Η Ηλέκτρα από την Κυψέλη παρακολουθεί το «Εργαστήρι του συγγραφέα» στο θερινό ημερήσιο πρόγραμμα του Κέντρου για Χαρισματικά – Ταλαντούχα Παιδιά (Center for Talented Youth –CTY, Greece) του Κολλεγίου Ανατόλια στην Αθήνα και μόλις έχει ολοκληρώσει την ιστορία της. «Είχαμε τρεις εικόνες διαφορετικές μεταξύ τους και έπρεπε να χρησιμοποιήσουμε τη φαντασία μας για να τις συνδυάσουμε και να γράψουμε μια ιστορία με 150 λέξεις μόνο. Δεν ήταν πολύ δύσκολο, μου πήρε 10-15 λεπτά να το γράψω» εξηγεί για να προσθέσει αμέσως: «Μου αρέσει πάρα πολύ το γράψιμο και οι εκθέσεις του σχολείου, αλλά περισσότερο το ελεύθερο. Δεν μου αρέσει να μου δίνουν ένα θέμα αλλά να με αφήνουν να το διαλέξω εγώ».
Μαζί με την Ελένη και τον Παναγιώτη είναι τρεις από τους μαθητές Γ’ – Στ’ Δημοτικού που παρακολουθούν το διάρκειας τριών εβδομάδων πρόγραμμα που διοργανώνεται για πρώτη φορά στην Αθήνα. Συνολικά το πρόγραμμα προσφέρει σε 60 μαθητές Δ’ – Στ’ Δημοτικού στη Θεσσαλονίκη και σε 80 μαθητές Γ’ – Στ’ Δημοτικού στην Αθήνα τη δυνατότητα να εξερευνήσουν τον θαυμαστό κόσμο της γνώσης μέσα από διαδραστικά μαθήματα και διασκεδαστικές δραστηριότητες. Συγκεκριμένα, περιλαμβάνει μαθήματα Βιολογίας, Ρομποτικής, Μαθηματικών, Επιστήμης και Μηχανικής, Συγγραφής.
Ο πύργος και η ανατομία
«Φτιάξαμε έναν πύργο από χαρτιά για να ελέγξουμε το πόσο ψηλός θα γίνει και πόσο βάρος θα μπορέσει να αντέξει. Ηταν καλός ο πύργος μας. Αλλά ενώ τον είχαμε ολοκληρώσει, την ώρα της δοκιμής μάς έπεσε και μετά είχαμε άλλα δύο λεπτά για να τον ξαναφτιάξουμε. Τελικά άντεξε 14 κιλά. Αν τον ξαναέφτιαχνα, θα έδινα μεγαλύτερη προσοχή στη βάση» λέει ο Παναγιώτης, μαθητής της Ε’ Δημοτικού από την Κόρινθο.
Στο μάθημα της Επιστήμης και Μηχανικής, το οποίο παρακολουθεί, οι μαθητές καλούνται να φτιάξουν διάφορες κατασκευές βασιζόμενοι στους νόμους της Φυσικής. «Κατασκευάζουμε διάφορα, όπως γέφυρες και αυτοκίνητα με ποντικοπαγίδες και cds. Μαθαίνουμε πράγματα που δεν τα ήξερα. Στο σχολείο κάναμε κάποια πειράματα από αυτά που είχε το βιβλίο, π.χ. με καλαμάκια. Στο σχολείο δεν έχουμε αίθουσα πειραμάτων, όσα πειράματα κάναμε γίνονταν στην τάξη».
Η Ελένη είναι η πιο ατρόμητη. Η μαθήτρια της Ε’ Δημοτικού από την Αιδηψό συμμετέχει στο μάθημα της Βιολογίας. Εκεί οι μαθητές μελετούν τον ανθρώπινο εγκέφαλο, όχι μόνο μέσα από τα βιβλία τους αλλά και στην πράξη, καθώς τα παιδιά «άνοιξαν» εγκέφαλο ζώου και μάτι… «Δεν με τρομάζει, επειδή θέλω να γίνω γιατρός και αν δεν ήμουν σε αυτό το μάθημα, δεν θα τα ήξερα όλα αυτά και όταν θα πήγαινα να σπουδάσω, θα ήμουν αρχάρια. Το μάτι ήταν λίγο αηδιαστικό, γιατί όταν το ανοίξαμε βγήκε η φορμόλη. Στον εγκέφαλο δεν φοβήθηκα να τον πιάσω καθώς φορούσα γάντια, άλλα παιδιά τον φοβούνταν· δεν ξέρω γιατί, αλλά δεν ήταν τίποτα» λέει απορημένη. Εκείνο που της έκανε εντύπωση πάντως είναι ο τρόπος λειτουργίας του εγκεφάλου.
Διπλάσιοι συμμετέχοντες
Συνολικά 337 παιδιά από Ελλάδα και Κύπρο συμμετέχουν αυτές τις ημέρες στα θερινά εκπαιδευτικά προγράμματα του CTY Greece. Οι μαθητές –σχεδόν διπλάσιοι σε σχέση με την περσινή δεύτερη χρονιά –παρακολουθούν στη Θεσσαλονίκη, στις εγκαταστάσεις του Κολλεγίου Ανατόλια, δύο θερινά εκπαιδευτικά προγράμματα ειδικά σχεδιασμένα για τις ιδιαίτερες δυνατότητές τους. Εκτός από το θερινό ημερήσιο πρόγραμμα που δίνεται στις δύο πόλεις, στη Θεσσαλονίκη ολοκληρώνεται και το θερινό πρόγραμμα, επίσης τριών εβδομάδων (26.6.2015 – 15.7.2015), με διαμονή στο οικοτροφείο του Κολλεγίου Ανατόλια και σε εξωτερικούς χώρους (Residential Summer Camp) –το μεγαλύτερο πρόγραμμα του CTY Greece που υλοποιήθηκε για δεύτερη συνεχή χρονιά.
