Manny Stul: Ο παιχνιδάς από την Αυστραλία που σάρωσε τα βραβεία

Με «όπλο» τα παιχνίδια, την καινοτομία και την αποφασιστικότητα ο Manny Stul, πρόεδρος της εταιρείας παιχνιδιών Moose Enterprise στην Αυστραλία αναδείχθηκε «Παγκόσμιος επιχειρηματίας της χρονιάς 2016» της ΕΥ, σε λαμπερή εκδήλωση στο Μονακό.

Με «όπλο» τα παιχνίδια, την καινοτομία και την αποφασιστικότητα ο Manny Stul, πρόεδρος της εταιρείας παιχνιδιών Moose Enterprise στην Αυστραλία αναδείχθηκε «Παγκόσμιος επιχειρηματίας της χρονιάς 2016» της ΕΥ, σε λαμπερή εκδήλωση στο Μονακό.
Ο Manny Stul, γιος πολωνών προσφύγων, επιλέχθηκε μεταξύ 55 νικητών από 50 χώρες στον παγκόσμιο διαγωνισμό της EY για τον επιχειρηματία του 2016, έχοντας καταφέρει να αυξήσει τις πωλήσεις της εταιρείας του κατά 7.200% σε 15 χρόνια. Την Ελλάδα εκπροσώπησε ο κ. Γεώργιος Κουτσολιούτσος της FF Group (Folli Follie), ο οποίος αναδείχθηκε «Επιχειρηματίας της χρονιάς» στην Ελλάδα.
Ο διαγωνισμός Entrepreneur of the Year είναι ένας θεσμός παγκόσμιας εμβέλειας, καθώς διεξάγεται σε περισσότερες από 140 πόλεις σε 60 χώρες. Στόχος της EY είναι να αυξάνονται διαρκώς οι νέες χώρες που συμμετέχουν, ενώ εφέτος οι δύο νέες συμμετοχές αφορούν την Γκάνα και το Τρινιντάντ και Τομπάγκο. Στα 16 χρόνια που διεξάγεται ο διαγωνισμός έχουν πάρει μέρος 621 εταιρείες από όλον τον κόσμο, ενώ συνολικά τα έσοδα των εταιρειών που συμμετείχαν στον διαγωνισμό για το 2016 ανήλθαν σε περίπου 24 δισ. δολάρια. Αξίζει να σημειωθεί πως σχεδόν οι μισές από τις εταιρείες του δείκτη Nasdaq 100 έχουν ιδρυθεί από εθνικούς νικητές του διαγωνισμού Entrepreneur of the Year.
Ικανότητες


Ο εφετινός νικητής της EY Manny Stul έχει χαρακτηριστεί «ο τέλειος επιχειρηματίας», καθώς έχει την ικανότητα να πάρει μια εταιρεία από το χείλος του γκρεμού και να την οδηγήσει στην επιτυχία. Πέρυσι, τα διάσημα παιχνίδια «Shopkins» της Moose νίκησαν την Barbie και έγιναν το «κοριτσίστικο παιχνίδι της χρονιάς», ενώ θεωρείται η έκτη μεγαλύτερη εταιρεία παιχνιδιών στην Αμερική, κατόρθωμα που καμία άλλη επιχείρηση παιχνιδιών εκτός Αμερικής δεν έχει πετύχει, με εξαίρεση τη Lego. H Μoose πουλάει τα προϊόντά της σε περισσότερες από 80 χώρες, ενώ οι εργαζόμενοι, από μόλις 10 που ήταν το 2001, ανήλθαν σε περισσότερους από 200 σήμερα.
Ο κ. Manny Stul πήρε τον έλεγχο της Moose το 2000 και μέσα σε 16 χρόνια κατέφερε να δημιουργήσει μια πολυεθνική εταιρεία, η οποία είναι η τέταρτη μεγαλύτερη εταιρεία παιχνιδιών στην Αυστραλία. Μάλιστα το 2007 ξεπέρασε μια σοβαρή κρίση στην εταιρεία, ύστερα από μια ανάκληση προϊόντος, και συνέχισε τη διαρκή ανάπτυξή της. Οπως ανέφερε ο ίδιος, «είμαι ενθουσιασμένος με αυτό το βραβείο, για το οποίο διαγωνίστηκαν κορυφαίοι επιχειρηματίες από όλον τον κόσμο. Η Moose είναι μια εταιρεία η οποία αναπτύσσεται δίνοντας έμφαση στην καινοτομία και στην ακεραιότητα, με έναν συγκεκριμένο σκοπό, να κάνει τα παιδιά χαρούμενα».
Η κυρία Rebecca MacDonald, ιδρύτρια του ομίλου Just Energy Group και πρόεδρος των κριτών για τον παγκόσμιο επιχειρηματία του 2016 της EY, τόνισε ότι «ο Manny Stul ήταν η επιλογή μας όχι μόνο για την εντυπωσιακή αύξηση εσόδων αλλά και για την παρατεταμένη παγκόσμια επιτυχία της εταιρείας του. Επιπλέον, το θάρρος του Moose δοκιμάστηκε μετά την ανάκληση προϊόντος, η οποία ωστόσο δεν σταμάτησε την ανοδική πορεία της επιχείρησής του».
Τα μυστικά επιτυχίας


