Σε απόγνωση βρίσκεται ο επιχειρηματικό κόσμος της χώρας από τις ανεξέλεγκτες διαστάσεις που λαμβάνει πλέον η προσφυγική κρίση στην Ελλάδα.

Τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στις μεταφορές εξαιτίας των αποκλεισμών δρόμων και των σιδηροδρομικών γραμμών αλλά και η εικόνα που παρουσιάζει το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας έχουν φέρει σε απόγνωση τον επιχειρηματικό.

Όπως λένε εάν δεν υπάρξει άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων που δημιουργούνται με την παρεμπόδιση των εμπορικών μεταφορών από μέρους των μεταναστών, το πλήγμα για την αξιοπιστία των ελληνικών επιχειρήσεων στις διεθνείς αγορές θα είναι ανεπανόρθωτο.

Με επιστολή του προς τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, ο πρόεδρος της ΚΕΕ και του ΕΒΕΑ κ. Κωνσταντίνος Μίχαλος ζήτησε την άμεση παρέμβαση της πολιτείας για την επίλυση του θέματος τονίζοντας ταυτόχρονα ότι πρέπει να διασφαλιστεί και η αξιοπρεπής διαβίωση των προσφύγων και να δημιουργηθούν συνθήκες τάξης και ασφάλειας.

«Η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στους αυτοσχέδιους καταυλισμούς της Ειδομένης, του Πειραιά, αλλά και των ακριτικών νησιών όπως η Χίος, είναι πλέον εκρηκτική.

Τα επεισόδια βίας και οι ακραίες διαμαρτυρίες αυξάνονται σε καθημερινή βάση, με όλο και μεγαλύτερο τον κίνδυνο να χαθούν ανθρώπινες ζωές και να πληγούν ανεπανόρθωτα κρίσιμοι κλάδοι της ελληνικής οικονομίας» αναφέρει ο κ. Μίχαλος στην επιστολή του.

Σημειώνει επίσης ότι η σιδηροδρομική γραμμή στον καταυλισμό της Ειδομένης, βρίσκεται για πάνω από 15 ημέρες υπό κατάληψη, ενώ τα τελευταία 24ωρα έκλεισε και το κεντρικό Λιμάνι της Χίου.

«Το οικονομικό κόστος είναι τεράστιο για τις ελληνικές επιχειρήσεις, που αναγκάζονται να χρησιμοποιήσουν εναλλακτικές οδούς μεταφοράς, ενώ τεράστιο πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι εξαγωγείς, οι οποίοι δεσμεύονται από συμβόλαια παράδοσης των προϊόντων τους.

Το πλήγμα στην αξιοπιστία των ελληνικών επιχειρήσεων και της Ελλάδας ως κόμβου για το διεθνές διαμετακομιστικό εμπόριο, είναι από τώρα εμφανές.

Ήδη, μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες οι οποίες είχαν επιλέξει τον Πειραιά ως πύλη εισόδου των προϊόντων τους στην Κεντρική Ευρώπη, έχουν στραφεί σε εναλλακτικές επιλογές λιμένων, σε άλλες Βαλκανικές χώρες» υπογραμμίζει ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος (ΚΕΕΕ).