Αναλυτικό πρόγραμμα στα σχολεία ανάλογα με τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών και διαφοροποιημένη εκπαιδευτική πολιτική ανά περιοχή προανήγγειλε ο υπουργός Παιδείας κ. Νίκος Φίλης. Κάτι που αποτέλεσε τον βασικό «πυρήνα» ρεπορτάζ του «Βήματος της Κυριακής» σχετικά με την αναζήτηση «επιχειρηματικού σχεδίου» στον χώρο της εκπαίδευση, για έξοδο από την κρίση στον χώρο της Παιδείας.
Όπως δε «Το Βήμα» έχει επανειλημμένα γράψει, οι τοπικές συνθήκες σε κάθε περιοχή της χώρας είναι σημαντικό και χρήσιμο να συνεκτιμηθούν στην οργάνωση του αναλυτικού του προγράμματος. Και όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας αυτή είναι μια πολιτική που πιθανότατα θα ακολουθηθεί από την επόμενη σχολική χρονιά.
«Το ολοήμερο σχολείο θα λειτουργεί στην περιφέρεια χωρίς τις συνήθεις προϋποθέσεις που ισχύουν στις πόλεις, δεδομένου ότι έχει αποδειχθεί ότι στην εδώ πραγματικότητα οι γονείς είναι στα χωράφια» είπε ο υπουργός Παιδείας κατά την επίσκεψή του σε δημοτικό σχολείο στην Ξυλοκέριζα Κορίνθου.
«Αυτό δεν μπορεί να μην το λάβουμε υπόψη μας και το ολοήμερο θα ισχύει για όλα τα παιδιά» δήλωσε και διαβεβαίωσε τους εκπαιδευτικούς ότι τα σχολεία θα ανοίξουν τον Σεπτέμβριο χωρίς κενά.
Νέες δηλώσεις για προσευχή και παρελάσεις
Ο υπουργός Παιδείας επανήλθε όμως με νέα σχόλιά του γύρω από την εκπαιδευτική διαδικασία. «Δεν είναι αμαρτία να πείτε ότι μια μέρα δεν θα ξεκινήσετε με προσευχή το σχολείο. Δεν θέλουμε φετφάδες (γνωμοδότηση του μουφτή, θρησκευτικού δικαστή των μουσουλμάνων όταν δεν καταλήγουν σε ετυμηγορία οι δικαστές)» είπε χαρακτηριστικά κατά την επίσκεψή του στο σχολείο της Κορίνθου.
Μίλησε ακόμη για εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς, ενώ άνοιξε και θέμα παρελάσεων αναφέροντας ότι «δεν ξέρω τι προσφέρει ο στρατιωτικός σχηματισμός μιας παρέλασης».
Ο υπουργός παιδείας πρότεινε και τρόπους αντικατάστασης της παρέλασης στις τοπικές κοινωνίες αναφέροντας ότι μπορεί να διοργανωθεί «μια ωραία εκδήλωση ή τοπικοί χοροί που είναι πιο ωραίοι από μια παρέλαση στρατιωτικού χαρακτήρα». «Ο στρατιωτικός σχηματισμός της παρέλασης δεν ξέρω τι προσφέρει» είπε χαρακτηριστικά.
Πρόσθεσε ότι η απόφαση αυτή ανήκει στον σύλλογο διδασκόντων των σχολείων, υπογραμμίζοντας ότι κάθε απόφαση του θα γίνεται δεκτή. Για το θέμα όμως υπήρξε αντιπαράθεση και τοπικοί παράγοντες την Κορίνθου απάντησαν στον κ. Φίλη ότι «θα προκληθούν μεγάλες αντιπαραθέσεις που θα προκαλέσουν διχασμό στην κοινωνία». Κι αυτό επειδή μπορεί ο σύλλογος διδασκόντων να αποφασίσει ότι δεν θα γίνεται προσευχή και παρέλαση σε μια κοινωνία που είναι πιο συντηρητική.
Το επίσημο δελτίο Τύπου
Για τη συνάντηση στην Κόρινθο εκδόθηκε δελτίο Τύπου από το υπουργείο Παιδείας στο οποίο δεν αναφέρεται τίποτα από τα παραπάνω, αλλά «κατά τη διάρκεια της επίσκεψης είχαμε μία πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση με τους εκπαιδευτικούς, η οποία φανέρωσε τη ζωντάνια που υπάρχει στα σχολεία, η οποία διέπεται από τον προβληματισμό τη συμμετοχή και την προσπάθεια».
«Το παρόν πενταθέσιο Δημοτικό θα λειτουργήσει την επόμενη σχολική χρονιά, όπως όλα τα σχολεία της χώρας, με το εμπλουτισμένο πρόγραμμα, το οποίο θα εφαρμοστεί από την Πρώτη Δημοτικού και περιλαμβάνει πληροφορική και αγγλικά μέσα στον κύκλο των μαθημάτων αλλά και δεύτερη ξένη γλώσσα. Ακόμα θα υπάρξουν καλλιτεχνικά μαθήματα, θεατρική αγωγή ενισχύεται επίσης και το πρόγραμμα της γυμναστικής» ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας.
Θέλουμε ένα σχολείο που θα υπάρχουν και ειδικότητες το οποίο μέχρι τώρα ήταν προνόμιο των παιδιών στα αστικά κέντρα. Το αναβαθμισμένο σχολείο θα είναι πλέον μία πραγματικότητα για όλα τα σχολεία στη χώρα μας, τουλάχιστον από τετραθέσια και πάνω».