Την επόμενη φορά που θα μείνετε σε ξενοδοχείο και θα αποφασίσετε να ζητήσετε πετσέτες για το δωμάτιο, σκεφθείτε ότι μπορεί να μη σας χτυπήσει την πόρτα η καμαριέρα αλλά ο… ρομπομπάτλερ! Ο λόγος για το ρομπότ «φιλοξενίας» Relay της καλιφορνέζικης εταιρείας Savioke, το οποίο κινείται στον χώρο με τη βοήθεια τρισδιάστατης κάμερας ενώ παράλληλα διαθέτει σύνδεση Wi-Fi.
Σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία, το συγκεκριμένο ρομπότ έχει σχεδιαστεί ώστε να μπορεί να ικανοποιεί τις επιθυμίες των πελατών και να πραγματοποιεί παραδόσεις προϊόντων –από οδοντόκρεμα ως πετσέτες ή ακόμη και καφέ –στην πόρτα του δωματίου τους. Για την ώρα, η εταιρεία διαθέτει μια στρατιά από 12 ρομπομπάτλερ οι οποίοι «εργάζονται» σε γνωστές αλυσίδες πολυτελών ξενοδοχείων όπως π.χ. το «Residence Inn by Marriott» στο Λος Αντζελες. Στο συγκεκριμένο ξενοδοχείο μάλιστα το αξιόπιστο Relay –όπως μαρτυρεί το όνομά του –μπορεί, μεταξύ άλλων, να φέρει στον πελάτη τον αγαπημένο του καφέ από τα… Starbucks.
Το ρομπότ έχει ύψος σχεδόν ενός μέτρου και στο επάνω μέρος του διαθέτει ένα «ντουλαπάκι» μέσα στο οποίο τοποθετείται το αντικείμενο που έχει ζητήσει ο πελάτης, ενώ στο μπροστινό του μέρος του φιλοξενεί μια οθόνη αφής. Με τη βοήθεια της ασύρματης σύνδεσής του το ρομπότ ενημερώνει τον πελάτη ότι έχει φτάσει στην πόρτα του δωματίου του, του αποκαλύπτει το προϊόν που έχει ζητήσει και στη συνέχεια καλεί ασύρματα το ασανσέρ για να επιστρέψει και πάλι στη βάση του.
Η εταιρεία εκτιμά ότι μόνο μέσα στο 2015 οι ρομποτικοί μπάτλερ πραγματοποίησαν περί τις 11.000 παραδόσεις, οι οποίες μεταφράζονται στην κάλυψη μιας απόστασης της τάξεως των 3.000 χλμ. Η οδοντόκρεμα κατέκτησε την πρώτη θέση στη λίστα των «επιθυμιών» των πελατών. Τον περασμένο Απρίλιο το Relay απέκτησε για λίγο δημοσιότητα μέσω Twitter, όταν στο πλαίσιο του Συνεδρίου Σχεδίου που είχε διοργανώσει το αμερικανικό εβδομαδιαίο επιχειρηματικό περιοδικό «BusinessWeek» του ομίλου Bloomberg στο Σαν Φρανσίσκο παρέδωσε μια μπίρα στη σκηνή.
Το μέλλον των ρομπομπάτλερ
Σε επόμενη φάση, η Savioke στοχεύει στο μεγάλωμα του στόλου των ρομπομπάτλερ της με στόχο τη διευκόλυνση της καθημερινότητας των ανθρώπων με τη βοήθεια της τεχνολογίας.
«Εδώ και δεκαετίες τα ρομπότ ήταν πολύ περίπλοκα, πολύ ακριβά και ενδεχομένως όχι απόλυτα ασφαλή ώστε να συμβιώνουν με τον άνθρωπο» αναφέρει ο Στιβ Κάζενς, διευθύνων σύμβουλος της αμερικανικής εταιρείας. «Χάρη στις ραγδαίες εξελίξεις στον τομέα των ρομποτικών συστημάτων και στον περιορισμό του κόστους τους, τα συγκεκριμένα προβλήματα δεν υπάρχουν πια. Η στιγμή όπου τα ρομπότ θα είναι «απίκο» σε κάθε μας επιθυμία είναι εδώ και έτσι τα ρομπότ μας στον χώρο της φιλοξενίας δημιουργήθηκαν για να κάνουν ακριβώς αυτό».
HeliosPlus