Όπως όλες οι προβλέψεις έλεγαν, ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο ήταν τελικά ο νικητής στην κατηγορία του Α ανδρικού ρόλου για την «Επιστροφή». Οπότε κάπου εδώ τελειώνουν τα αστεία για τις αποτυχίες (ως σήμερα) του 40χρονου ηθοποιού στα Οσκαρ, ο οποίος στον πολύ σοβαρό και ουσιαστικό λίγο του μίλησε για τους οικολογικούς κινδύνους του πλανήτη..
Ωστόσο η πραγματική έκπληξη της βραδιάς ήταν η βράβευση της ταινίας «Spotlight – Όλα στο φως» με το Οσκαρ καλύτερης ταινίας. Τα προγνωστικά έδιναν την «Επιστροφή» φαβορί σε αυτή την κατηγορία, όμως η ταινία του Τομν Μακ Κάρθι, μια υπόκλιση στην σωστή δημοσιογραφία – έρευνας, ήταν εκείνη που τελικά πήρε μαζί της τα περισσότερα μέλη της Ακαδημίας Κινηματογράφου.
Η «Επιστροφή» του Μεξικανού Αλεχάντρο Γκονζάλεθ Ινιαρίτου απέσπασε συνολικά τρία βραβεία. Ο Ινιαρίτου κερδίζει ένα δεύτερο Οσκαρ σκηνοθεσίας μετά το «Birdman» πέρσι και ο διευθυντής φωτογραφίας της ίδιας ταινίας, ο Εμάνουελ Λουμπένσκι είναι ο πρώτος διευθυντής φωτογραφίας που κερδίζει Οσκαρ επί τρεις συνεχόμενες χρονιές (προηγήθηκε το «Gravity» και το «Birdman»).
Αριθμητικά μιλώντας, τον πρώτο λόγο σε βραβεία είχε το «Mad Max, ο δρόμος της οργής», η τελευταία ταινία της σειράς «Mad Max» που γύρισε ο ελληνικής καταγωγής Αυστραλός Τζορτζ Μίλερ. Η φουτουριστική περιπέτεια φαντασίας απέσπασε έξι βραβεία σε τεχνικούς τομείς (μοντάζ, οπτικά εφέ, μιξάζ και μοντάζ ήχου, κοστουμιών, σκηνογραφίας). Παρακολουθώντας την απονομή ένιωθες ότι έβλεπες την …βραδιά των Αυστραλών.
Εδώ που τα λέμε όμως, ο νικητής της εφετινής απονομής ήταν… ολόκληρος ο πλανήτης. Νικητές από όλο τον κόσμο σηκώθηκαν για να παραλάβουν το επίχρυσο αγαλματίδιο. Από την Σουηδία η Αλίσια Βικάντερ για το ¨Κορίτσι από τη Δανίᨻ, από την Χιλή οι Γκάμπριελ Οσόριο και Πάτο Εσκάλα για την μικρού μήκους ταινία κινουμένων σχεδίων «Bear story», από την Ουγγαρία ο Λάζλο Νέμες σκηνοθέτης του «Γιού του Σαούλ» που απέσπασε το Οσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας, από το Πακιστάν η Σαρμίν Ομπαίντ Σινόι για το μικρού μήκους ντοκιμαντέρ «A girl in the river: The price of forgiveness». Η ομπρέλα του θείου Οσκαρ αγκαλιάζει την υφήλιο.
Στις εφετινές εκπλήξεις ανήκει η βράβευση του Βρετανού ηθοποιού Μαρκ Ράιλανς για την «Γέφυρα των κατασκόπων» του Στίβεν Σπίλμπεργκ. Παρότι ο Ράιλανς είχε κερδίσει το ΒAFTA, στα Οσκαρ όλοι περίμεναν την βράβευση του βετεράνου Σιλβέστερ Σταλόνε για το «Creed» όπου υποδύεται έναν από τους πιο γνωστούς ρόλους της καριέρας του, τον πρώην πυγμάχο, νυν προπονητή Ρόκι Μπαλμπόα.
Οσο για τον οικοδεσπότη Κρις Ροκ τελικά έγινε μάλλον κουραστικός με την ανεκδοτολογία για την απουσία μαύρων από τις εφετινές υποψηφιότητες. Το ανέκδοτο κάποια στιγμή ξεχείλωσε ενώ το εύρημα σκηνών από εφετινές υποψήφιες ταινίες με παρεμβολές μαύρων ηθοποιών, δεν ήταν και τόσο ευφάνταστο όσο περίμενες.
Ολες οι βραβεύσεις
Ταινία
Spotlight – Όλα στο φως
Σκηνοθεσία
Αλεχάντρο Γκονζάλεθ Ινιαρίτου – Η επιστροφή
Α ανδρικός ρόλος
Λεονάρντο Ντι Κάπριο – Η επιστροφή
Α γυναικείος ρόλος
Mπρι Λάρσον – Δωμάτιο
Β ανδρικός ρόλος
Μαρκ Ράιλανς – Η γέφυρα των κατασκόπων
Β γυναικείος ρόλος
Αλίσια Βικάντερ – Το κορίτσι από τη Δανία
Σενάριο βασισμένο σε ξένο υλικό
Το μεγάλο σορτάρισμα
Σενάριο γραμμένο κατευθείαν για την οθόνη
Spotlight
Φωτογραφία
Η επιστροφή
Μοντάζ
Mad Max ο δρόμος της οργής
Κοστούμια
Mad Max ο δρόμος της οργής
Σκηνογραφία
Mad Max ο δρόμος της οργής
Μακιγιάζ και κομμώσεων
Mad Max ο δρόμος της οργής
Οπτικών εφέ
Ex machine
Μουσική
Ενιο Μορικόνε – Οι μισητοί οκτώ
Τραγούδι
Writing’s on the wall – Spectre
Μοντάζ ήχου
Mad Max ο δρόμος της οργής
Μιξάζ ήχου
Mad Max ο δρόμος της οργής
Ξενόγλωσση ταινία
Ο γιός του Σαούλ (Ουγγαρία)
Κινούμενα σχέδια μεγάλου μήκους
Τα μυαλά που κουβαλάς
Κινούμενα σχέδια μικρού μήκους
Bear story
Μυθοπλασίας μικρού μήκους
Stutterer
Ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους
Αmy
Ντοκιμαντέρ μικρού μήκους
A girl in the river