόδια ανάπτυξης, μετά την οικονομική αβεβαιότητα. Παρά τα παραπάνω εμπόδια, οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα συνεχίζουν να επενδύουν στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των διαδικασιών (86%), στην τεχνολογία (78%), στο Μάρκετινγκ (72%) και στην πρόσληψη νέων ταλέντων (56%).
Σχετικά με τους κινδύνους που προέρχονται από την υποδομή ΙΤ, οι Έλληνες επιχειρηματίες δηλώνουν ότι έχουν προβεί στις παρακάτω δράσεις: ανάθεση των λειτουργιών ανάλυσης και διαχείρισης των κινδύνων ΙΤ σε συγκεκριμένο τμήμα, νέο ή υπάρχον (64%), εφαρμογή ηλεκτρονικού συστήματος για ανάλυση και διαχείριση κινδύνων ΙΤ (60%) και εκπαίδευση του προσωπικού σε ηλεκτρονική ανάλυση και διαχείριση κινδύνων ΙΤ (60%). Τέλος, οι επιχειρηματίες στην Ελλάδα δηλώνουν ότι έχουν λάβει τις παρακάτω δράσεις σχετικά με τη βελτίωση της ανθεκτικότητας της οργανωτικής τους δομής: εκπαίδευση προσωπικού σε σύστημα αδιάλειπτης λειτουργίας (63,3%), σχεδίαση και υλοποίηση συστήματος αδιάλειπτης λειτουργίας και διενέργεια ασκήσεων και δοκιμών εφαρμοσιμότητας συστήματος αδιάλειπτης λειτουργίας (και τα δύο 49%).
Ο κ. Βασίλης Καζάς, Managing Partner της Grant Thornton Greece, αναφέρει:
«Σε πολλές περιοχές παρατηρείται να λείπει η σύνδεση μεταξύ προσδοκιών για έσοδα και σχέδια για εξαγωγές. Οι προσδοκίες για εξαγωγές εξακολουθούν να απογοητεύουν, ειδικά στην Ευρώπη και στην Αμερική, επομένως, φαίνεται ότι πολλές επιχειρήσεις εξαρτώνται σε υπερβολικό βαθμό από τις εγχώριες καταναλωτικές δαπάνες, για την ανάπτυξή τους».

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.