Βαρκελώνη – Αποστολή
Το πρώτο μεγάλο άνοιγμα στην διεθνή αγορά ετοιμάζει η γνωστή στους έλληνες καταναλωτές Viva, η οποία έχει αποκτήσει άδεια έκδοσης ηλεκτρονικού χρήματος για το σύνολο των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και έχει θέσει ως στόχο μέσα στο 2016 να ενεργοποιήσει το ψηφιακό πορτοφόλι Viva Wallet και στο εξωτερικό.
«Το 2016 πάμε εξωτερικό» δηλώνει από το ελληνικό περίπτερο του Mobile World Congress της Βαρκελώνης ο chief information officer και συνιδρυτής της Viva, κ. Μάκης Αντύπας. «Αυτονόητος στόχος μας είναι η εταιρία να βγει στην διεθνή αγορά» σημειώνει και επισημαίνει ότι η Viva Payments, θυγατρική της Viva Wallet Holdings στην οποία ανήκει η Viva, διαθέτει άδεια έκδοσης ηλεκτρονικού χρήματος σε 31 χώρες της Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου.
«Ναυαρχίδα» της εταιρίας είναι το ψηφιακό πορτοφόλι Viva Wallet, το οποίο μέσα σε περίπου έναν χρόνο ζωής, έχει μπει στη ζωή περίπου 158.000 χρηστών στην Ελλάδα. Μέσα από την συγκεκριμένη κινητή εφαρμογή, που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως «app of the apps», ο χρήστης μπορεί να μεταφέρει χρήματα, να προμηθευτεί αεροπορικά και ακτοπλοϊκά εισιτήρια, να αγοράσει εισιτήρια για κινηματογράφο, θέατρο και συναυλίες, καθώς και για αγώνες ποδοσφαίρου και μπάσκετα. Τα έσοδα της Viva προέρχονται κατά κύριο λόγο απο τις προμήθειες επι των συναλλαγών.
Παράλληλα, όπως σημειώνει ο κ. Αντύπας, το Viva Wallet διαθέτει επιλογή «person2person», η οποία επιτρέπει στον χρήστη της εφαρμογής να στέλνει χρήματα από το κινητό σε οποιαδήποτε επαφή υπάρχει στο τηλέφωνό του. Εάν έχουν εγκατεστημένο το Viva Wallet στο κινητό τους, ειδοποιούνται με μήνυμα και βλέπουν αμέσως τα χρήματα στον ψηφιακό λογαριασμό τους, ενώ σε αντίθετη περίπτωση, θα πρέπει να κατεβάσουν την εφαρμογή και να εγγραφούν.
Παράλληλα, η εφαρμογή διευκολύνει και τις συναλλαγές με τις επιχειρήσεις, καθώς ο χρήστης μπορεί να γράcει το ποσό και το ΑΦΜ της συναλλασόμενης εταιρίας (εφόσον η δεύτερη χρησιμοποιεί Viva Wallet) ή έναν αριθμό κινητού και να πληρώσει αυτόματα για την συναλλαγή του.
Πέραν του Viva Wallet, το οποίο επεκτείνεται και συνδέεται με τη χρεωστική κάρτα Viva και το ομώνυμο τερματικό εξοπλισμό πληρωμών (POS), η Viva έχει δημιουργήσει φυσικά σημεία πληρωμών σε εκατοντάδες σημεία, τα οποία σύμφωνα με τον κ. Αντύπα, πολύ σύντομα θα ξεπεράσουν τα 3.000, καθώς πέρα από τις υφιστάμενες συνεργαζόμενες αλυσίδες της λιανικής και τα πρατήρια καυσίμων, θα προστεθούν εκατοντάδες σημεία λιανικής, όπως περίπτερα, καταστήματα κτλ.
Στο μεταξύ, σύμφωνα με τον κ. Αντύπα, η Viva θα λανσάρει μέσα στον Μάρτιο και δυνατότητα πληρωμής με QR code, μέσω κινητού. Για λόγους ασφαλείας, η επιβεβαίωση της πληρωμής γίνεται είτε με χρήση κωδικού είτε με δακτυλικό αποτύπωμα, εάν η κινητή συσκευή το υποστηρίζει. Επίσης, τον Μάρτιο η εταιρεία θα παρέχει την δυνατότητα για geo-payments με το viva wallet, δηλαδή βάσει γεωγραφικών δεδομένων, ο χρήστης θα μπορεί να βλέπει από το κινητό του ποια κατάστημα συναλάσσονται με το ψηφιακό πορτοφόλι της Viva.
Σύμφωνα με τον κ. Αντύπα, η Viva στηρίζεται όλο και περισσότερο στην ανάλυση των δεδομένων για την ανάπτυξη του επιχειρηματικού της σχεδίου. «Όλο αυτό το οικοσύστημα παράγει κάθε μέρα μεγάλες ποσότητες data – από τις υπηρεσίες, την επισκεψιμότητα και τις αναζητήσεις των χρηστών» σημειώνει και επισημαίνει ότι η εταιρία έχει συγκροτήσει «μία δυνατή ομάδα ανάλυσης big data», η οποία μέσα από την επεξεργασία μεγάλου όγκου δεδομένων, στοχεύει στην διάθεση καλύτερων και πιο εξατομικευμένων υπηρεσιών προς τον πελάτη. «Το business intelligence έχει τεράστια αξία» καταλήγει.