Σχολείο για πρόσφυγες στο χώρο φιλοξενίας της Μυρσίνης στην Ηλεία

Πάνω από 80 προσφυγόπουλα που διαμένουν στο κέντρο φιλοξενίας της Μυρσίνης στην Ηλεία παίρνουν κάθε μέρα τα τετράδια και τα μολύβια τους και κατευθύνονται στο σχολείο που λειτουργεί το τελευταίο διάστημα μέσα στο κέντρο. Μαζί τους παρακολουθούν μαθήματα και περίπου 70 ενήλικες.

Πάνω από 80 προσφυγόπουλα που διαμένουν στο κέντρο φιλοξενίας της Μυρσίνης στην Ηλεία παίρνουν κάθε μέρα τα τετράδια και τα μολύβια τους και κατευθύνονται στο σχολείο που λειτουργεί το τελευταίο διάστημα μέσα στο κέντρο. Μαζί τους παρακολουθούν μαθήματα και περίπου 70 ενήλικες.

Εθελοντές εκπαιδευτικοί κάνουν μαθήματα στα αραβικά, στα αγγλικά και στα ελληνικά. Στο σχολείο διδάσκουν, επίσης, προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές του πανεπιστημίου Πατρών, ενώ συμμετέχει εθελοντικά μια ομάδα δημιουργικής απασχόλησης, αποτελούμενη από δασκάλους και νηπιαγωγούς του Πύργου.

Το επόμενο βήμα είναι να εξασφαλιστεί μεγαλύτερος χώρος για διδασκαλία με πολλαπλές δραστηριότητες και να τοποθετηθεί ασύρματη διαδικτυακή σύνδεση, ώστε να μαθήματα να γίνονται με ηλεκτρονικό τρόπο.

«Ήδη, έχουμε εξασφαλίσει υπολογιστές από το πανεπιστήμιο, αλλά και από εθελοντές και ως εκ τούτου ελπίζουμε, μέσα στις επόμενες 15 ημέρες να έχουμε αυτόν το μεγαλύτερο χώρο» σημειώνει ο καθηγητής του τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του πανεπιστημίου Πατρών, Παντελή Κυπριανό.

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο καθηγητής, ο οποίος είναι συντονιστής της επιστημονικής επιτροπής που έχει συγκροτήσει το υπουργείο Παιδείας, σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο Πατρών, αναφέρει: «Ωθήσαμε τους πρόσφυγες στο να το σκεφτούν και να το συζητήσουν οι ίδιοι μεταξύ τους και ουσιαστικά να γίνει το σχολείο με τη δική τους θέληση». Όπως εξηγεί ο ίδιος, «στην αρχή υπήρχαν αρρυθμίες στην λειτουργία της κοινότητας».

Σε ό,τι αφορά τη συμμετοχή στα μαθήματα που διδάσκονται εθελοντικά, ο Παντελής Κυπριανός σημειώνει: «Υπάρχει μεγάλη ανταπόκριση από τους ανηλίκους. Συμμετέχουν περίπου 80 παιδιά, δηλαδή δύο στα τρία που διαμένουν στον χώρο φιλοξενίας».

Σχετικά με τους ενήλικες τονίζει ότι υπάρχει και από αυτούς σημαντική συμμετοχή που φθάνει τα 70 άτομα, και προσθέτει πως «όσο το σχολείο αποκτά ρυθμό, όλο και περισσότεροι ενήλικες έρχονται να δηλώνουν συμμετοχή».

Το επόμενο βήμα, σύμφωνα τον κ. Κυπριανό είναι να εξασφαλιστεί μεγαλύτερος χώρος για διδασκαλία με πολλαπλές δραστηριότητες και να τοποθετηθεί ασύρματη διαδικτυακή σύνδεση, ώστε να γίνονται μαθήματα και με ηλεκτρονικό τρόπο.

«Οι πρόσφυγες, μικροί και μεγάλοι, είναι πολύ ευχαριστημένοι από τη λειτουργία του σχολείου. Έχουμε πετύχει δύο πράγματα πέρα από τη μάθηση αυτή καθαυτή» λέει και εξηγεί: «Το πρώτο είναι το ότι οι πρόσφυγες άρχισαν να βγαίνουν από τα σπίτια, που διαμένουν στον χώρο φιλοξενίας και να βρίσκονται πλέον όλοι μαζί. Το δεύτερο είναι ότι σπάει η εικόνα του διαλυμένου «ρωμαϊκού» στρατοπέδου, όπου οι πρόσφυγες κουβαλούσαν την ανία και την πλήξη τους. Τώρα, έχουν μπει σε κάποιον ρυθμό μέσα στο κέντρο.

Αύριο, Παρασκευή, 30 παιδιά με τέσσερις συνοδούς θα επισκεφθούν την Πάτρα για να παρακολουθήσουν από κοντά το παιδικό φεστιβάλ, που οργανώνει το τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.

Σχετικά με τις προσπάθειες που έγιναν για την λειτουργία σχολείου στον χώρο φιλοξενίας στη Μυρσίνη, ο Παντελής Κυπριανός λέει ότι η επιστημονική επιτροπή, στην οποία συμμετέχουν, εκτός από τον ίδιο, η αναπληρώτρια καθηγήτρια του Παιδαγωγικού τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Ιουλία – Αθηνά Σπινθουράκη και η επίκουρη καθηγήτρια του τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Πατρών, Ευγενία Αρβανίτη, είχε ως βασικό στόχο την οργάνωση του χώρου σε συνεργασία με εκπροσώπους των τοπικών Αρχών.

«Στη συνέχεια, βρήκαμε εθελοντές εκπαιδευτικούς που θα μπορούσαν να κάνουν μαθήματα στα αραβικά και τους πλαισιώσαμε με εκπαιδευτικούς που διδάσκουν αγγλικά και ελληνικά. Φτιάξαμε ένα πρόγραμμα, ώστε το σχολείο να έχει συνεχή λειτουργία, τόσο για τους μικρούς, όσο και για τους μεγάλους» λέει.

Τη συνδρομή τους προσφέρουν καθηγήτρια από την Αμαλιάδα, η οποία διδάσκει αγγλικά, και ένας σχολικός σύμβουλος».

Όπως τονίζει ο κ. Κυπριανός, το βάρος έχει πέσει στη διδασκαλία ελληνικών και αγγλικών και στόχος είναι, έως τον Σεπτέμβριο, οι πρόσφυγες να μπορούν να επικοινωνούν στα Ελληνικά.

Όσο για τις συνθήκες που επικρατούν στον χώρο φιλοξενίας στη Μυρσίνη, ο Παντελής Κυπριανός εκτιμά πως οι πρόσφυγες είναι πολύ τυχεροί δεδομένων των συνθηκών που επικρατούν γενικότερα. Μάλιστα, όπως τονίζει, οι φιλοξενούμενοι συμμετέχουν ήδη σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μέσω ομάδας που έχουν δημιουργήσει.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.