Εκεί, 197 μαθητές Γυμνασίου ως και Β’ Λυκείου παρακολουθούν μαθήματα πανεπιστημιακού επιπέδου όπως: Κρυπτολογία, Εισαγωγή στις Βιοϊατρικές Επιστήμες, Πιθανότητες και Θεωρία Παιγνίων, Αρχές Σχεδίασης για Μηχανικούς, CSI@CTY, Η Τέχνη και η Επιστήμη του Κινηματογράφου και Εισαγωγή στην Επιστήμη των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών καθώς και Φιλοσοφία, Αρχές Μικροοικονομίας, Μαθηματικά Μοντέλα, Γενετική και Διεθνείς Σχέσεις. Η επίσημη γλώσσα των μαθημάτων είναι η Αγγλική. Οι μαθητές συμμετέχουν παράλληλα σε ένα εξαιρετικό πρόγραμμα δραστηριοτήτων αναψυχής και άθλησης.
Εφέτος περισσότεροι από το 42% των μαθητών έλαβαν υποτροφία με βάση το οικογενειακό τους εισόδημα.
Ανανεώνει τη δωρεά του το Ιδρυμα «Σταύρος Νιάρχος»
Κατά τη διάρκεια δημοσιογραφικής ενημέρωσης που πραγματοποιήθηκε στο Κέντρο Βιώσιμης Επιχειρηματικότητας «Εξέλιξη», τη Δευτέρα 11 Ιουλίου, το Ιδρυμα «Σταύρος Νιάρχος» ανακοίνωσε την ανανέωση της δωρεάς του, υποστηρίζοντας το πρόγραμμα υποτροφιών του CTY Greece. Η επέκταση της δωρεάς θα δώσει τη δυνατότητα σε περίπου 300 παιδιά να συμμετάσχουν στα Θερινά Προγράμματα του Κέντρου για δύο χρόνια. Επιπλέον, η δωρεά του Ιδρύματος θα υποστηρίξει την υλοποίηση 16 εργαστηρίων γνωριμίας των μεθόδων του Κέντρου σε σχολικές τάξεις ανά την Ελλάδα.
European Talent Center
Παράλληλα ανακοινώθηκε ότι το Κέντρο για Χαρισματικά – Ταλαντούχα Παιδιά / CTY Greece του Κολλεγίου Ανατόλια έλαβε πιστοποίηση και τον τίτλο του European Talent Center από τον ευρωπαϊκό επιστημονικό οργανισμό European Council for High Ability (ECHA).
Πρόκειται για μία από τις υψηλότερες διακρίσεις που μπορεί να λάβει ένας εκπαιδευτικός οργανισμός ο οποίος ασχολείται με την εκπαίδευση παιδιών με υψηλές ακαδημαϊκές ικανότητες και δυνατότητες. Κατά αυτόν τον τρόπο το CTY Greece γίνεται μέλος του ερευνητικού και εκπαιδευτικού δικτύου που έχει αναπτύξει το ECHA με συνολικά 18 εκπαιδευτικούς οργανισμούς στην Ευρώπη, με την προοπτική να αναπτυχθούν περαιτέρω η έρευνα και οι συνέργειες σε εκπαιδευτικά προγράμματα στην Ευρώπη και στην Ελλάδα για την καλύτερη δυνατή εκπαίδευση των χαρισματικών και ταλαντούχων παιδιών.
Τα θερινά προγράμματα με μια ματιά
Το Κέντρο ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2013 σε συνεργασία με το αμερικανικό Πανεπιστήμιο Johns Hopkins και με την ιδρυτική δωρεά του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος», ενώ τελεί υπό την αιγίδα του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων της Ελλάδας και του υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι περισσότεροι από 5.300 μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου από όλη την Ελλάδα έλαβαν μέρος στις εξετάσεις ανάδειξης ταλέντου για τα προγράμματα του CTY Greece από το 2013 ως το 2016. Οι εξετάσεις πραγματοποιήθηκαν σε 16 πόλεις της Ελλάδας και της Κύπρου (Λευκωσία) και από τα επιλέξιμα παιδιά, 139 μαθητές παρακολούθησαν το Summer Day Camp και 197 Γυμνασίου και Α’ Λυκείου παρακολούθησαν στα αγγλικά το Residential Summer Camp.
Σχεδόν τα μισά παιδιά (52% – 176 μαθητές) προέρχονται από δημόσια σχολεία. Συγκεκριμένα, το ένα τρίτο προέρχεται από την Αθήνα, το ένα τέταρτο από τη Θεσσαλονίκη, ενώ αξιόλογη συμμετοχή σε μαθητές είχαν Λευκωσία, Ηράκλειο, Αλεξανδρούπολη και Λάρισα. Στα Θερινά Προγράμματα συμμετείχαν μαθητές από όλη την Ελλάδα (Ξάνθη, Κομοτηνή, Ιωάννινα, Ηγουμενίτσα, Αργοστόλι, Καρδίτσα, Λάρισα, Ναύπακτος, Πάτρα, Καλαμάτα, Τρίπολη, Ρέθυμνο).
Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε τη σελίδα www.cty-greece.gr.
HeliosPlus