Την πρώτη φορά ως τραγωδία, τη δεύτερη ως φάρσα

«Παράλληλα με τις αυξήσεις των τιμών στα είδη πρώτης ανάγκης...

«Παράλληλα με τις αυξήσεις των τιμών στα είδη πρώτης ανάγκης και στα τιμολόγια των ΔΕΚΟ, η κυβέρνηση έχει δρομολογήσει από 1ης Φεβρουαρίου αύξηση 40% στην τιμή του εισιτηρίου στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς…
Την ώρα που οι άνεργοι πλησιάζουν το ένα εκατομμύριο, το εισόδημα των εργαζομένων έχει μειωθεί δραματικά, η κυβέρνηση ακολουθώντας πιστά τις οδηγίες και την ορολογία του Μνημονίου και της Δανειακής Σύμβασης, ονομάζει εξορθολογισμό, εξυγίανση και αναδιάρθρωση την αύξηση της τιμής των εισιτηρίων, την κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων και την έμμεση ιδιωτικοποίηση των δημόσιων συγκοινωνιών.
Επειδή σε όλες τις αναπτυγμένες χώρες οι δημόσιες μεταφορές επιδοτούνται, επειδή το ελληνικό κράτος επιδοτεί τις ιδιωτικές μεταφορές ενώ αντίθετα χρωστά στις δημόσιες,
Ερωτάται ο κ. Πρωθυπουργός:
Τι μέτρα θα λάβει ώστε να αποτραπεί η νέα αύξηση στην τιμή των εισιτηρίων και να αποτραπεί κάθε απόπειρα ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών;
Προτίθεται να καταγγείλει τις συμβάσεις με κατασκευαστικές εταιρείες στις εθνικές οδούς για την είσπραξη των διοδίων που δεν έχουν τηρήσει τις συμβατικές τους υποχρεώσεις
Γιατί δεν υιοθετεί ένα δημόσιο μοντέλο για τις συγκοινωνίες όπου η μεταφορά δεν θα αντιμετωπίζεται ως εμπόρευμα και δεν θα είναι απαγορευτική η πρόσβαση όλων των πολιτών;
Ο ερωτών Βουλευτής
Αλέξης Τσίπρας
18/01/2011».
* * *
«Με έναν απλό υπολογισμό ένας εργαζόμενος με 700 ευρώ για να πάει και να έρθει στη δουλειά του, θα θέλει ετησίως ένα μηνιάτικο για να δίνει στα ΜΜΜ, στο πιο λαϊκό μέσο. Και επιπλέον θα είναι πιο συμφέρον να κυκλοφορεί κανείς με το αυτοκίνητό του, όταν κάνει διαδρομές πιο μικρές από τα 14 χιλιόμετρα -υπολογίστε το, το έχει υπολογίσει το Ινστιτούτο Καταναλωτή- απ’ ό,τι να παίρνει το λεωφορείο. Ποιος λοιπόν διαλύει το δημόσιο σύστημα συγκοινωνιών; Οι τζαμπατζήδες ή η πολιτική σας;»
11/2/2011. Ο ερωτών Βουλευτής ξανά.
* * *
«Καλούμε τους πολίτες σε Αθήνα, Πειραιά, Θεσσαλονίκη να συγκροτήσουν σε όλους τους δήμους και γειτονιές αυτών των πόλεων κινήσεις και συσπειρώσεις ενάντια στις αυξήσεις τιμών των εισιτηρίων αλλά και στις αντιδραστικές αλλαγές που προωθεί η κυβέρνηση στις αστικές συγκοινωνίες. Επίσης με στόχο οι αστικές συγκοινωνίες, επειδή χρησιμοποιούνται κατά κύριο λόγο από τους πιο φτωχούς και αδύναμους συμπολίτες μας, να είναι σε όλους και όλες προσιτές, αν όχι και να παρέχονται με συμβολικό εισιτήριο και σε ορισμένες, τουλάχιστον, κοινωνικές κατηγορίες δωρεάν…
– «Δεν πληρώνουμε», δεν «πληρώνουμε» τις αυξήσεις των προϊόντων και υπηρεσιών.
– Καμιά αύξηση στα εισιτήρια των συγκοινωνιών.
– Δωρεάν μετακίνηση για όλους το πρωί και για ανέργους, φοιτητές και μαθητές όλες τις ώρες.
– Αποκλειστικά δημόσιες σύγχρονες αναβαθμισμένες συγκοινωνίες.
– Καλούμε τους πολίτες να συγκροτήσουν παντού επιτροπές κοινωνικής ανυπακοής κατά της ακρίβειας.
– Δεν θα πληρώσουμε εμείς την κρίση τους.
21/01/2011»
* * *
Το Δίκτυο Συνδικαλιστών του Κόμματος.
«Υπόψη Συγκοινωνιακού Συντάκτη
Από τον ΟΑΣΑ ανακοινώνεται ότι, σύμφωνα με το ΦΕΚ υπ. αρ. 2/5.1.2011 τεύχος Β, στο οποίο δημοσιεύθηκε η Κοινή Υπουργική Απόφαση υπ’ αριθμ. 385/ΕΓΔΕΚΟ/0012 αναπροσαρμόζονται οι τιμές εισιτηρίων και καρτών απεριορίστων διαδρομών περιοχή ευθύνης του ΟΑΣΑ (ΕΘΕΛ, ΗΣΑΠ, ΗΛΠΑΠ, ΑΜΕΛ, ΤΡΑΜ), που θα ισχύουν από την 1η Φεβρουαρίου 2011».
20/1/2011. ΟΑΣΑ.
* * *
Πέντε χρόνια μετά, η τραγωδία επαναλαμβάνεται ως φάρσα.
«Όλα είναι έτοιμα, αναμένεται η δημοσίευση στο ΦΕΚ της Κοινής Υπουργικής Απόφασης των αρμοδίων υπουργών για να ισχύει η νέα τιμή στα εισιτήρια».
27/1/2015. Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ –άλλοτε στενός συνεργάτης του (αρμόδιου για τα εισιτήρια) γενικού γραμματέα του υπουργείου του 2011.
(Υπάρχει και πρόεδρος, που τότε δεν υπήρχε).
* * *
«Μήπως μετά τη φάρσα έπεται εκ νέου τραγωδία; Και εάν ναι, αυτή θα εμφανιστεί ως φάρσα ή ως τραγωδία;»
Ο ερωτών πολίτης.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.