Στην εκδήλωση, στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι αυτοδιοικητικών και άλλων φορέων από περιοχές οι οποίοι ζητούν την ακύρωση της παραχώρησης, ο κ. Λαφαζάνης σημείωσε ότι «το να πουλάει μία χώρα τα αεροδρόμιά της, είναι σαν να πουλάει την καρδιά της, την ψυχή της, σαν να παραδίδεται».
Ο πρώην υπουργός Περιβάλλοντος της πρώτης κυβέρνησης του κ. Αλέξη Τσίπρα τόνισε ότι «το ότι πωλούνται σε ξένα κρατικά χέρια είναι ευθεία παράδοση ασφάλειας και κυριαρχίας» υπογραμμίζοντας ότι «είναι εγκληματικό το να σκέφτεται κανείς ότι υπάρχουν εθελόδουλες κυβερνήσεις – και οι προηγούμενες και η σημερινή – που διανοήθηκαν να παραδώσουν στο γερμανικό κράτος τα 14 αεροδρόμια – φιλέτα της χώρας».
«Είναι απίστευτο αυτό που γίνεται. Είναι για να γραφτεί στο βιβλίο Γκίνες» είπε ο κ. Λαφαζάνης, μιλώντας για «έγκλημα». «Η Ελλάδα μετατρέπεται και σε γερμανική τουριστική αποικία» πρόσθεσε, μιλώντας για ένα «σχέδιο που αποβλέπει στην άλωση του τουριστικού ρεύματος στην ευρύτερη περιοχή μας».
Ο επικεφαλής της ΛΑΕ σχολίασε ότι «η πώληση μπορεί να ματαιωθεί» και την χαρακτήρισε ως παράνομη. «Αυτοί που επιχειρούν να πουλήσουν τα αεροδρόμια σε εξευτελιστική τιμή – για να μην πούμε τζάμπα – έχουν πελώριες πολιτικές και απαράγραπτες ποινικές ευθύνες. Αυτές οι ευθύνες θα αποδοθούν. Δεν πρόκεται να διαγραφούν και να πεταχθούν στον κάλαθο των αχρήστων» κατέληξε ο κ. Λαφαζάνης.
Παράλληλα, κριτική στον υπουργό Άμυνας κι επικεφαλής των ΑΝΕΛ, κ. Πάνο Καμμένο άσκησε ο πρώην βουλευτής του κόμματος και νυν ανεξάρτητος ευρωβουλευτής, κ. Μαριάς, καταγγέλλοντας ότι «δεν έχουμε καμία τοποθέτηση από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας ότι δεν υφίσταται πρόβλημα για την εθνική άμυνα και ασφάλεια της χώρας» από την παραχώρηση των 14 αερολιμένων.
Όπως τόνισε ο κ. Μαριάς, τα αεροδρόμια «δίνονται σε φάση όξυνσης των ρωσωτουρκικών σχέσεων και του προβλήματος της Συρίας, ενώ οξύνονται οι παραβιάσεις του εθνικού εναέριου χώρου από την Τουρκία».
Ο ανεξάρτητος ευρωβουλευτής σημείωσε ότι τα 14 αεροδρόμια «παραδίδονται σε ένα ξένο κράτος, που δεν έχει υπογράψει συνθήκη ειρήνης με την Ελλάδα. Και δεν το έχει κάνει, για να αποφύγει την καταβολή των πολεμικών επανορθώσεων» υπογράμμισε, χαρακτηρίζοντας ως απαράδεκτη την παραχώρησή τους.
Ο κ. Μαριάς υποστήριξε ότι η σύμβαση παραχώρησης είναι «λεόντειος» και ότι τα αεροδρόμια «ξεπουλιούνται αντί πινακίου φακής», ενώ επισήμανε το γεγονός ότι η Lufthansa, η οποία έχει σημαντικό μερίδιο στην αεροπορική αγορά της Ευρώπης, είναι μέτοχος της γερμανικής εταιρίας λειτουργίας αεροδρομίων.
«Εάν προχωρήσει αυτή η διαδικασία του ξεπουλήματος, τότε ο τουρισμός θα είναι τσιφλίκι των Γερμανών» τόνισε ο κ. Μαριάς, ο οποίος υποστήριξε ότι η παραχώρηση αεροδρομίων όπου εκτελούνται έργα χρηματοδοτούμενα από το ΕΣΠΑ αποτελεί παραβίαση των κανόνων της ΕΕ περί κρατικών ενισχύσεων.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΟΣΥΠΑ, κ. Βασίλη Αλεβιζόπουλο, ο παραχωρησιούχος θα έχει δεσπόζουσα και μονοπωλιακή θέση στο Αιγαίο, κάνοντας λόγο για «φαρσοκωμωδία».
Επίσης, προανήγγειλε προσφυγή στην Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της ΕΕ, ενώ ανακοίνωσε ότι η ΟΣΥΠΑ έχει αναθέσει σε οικονομικούς συμβούλους την εκπόνηση μελέτης η οποία θα κατατεθεί στα αρμόδια κοινοτικά όργανα.
Μάλιστα, σημείωσε ότι θα ζητηθεί η υποστήριξη στο ευρωκοινοβούλιο τόσο του κ. Μαριά όσο και του ευρωβουλευτή της ΛΑΕ και πρώην υπουργού της πρώτης κυβέρνησης του κ. Τσίπρα, κ. Νίκου Χουντή.
Στο μεταξύ, σύμφωνα με νομικούς κύκλους, η απόφαση της ολομέλειας του ΣτΕ για την προσφυγή της ΟΣΥΠΑ ανάμενεται τους επόμενους μήνες.