Τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας των εργαζομένων με νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης, πριν αναλάβει τη διαχείριση του λιμανιού του Πειραιά η κινεζική Cosco, ζητούν οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς, που από τα ξημερώματα περίπου 300 εργαζόμενοι προχώρησαν σε κατάληψη των κεντρικών γραφείων της εταιρείας. Η κατάληψη ολοκληρώθηκε στις 12 το μεσημέρι της Πέμπτης.
«Θεωρούμε ότι τα πράγματα οδηγούνται σε εμπαιγμό – δεν ξεκαθαρίζεται η κατάσταση όσο περνάει ο χρόνος και αυτό μας δημιουργεί μεγαλύτερες ανησυχίες – εδώ και τώρα αν δεν λυθεί το θέμα περνάμε σε νέες μορφές κινητοποιήσεων που θα είναι πιο δυναμικές και θα επηρεάσουν όλη την τοπική κοινωνία του Πειραιά» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ Γιώργος Γεωργακόπουλος και τόνισε ότι εδώ και τέσσερις ημέρες αναμένει μια συνάντηση που ποτέ δεν πραγματοποιήθηκε με βάση την επιστολή που απέστειλε προς τις συνδικαλιστικές ενώσεις των εργαζομένων ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θ. Δρίτσας.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής δεν αποκλείεται να έχει συνάντηση εντός της ημέρας με εκπροσώπων των εργαζομένων.
Πάντως η κατάληψη των γραφείων του ΟΛΠ δημιουργεί νέα προβλήματα αφού οι περισσότερες εταιρείες δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν στις συναλλαγές τους από το προσωπικό ασφαλείας. Επίσης προβλήματα δεν αποκλείεται να δημιουργηθούν αύριο στον κλάδο της ακτοπλοΐας και της κρουαζιέρας καθώς τις θέσεις ελλιμενισμού τις ορίζουν οι υπηρεσίες του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς.
Έως τώρα δεν μπορεί να υπάρξει εκτίμηση για την πορεία των εσόδων στα δύο λιμάνια ΟΛΠ και ΟΛΘ, αφού λόγω της συνεχιζόμενης απεργίας των εργαζομένων για 22η ημέρες τα στελέχη των δύο οργανισμών δεν μπορούν να έχουν στοιχεία για τα προϊόντα που παραμένουν εγκλωβισμένα στους σταθμούς φορτωεκφόρτωσης, αλλά και για την αλλαγή πορείας πλοίων για άλλα λιμάνια που δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη.
Σύμφωνα με πληροφορίες το θέμα μετατάξεων προσωπικού από τον ΟΛΠ σε άλλες υπηρεσίες του δημοσίου που είχε συμπεριληφθεί στην επιστολή του υπουργού Ναυτιλίας προς τους εργαζόμενους φέρεται να συναντά την αντίδραση των θεσμών, ενώ αναφορικά με αλλαγές που ζητούν οι εργαζόμενοι σε άρθρα της σύμβασης παραχώρησης για το θέμα των εργασιακών εκτιμάται ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να αλλάξουν διατυπώσεις αφού έχει ήδη υπάρχει συμφωνία με την κινεζική cosco.
Σημειώνεται ότι οι εργαζόμενοι ζητούν σειρά αλλαγών για στη νέα σύμβαση παραχώρησης όπως για παράδειγμα του άρθρου 5.11 που αναφέρει ότι ο ΟΛΠ ανά πάσα στιγμή θα διατηρεί ένα ασφαλές αποδοτικό και σύγχρονο περιβάλλον εργασίας χωρίς διακρίσεις καιθα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια να διατηρήσει όσο το δυνατόν περισσότερες θέσεις εργασίας.
Η νέα σύμβαση παραχώρησης αναμένεται σύμφωνα με πληροφορίες να κατατεθεί την επόμενη εβδομάδα στη Βουλή.