Toto Wolff: Στο μυαλό του πρωταθλητή

Γεννημένος τον Ιανουάριο του 1972, ο T. Wolff έχει συμμετάσχει ως οδηγός αγώνων στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα FIA GT και στον 24ωρο αγώνα του Nurburgring έχοντας φτάσει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου και στις δύο περιπτώσεις.

Γεννημένος τον Ιανουάριο του 1972, ο T. Wolff έχει συμμετάσχει ως οδηγός αγώνων στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα FIA GT και στον 24ωρο αγώνα του Nurburgring έχοντας φτάσει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου και στις δύο περιπτώσεις.

Ξεκινώ από μια ερώτηση σχετική με το Grand Prix του Μπακού. Ποιες είναι οι πρώτες σας εντυπώσεις από αυτό;

«Οταν επισκέπτεσαι έναν καινούργιο τόπο με τη Formula 1 τα αισθήματα που σου γεννιούνται είναι είτε θετικά είτε αρνητικά και στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι θετικά. Η δουλειά που έχουν κάνει οι διοργανωτές με την πίστα είναι πραγματικά εντυπωσιακή. Είναι η πρώτη φορά γι’ αυτούς και οι δρόμοι είναι εξαιρετικοί, χωρίς κανένα ψεγάδι. Η μεγάλη ευθεία της πίστας είναι ιδιαίτερα απαιτητική, με μήκος δύο χιλιομέτρων, η ταχύτητα ξεπερνά τα 350 χλμ./ώρα. Στη συνέχεια ακολουθεί το στενό πέρασμα που θυμίζει το σιρκουί του Μακάο. Για την πίστα εγώ θα τους βαθμολογούσα με 10 στα 10. Και η πόλη ακτινοβολεί αποτελώντας ένα νέο highlight στο αγωνιστικό ημερολόγιο».
Πολλοί συγκρίνουν την πίστα του Μπακού με εκείνη του Μονακό. Πιστεύετε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα καλύτερο, χειρότερο ή απλώς με ένα διαφορετικό σιρκουί πόλης;
«Νομίζω ότι μπορεί να συγκριθεί τόσο με τη Mόντσα όσο και με το Μονακό και το Μακάο. Αυτά τα τρία αποτελούν τα πιο απαιτητικά σιρκουί στον πλανήτη, συνεπώς το Μπακού αποτελεί τον ιδανικό συνδυασμό».
Τοποθετώντας τα μονοθέσια της Formula 1 στους δρόμους μιας πόλης όπως είναι το Μπακού κάνει το σπορ πιο θεαματικό;
«Απολύτως. Οι αγώνες σε σιρκουί πόλης είναι πάντα πιο θεαματικοί χάρη στην απουσία εξόδων διαφυγής και αν έχεις ένα γρήγορο κομμάτι τότε το θέαμα είναι ακόμα πιο υψηλό».
Μιλώντας για το σπορ, αν είχατε την ευκαιρία να αποφασίσετε σχετικά με τους νέους κανονισμούς ποια θα ήταν η πρώτη σας κίνηση;
«Θα άφηνα τους κανονισμούς ως έχουν διότι πιστεύω ότι οι αγώνες είναι πλέον αρκετά «κλειστοί». Οσο περισσότερο διατηρείς τους κανονισμούς σταθερούς τόσο πιο «κλειστοί» γίνονται οι αγώνες. Προσωπικά, λοιπόν, δεν θα άλλαζα τίποτα».
Πριν από μερικές ημέρες δηλώσατε ότι η Formula 1 επιστρέφει στην κανονικότητα. Πιστεύετε ότι οι κανονισμοί του 2017 πρόκειται να βοηθήσουν τις Ferrari και Red Bull να κερδίσουν έδαφος;
«Δεν μπορώ να προβλέψω ποιους πρόκειται να βοηθήσουν, ωστόσο υπάρχει η πιθανότητα μια ομάδα να ενσωματώσει τις αλλαγές καλύτερα από μια άλλη και αυτό θα σημάνει την επιστροφή μας στο 2014 που δεν είχαμε πια «κλειστούς» αγώνες, με μία ή δύο ομάδες να έχουν αποκτήσει σημαντικό προβάδισμα σε σχέση με τις υπόλοιπες. Είμαι προετοιμασμένος γι’ αυτό».
Το γεγονός ότι η βαθμολογική διαφορά ανάμεσα στον N. Rosberg και στον L. Hamilton είναι πλέον μικρότερη κάνει τη δική σας δουλειά πιο δύσκολη;
