Το επόμενο βήμα για τα διασυνδεδεμένα αυτοκίνητα

Η διασυνδεσιμότητα, η προτυποποίηση και η ασφάλεια θα είναι οι τρεις πυλώνες για τους οποίους συμφώνησαν να συνεργαστούν στενά οι εκπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας και οι πάροχοι ηλεκτρονικών επικοινωνιών στο Mobile World Congress της Βαρκελώνης για την ομαλή μετάβαση στα διασυνδεδεμένα οχήματα, με ή χωρίς οδηγό, με στόχο την βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και της κυκλοφοριακής συμφόρησης.

ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ – ΑΠΟΣΤΟΛΗ
Η διασυνδεσιμότητα, η προτυποποίηση και η ασφάλεια θα είναι οι τρεις πυλώνες για τους οποίους συμφώνησαν να συνεργαστούν στενά οι εκπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας και οι πάροχοι ηλεκτρονικών επικοινωνιών στο Mobile World Congress της Βαρκελώνης για την ομαλή μετάβαση στα διασυνδεδεμένα οχήματα, με ή χωρίς οδηγό, με στόχο την βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και της κυκλοφοριακής συμφόρησης.
Ειδικότερα, σύμφωνα με νέα κοινή διακήρυξη των δύο κλάδων, η αυτοκινητοβιομηχανία και οι πάροχοι των ηλεκτρονικών επικοινωνιών βάζουν μπροστά την υπερπήδηση των υφιστάμενων εμποδίων που αντιμετωπίζει ο στόχος για διασυνδεδεμένα οχήματα και αυτοκίνητα – ρομπότ χωρίς οδηγό, ζητώντας παράλληλα την άσκηση υποστηρικτικών δημόσιων πολιτικών.
Τα διασυνδεδεμένα και αυτοματοποιημένα οχήματα, αναφέρουν, στοχεύουν στην σημαντικά βελτιωμένη οδική ασφάλεια, στην μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, που θα οδηγήσει σε λιγότερες εκπομπές ρύπων, και στην παροχή αυξημένης άνεσης για τους επιβάτες. Όπως τονίζουν, η παγκόσμια αγορά για αυτοματοποιημένα οχήματα αναμένεται να φτάσει τα 44 εκατ. έως το 2013, ως εκ τούτου, είναι ζωτικό η τηλεπικοινωνιακή υποδομή της Ευρώπης να μπορεί να διαχειριστεί εκατομμύρια σημεία μετάδοσης δεδομένων ανά δευτερόλεπτο για αυτά τα αυτοκίνητα.
Μάλιστα, όπως αναφέρουν στην κοινή τους δήλωση, η ασφάλεια είναι θεμελιώδης προϋπόθεση για τα διασυνδεδεμένα αυτοκίνητα και τα οχήματα – ρομπότ, κάτι που συνεπάγεται ότι απαιτούνται μεγαλύτερα επίπεδα κάλυψης, αξιοπιστίας και ανθεκτικότητας από τα δίκτυα κινητών επικοινωνιών.
Οι δύο κλάδοι μετά από συνεργασία υψηλού επιπέδου, υπό την αιγίδα του ευρωπαίου επιτρόπου για το ψηφιακό θεματολόγιο Γκίντερ Έτινγκερ, όρισαν τους τρεις τομείς – κλειδιά στους οποίους καλούνται να συνεργαστούν ως εξής:
Διασυνδεσιμότητα: Η αυτοματοποιημένη οδήγηση θα απαιτήσει αναβαθμισμένα συστήματα που θα παρέχουν υψηλότερα επίπεδα απόδοσης σε σχέση με την ποιότητα, την αξιοπιστία και την ταχύτητα του δικτύου. «Η Ευρώπη πρέπει να υποστηρίξει τις ιδιωτικές επενδύσεις από όλους τους παρόχους έτσι ώστε να ενθαρρύνει την ανάπτυξη των απαραίτητων σταθερών και κινητών υποδομών δικτύων. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί διασφαλίζοντας ένα τεχνολογικά ουδέτερο ρυθμιστικό πλαίσιο ή μέσω δημοσίων επενδύσεων, σε περιπτώσεις που οι επενδύσεις δεν είναι βιώσιμες σε εμπορική βάση» αναφέρουν.
Προτυποποίηση: Η προτυποποίηση θεωρείται κορυφαίας σημασίας ζήτημα για την βιώσιμη ανάπτυξη της αγοράς των διασυνδεδεμένων οχημάτων και των οχημάτων χωρίς οδηγό. Οι δύο βιομηχανίες συμφώνησαν να χαρτογραφήσουν όλες τις υφιστάμενες δραστηριότητας προτυποίησης και να καθορίσουν από κοινού προτεραιότητες.
Ασφάλεια: Για να κερδίσουν την εμπιστοσύνη του καταναλωτή στην διασυνδεδεμένη και αυτοματοποιημένη οδήγηση, θεωρείται μείζονος σημασίας το να διασφαλιστεί ότι κάθε μετάδοση δεδομένων από και προς οχήματα όπως και κάθε επεξεργασία δεδομένων που θα απαιτηθεί, θα πραγματοποιείται με ασφαλή τρόπο. Οι δύο πλευρές, οι οποίες ήδη εργάζονται εντατικά σε αυτό το πεδίο, συμφώνησαν να αξιοποιήσουν αυτόν τον διάλογο για να ενισχύσουν την συνεργασία τους.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.