Στην εντυπωσιακή εκδήλωση της EY για τη βράβευση του «World Entrepreneur of the Year 2016» στο Μονακό συμμετείχαν διάσημες προσωπικότητες από τον επιχειρηματικό και πολιτικό κόσμο πολλών χωρών, που ανέφεραν τις ιστορίες και τα μυστικά επιτυχίας τους.
Μεταξύ των καλεσμένων ο κ. Jean Castellini, υπουργός Οικονομικών του Μονακό, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «είμαι ο πιο ευτυχισμένος υπουργός Οικονομικών όλου του κόσμου. Δεν έχω να διαχειριστώ δάνεια, μεγάλοι επιχειρηματίες επιθυμούν να επενδύσουν στο Μονακό, ενώ παρέχουμε ασφάλεια σε όλους του κατοίκους μας».
Επίσης, ο κ. Giuseppe Lavazza, αντιπρόεδρος του ιταλικού ομίλου καφέ Lavazza, υποστήριξε ότι «η βοήθεια στον συνάνθρωπο κάνει τη διαφορά σε μια εταιρεία, γι’ αυτό και ταξιδεύει σε όλον τον κόσμο, εμπνέεται από τις ιστορίες των καλλιεργητών καφέ και τους θεωρεί συνεργάτες τους».
Ενας ακόμη σημαντικός ομιλητής στην εκδήλωση της EY ήταν ο ιδρυτής της πλατφόρμας μεταφοράς χρημάτων PayPal, κ. Dan Schulman, ο οποίος ανέφερε ότι «αισθάνομαι πάθος για τη δουλειά μου και θέλω όχι απλώς να βγάζω χρήματα, αλλά να κάνω τη διαφορά. Αλλωστε κοστίζει περισσότερο σε μια κυβέρνηση να είσαι φτωχός, καθώς οφείλει να σου πληρώνει επιδόματα κ.ά.».
Τα χαρακτηριστικά