«Ναι. Η διαχείριση των δύο ποτέ δεν ήταν εύκολη. Μάλιστα, από τη στιγμή που και οι δύο διεκδικούν το πρωτάθλημα, είναι σίγουρο ότι θα εξαντλήσουν κάθε πιθανότητα. Είναι ξεκάθαρα πιο δύσκολο από το αν είχες έναν Νο 1 και έναν No 2 οδηγό».
Πόσο πιθανό είναι να δούμε έναν νέο οδηγό στην ομάδα σας τα επόμενα χρόνια;
«Η προτεραιότητά μας είναι να συνεχίσουμε με τον Lewis και τον Nico. O συγκεκριμένος συνδυασμός έχει αποδειχθεί επιτυχημένος. Η σταθερότητα θα αποτελέσει έναν κρίσιμο παράγοντα την επόμενη χρονιά που αλλάζουν οι κανονισμοί, συνεπώς προτεραιότητα της ομάδας είναι να διατηρήσει τους σημερινούς οδηγούς. Παράλληλα βέβαια προσπαθούμε να αναδείξουμε νέους πιλότους, αλλά αυτό δεν πρόκειται να συμβεί στο προσεχές μέλλον».
Συνεπώς η υπογραφή ενός νέου συμβολαίου με τον N. Rosberg είναι θέμα χρόνου;
«Ποτέ δεν ξέρεις στη F1. Για την ώρα οι συζητήσεις είναι θετικές και σύμφωνα με τη δική μου άποψη η υπογραφή ενός νέου συμβολαίου είναι θέμα χρόνου».
Υπάρχει κάποιος πιλότος τον οποίο θα θέλατε να δείτε σε ένα από τα μονοθέσια της ομάδας σας;
«Μου αρέσουν ορισμένοι πιλότοι και θα ήθελα να τους δω να οδηγούν τα μονοθέσιά μας, αλλά δεν είμαι σίγουρος ότι με εκείνους θα μπορούσαμε να κερδίσουμε αγώνες. Είμαι ευτυχισμένος με αυτούς που έχουμε».
Ολοι μιλούν για τον M. Verstappen. Πιστεύετε ότι η F1 έχει βρει ένα νέο αστέρι;
«Ναι, είναι δίχως αμφιβολία ένα ξεχωριστό παιδί. Αν του δοθεί το κατάλληλο μονοθέσιο, νομίζω ότι πρόκειται να δούμε εξαιρετικά αποτελέσματα από εκείνον».
Μετά από όλα αυτά τα χρόνια στους αγώνες και ειδικότερα στη F1 έχετε σκεφθεί ποτέ τη στιγμή που θα φορέσετε τις πιτζάμες σας και θα παρακολουθήσετε αυτούς τους τύπους να αγωνίζονται από την τηλεόραση του σπιτιού σας;
«Το σκέφτομαι κάθε ημέρα. Πρόκειται για μια δουλειά με πολλή ένταση και, παρά το γεγονός ότι την αγαπώ, θα ήταν υπέροχο να μείνω με τις πιτζάμες μου σήμερα, να συνεχίσω να παρακολουθώ από την τηλεόραση τον αγώνα στο Le Mans και στη συνέχεια να πάω για έναν καφέ και όχι στα paddock. Ωστόσο αυτός είναι ο ρόλος μου για την ώρα και απολαμβάνω το ταξίδι».
Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο σημαντικότερος παράγοντας που έχει οδηγήσει στην κυριαρχία της Mercedes F1 τα τελευταία δυόμισι χρόνια;
«Αυτή είναι η πιο σημαντική ερώτηση στην οποία πολλές ομάδες αποτυγχάνουν να απαντήσουν. Οταν τα πηγαίνεις καλά, κάποιες φορές δεν καταλαβαίνεις το γιατί και όταν όλα αρχίσουν να καταρρέουν δεν μπορείς επίσης να αντιληφθείς τον λόγο. Στη δική μας περίπτωση πρόκειται για έναν συνδυασμό παραγόντων. Είναι οι σωστοί οδηγοί, το πλεονέκτημα που μας χαρίζει η μονάδα ισχύος, οι σωστοί άνθρωποι στο τμήμα εξέλιξης του πλαισίου, το καλό κλίμα, η αναγκαία υποδομή, οι οικονομικοί πόροι, η δύναμη της μητρικής εταιρείας, η πολυετής σύνδεση με εκείνη. Αυτός είναι ένας απαραίτητος για την επιτυχία συνδυασμός. Υπάρχει και κάτι ακόμη που δεν έχει καμία σχέση με τα προηγούμενα και μας προσφέρθηκε: είναι ο χρόνος».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.