Φένια Παπαδόδημα και Φεστιβάλ Ελαιώνα

Τυπικά ολοκληρώνεται σήμερα με την αποψινή παράσταση «Νέκυια» της Φένιας Παπαδόδημα με το Grace flowers Quintet.

Τυπικά ολοκληρώνεται σήμερα με την αποψινή παράσταση «Νέκυια» της Φένιας Παπαδόδημα με το Grace flowers Quintet. Ουσιαστικά έχει ακόμη δύο παραστάσεις, στις 18 και 19 Ιουνίου. Ο λόγος για το Ελαιώνας festival, το οποίο διοργανώνεται για δεύτερη συνεχή χρονιά, σε καλλιτεχνική διεύθυνση Φένιας Παπαδόδημα και Γιώργου Καλαμιώτη.
Μιλώντας στο «Βήμα της Κυριακής» η Φένια Παπαδόδημα σημειώνει ότι «το φεστιβάλ του Ελαιώνα είναι διαφορετικό ως προς το ότι θέλει να συνδέσει τη ζωντανή παραστατική τέχνη με την αφύπνιση της συλλογικής μας μνήμης και να μας επανασυνδέσει με την ιστορία της Αθήνας, μέσα στην οποία ζούμε και την οποία δεν έχουμε πια τον χρόνο να θυμηθούμε και να ανακαλύψουμε από την αρχή. Αυτός ήταν ο πρωταρχικός μας στόχος. Να προκαλέσουμε το ενδιαφέρον, την περιέργεια, την ανάγκη των Αθηναίων να επισκεφτούν τον χάρτη της ιστορίας τους αλλά και της ίδιας της πόλης, με οδηγό μερικούς από τους πιο σημαντικούς σταθμούς της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας. Ετσι αποφασίσαμε να δώσουμε σαν ανοιχτή θεματική την Οδύσσεια σε νέους δημιουργούς για να ετοιμάσουν μουσικές παραστάσεις και θεατρικά αναλόγια, εμπνευσμένοι από την Οδύσσεια του Ομήρου αλλά και τις προεκτάσεις της, χρησιμοποιώντας και σύγχρονα ή παρεμφερή κείμενα. Το πρωτότυπο επίσης είναι ως επί το πλείστον ότι οι παραστάσεις δημιουργήθηκαν με αφορμή το φεστιβάλ. Δεν προϋπήρχαν. Αυτό το καταφέραμε χάρη στην οικονομική στήριξη της Περιφέρειας Αττικής και του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων. Αυτό ήταν το όραμά μας. Να αποσυνδέσουμε το φεστιβάλ από κάθε κερδοσκοπική αναγκαιότητα και από όσα αυτή επιφέρει σαν αλλοιώσεις και παραμορφώσεις στη δημιουργικότητα των νέων δημιουργών».
Συνεχίζοντας προσθέτει: «Η μουσική παράσταση Οδύσσεια –Νέκυια, βασισμένη σε δική μου πρωτότυπη μουσική με το Grace Flowers quintet και πέντε νέους ηθοποιούς, είναι μια πρωτότυπη μουσική αναπαράσταση της κατάβασης του Οδυσσέα στον Αδη όπου τα μουσικά όργανα και οι φωνές, ο λόγος και η μουσική γίνονται ένα. Δημιουργείται έτσι ένα νέο είδος γλώσσας φτιαγμένης από λέξεις, συλλαβές, ρυθμούς, νότες και φράσεις συνδυαστικές όλων αυτών των συστατικών. Η ροή αυτής της ιδιότυπης γλώσσας εμπλουτίζεται με καθαρά μουσικά κομμάτια, με αυτοσχεδιασμούς των εξαίρετων μουσικών, δυνατών αντιπροσώπων της εγχώριας τζαζ σκηνής. Ο Νίκος Σιδηροκαστρίτης στα τύμπανα, ο Λεωνίδας Σαραντόπουλος στο φλάουτο, ο Δημήτρης Θεοχάρης στο πιάνο και ο Γιάννης Παπαδόπουλος στο κοντραμπάσο. Εγώ η ίδια, έχοντας τον ρόλο της ραψωδού, περνώ από τη μελωδία στην πρόζα με τη συνοδεία της αφρικανικής άρπας (γκόνι), καθώς πολύ σημαντικό ρόλο έχει παίξει για εμένα η έρευνα και η επιρροή της αφρικανικής μουσικής και της μουσικής αφηγηματικής παράδοσης των γκριό, των σύγχρονων αφρικανών ραψωδών. Ολα αυτά έχουν επηρεάσει την πρωτότυπη μουσική που έχω γράψει και που εκφράζεται μέσα από ένα αυτοσχεδιαστικό πλαίσιο στα χνάρια μιας σύγχρονης modal jazz προσέγγισης».
Το Φεστιβάλ Ελαιώνα έχει ακόμη δύο εκδηλώσεις, στις 18 και 19 Ιουνίου. Στο Πάρκο Ακαδημίας Πλάτωνος (18/6) παρουσιάζεται ο μουσικός διάλογος των Ανδρέα Πολυζωγόπουλου και Γιώργου Παλαμιώτη και την επομένη στο Ανοιχτό Θέατρο Κολωνού παρουσιάζεται μια βραδιά αφιερωμένη σε κρουστά και ρυθμούς από τη διασπορά της αφρικανικής ρυθμικής παράδοσης.

Περισσότερες πληροφορίες στο www.elaionasfestival.com.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.