Ο κ. Paul Polman, διευθύνων σύμβουλος του ολλανδικού ομίλου τροφίμων και άλλων προϊόντων Unilever, εκμυστηρεύτηκε ότι «μικρός ήθελα να γίνω ιερέας, αλλά ανακάλυψα τις γυναίκες και άλλαξα γνώμη. Τελικά, μετά από πολύ δρόμο και δυσκολίες, κατάφερα να δημιουργήσω 26 εργοστάσια παγκοσμίως. Πάντως, τα χαρακτηριστικά ενός ηγέτη και επιτυχημένου επιχειρηματία είναι η προσαρμοστικότητα, η διορατικότητα, ο ανθρωπισμός και η επίγνωση».
Από τους καλεσμένους και ομιλητές δεν θα μπορούσε να απουσιάζει ο περυσινός νικητής της EY, o κ. Mohed Altrad, ιδρυτής της Altrad Group, ο οποίος μεγάλωσε στην έρημο της Συρίας για να γίνει βοσκός, αλλά τελικά πήρε υποτροφία για σπουδές στη Γαλλία και σήμερα διευθύνει έναν όμιλο κατασκευής μπετονιέρας και άλλων οικοδομικών υλικών, με τζίρο 2,5 δισ. ευρώ και 22.000 εργαζομένους. Μόνο το 20% των πωλήσεων του ομίλου προέρχεται από τη Γαλλία, καθώς ο όμιλος δραστηριοποιείται σε πολλές χώρες. Πάντως, σύμφωνα με τον επιχειρηματία, «πρέπει να καταλαβαίνεις τη διαφορετική κουλτούρα και μετά να την αποδέχεσαι για να επεκταθείς σε πολλές χώρες στο εξωτερικό».

Ομιλος FF Group
Ο Γεώργιος Κουτσολιούτσος εκπροσώπησε την Ελλάδα στο Μονακό

Μπορεί ο κ. Γεώργιος Κουτσολιούτσος, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Folli Follie, να μην κέρδισε στο Μόντε Κάρλο, αλλά εκπροσώπησε επάξια τη χώρα μας παρουσιάζοντας τον όμιλο FF Group σε αξιόλογους επιχειρηματίες, κριτές και δημοσιογράφους παγκοσμίου φήμης.
Ο νικητής του διαγωνισμού της ΕΥ «Ελληνας επιχειρηματίας της χρονιάς» κ. Κουτσολιούτσος γεννήθηκε και έζησε τα πρώτα χρόνια της ζωής του στο Μιλάνο. Αυτό, όπως δηλώνει ο ίδιος, επηρέασε καθοριστικά τη μετέπειτα πορεία του στον χώρο της μόδας. Σημειώνεται ότι τη δεκαετία του ’90 ο επιχειρηματίας ανέλαβε τη διεθνή επέκταση της εταιρείας Folli Follie και την ανάπτυξη των επενδυτικών σχέσεων. Πήγε εντελώς κόντρα στο σύνηθες μοντέλο γεωγραφικής ανάπτυξης των εταιρειών του κλάδου. Ξεκίνησε από την Ιαπωνία το 1995 και στη συνέχεια επεκτάθηκε σε μια σειρά από άλλες στρατηγικές αγορές της Ασίας και έπειτα της Ευρώπης.
Σήμερα ο όμιλος, με ηγετική παρουσία στον χώρο της μόδας, αριθμεί 980 σημεία πώλησης, 5.000 εργαζομένους σε περισσότερες από 30 χώρες, 70.000 τ.μ. λιανικής πώλησης μέσω των πέντε καταστημάτων Αttica και των δύο Factory Outlet και ένα χαρτοφυλάκιο που περιλαμβάνει επώνυμες μάρκες όπως Ermenegildo Zegna, UGG Australia, Scotch and Soda, Converse, Calvin Klein Jeans, Samsonite κ.ά. Επίσης, έχει την αποκλειστική διανομή στην ελληνική αγορά των προϊόντων της Procter & Gamble Prestige, της Shiseido και προσφάτως και της Max Factor.
Παρά την κρίση ο κ. Κουτσολιούτσος, με διορατικότητα και ευελιξία, συνεχίζει την αναπτυξιακή πορεία του ομίλου, δίνοντας μεγάλη έμφαση στην επέκταση στο εξωτερικό, ενώ διαβλέπει ότι το μέλλον του παγκόσμιου εμπορίου είναι οι διαδικτυακές αγορές. Στο πλαίσιο μεγαλύτερης διείσδυσης στο εξωτερικό, ο όμιλος σχεδιάζει να αποκτήσει δύο καταστήματα στο νέο εμπορικό κέντρο στη Νέα Υόρκη (Grand Zero), το οποίο αναμένεται να λειτουργήσει τον Αύγουστο του 2016.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.