Η πρώτη επαφή μαζί της έφερε και το πρώτο δίλημμα. «Θα μείνεις να την κοιτάζεις ή θα την οδηγήσεις;» σκέφτηκα εστιάζοντας ξανά και ξανά στις λεπτομέρειες του αμαξώματος.
Αν και απόλυτα εξοικειωμένος εδώ και χρόνια με τις αισθητικές επιλογές της Mercedes-Benz στα coupe μοντέλα της, δηλώνω αιφνιδιασμένος από τον τρόπο που αυτή τη φορά κατάφεραν να δημιουργήσουν μια μικρογραφία της εμβληματικής S-Class Coupe και όχι απλώς μια δίθυρη έκδοση της νέας τετράθυρης C-Class.
Αυτό το «τέχνασμα» θα σφραγίσει το διαβατήριό της με την ένδειξη «future classic –το κλασικό του μέλλοντος» για το ταξίδι προς τη Στουτγάρδη και το μουσείο της φίρμας, όταν πια ολοκληρωθεί η εμπορική πορεία της.
Ως τότε αυτή θα είναι η πρωταγωνίστρια στην κατηγορία των πραγματικά τετραθέσιων coupe, με το μήκος των 4,68 μέτρων και το μεταξόνιο 2,84 μέτρων να εξασφαλίζουν ιδανικές αναλογίες εντός και εκτός.
Η πιο χαρακτηριστική όψη της είναι αναμφίβολα η πλευρική –αν και το μακρύ καπό παραπέμπει ευθέως σε sports car -, με την εντύπωση να επιτείνεται στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας λόγω του προαιρετικού πακέτου AMG που περιλαμβάνει διαφορετικούς προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, πλευρικές ποδιές, φαρδύτερα φτερά για τους τροχούς AMG και ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών.
Η χαρακτηριστική γραμμή της οροφής ενσωματώνεται εξαιρετικά στο ιδιαίτερο πίσω μέρος, με τα οριζόντια φώτα και τις απολήξεις των εξατμίσεων στις δύο άκρες να δίνουν έμφαση στο πλάτος του αυτοκινήτου, το οποίο είναι αυξημένο κατά τέσσερα εκατοστά σε σχέση με το παρελθόν.
Οπως ακριβώς συμβαίνει και με την S-Class Coupe, το εξωτερικό χρώμα έχει τεράστια σημασία για την εντύπωση που κάνει η C-Class Coupe, με το λευκό και το κόκκινο να τονίζουν τον δυναμισμό της και το μεταλλικό γκρι «selenite grey» των φωτογραφιών να αναδεικνύει τη φινέτσα της.
Ανεξαρτήτως χρώματος πάντως, το αυτοκίνητο δείχνει να κινείται ακόμη και ακίνητο. Για την κίνηση της C 200 Coupe φροντίζει ο τετρακύλινδρος κινητήρας των 1.991 κ.εκ. που αποδίδει 184 ίππους και 300 Nm ροπής επιτρέποντάς της να επιταχύνει από στάση (0-100 χλμ./ώρα) σε 7,7 δευτερόλεπτα με το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων ή σε 7,3 δευτερόλεπτα με το αυτόματο 7G-Tronic Plus που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής. Το κόστος του αγγίζει τα 2.200 ευρώ και συνδυάζεται με paddles πίσω από το τιμόνι, στοιχείο που καθιστά την εμπειρία μαζί της συναρπαστική όταν ξεφύγεις από τις αστικές συνθήκες κίνησης και βρεθείς σε ενδιαφέρουσες διαδρομές.
Ο κόσμος από μέσα


Το εσωτερικό της, πέρα από τα σπορ καθίσματα με την πολύ καλή πλευρική στήριξη, στον βασικό εξοπλισμό της συγκεκριμένης έκδοσης, αποπνέει μια αριστοκρατική αίσθηση που φέρνει τη Mercedes-Benz πολύ μπροστά από τον ανταγωνισμό της συγκεκριμένης κατηγορίας. Κορυφαία υλικά, εξαιρετική συναρμογή, υποδειγματική εργονομία αλλά και επίπεδο στο κάτω μέρος σπορ τιμόνι με δερμάτινες επενδύσεις, AMG λεπτομέρειες και πακέτο εσωτερικού φωτισμού που δημιουργεί ατμόσφαιρα.
Για τα πίσω καθίσματα αξίζει να γνωρίζετε ότι έχουν μια ιδιαίτερη κλίση ώστε οι επιβάτες να έχουν καλύτερη ορατότητα. Ο διαθέσιμος χώρος για τα κεφάλια και τα πόδια τους είναι επαρκής για όποιον δεν ξεπερνά τα 185 εκατοστά σε ύψος, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 400 λίτρων.

Πέρα από το σύστημα αποφυγής συγκρούσεων Collision Prevention Assist και όλα όσα ενισχύουν τον παράγοντα «ασφάλεια», η «δική μας» C-Class Coupe διέθετε sport ανάρτηση, sport σύστημα διεύθυνσης και κυρίως το σύστημα Dynamic Select, που αφήνει τον οδηγό να επιλέξει μεταξύ πέντε προγραμμάτων οδήγησης –«ECO», «Comfort», «Sport», «Sport+» και «Individual» -, με το τελευταίο να παρέχει ελευθερία παραμετροποίησης των κρίσιμων για την οδηγική απόλαυση υποσυστημάτων.

Οδηγώντας…


Το γεγονός ότι κάθεσαι χαμηλότερα και καλύτερα από ό,τι στο παρελθόν σε κερδίζει από την πρώτη στιγμή και σε ωθεί να οδηγήσεις με κέφι προς την επόμενη στροφή απολαμβάνοντας το βάρος, την ταχύτητα και την πληροφορία που μεταφέρει στα χέρια σου το διαδραστικό τιμόνι της C-Class Coupe. Η απόκριση του κιβωτίου στις χειροκίνητες αλλαγές ταιριάζει με τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, αν και δεν σας κρύβω ότι περιμένω μία από τις εκδόσεις με το αυτόματο κιβώτιο εννέα ταχυτήτων 9G-Tronic που συνδυάζεται αποκλειστικά με τους κινητήρες πετρελαίου των 170 και 204 ίππων στη C-Class Coupe.
Αλλά και πάλι καθώς εκείνοι σκαρφαλώνουν στα 2.143 κ.εκ. δεν υπάρχει κανένας λόγος να αγνοήσεις τη βενζινοκίνητη C 200 Coupe. Τα 300 Nm ροπής και ο τρόπος που λειτουργούν τα πάντα σε αυτήν καθιστούν κατά τη γνώμη μου τη συγκεκριμένη έκδοση την ενδεδειγμένη από κάθε άποψη επιλογή.
Θέση οδήγησης
Ευθέως ανάλογη με το οδηγικό προφίλ του μοντέλου, η θέση οδήγησης δίνει την απόλυτη αίσθηση ελέγχου χάρη στις πολλαπλές ρυθμίσεις του αριστερού καθίσματος και του τιμονιού. Η επίπεδη σχεδίαση του κάτω μέρους του και τα paddles πίσω από το τιμόνι σε προδιαθέτουν για την εμπειρία.
Ποιότητα κατασκευής
Η επιλογή των υλικών και το φινίρισμα προσεγγίζουν όσο ποτέ τις χειροποίητες κατασκευές, αποτυπώνοντας τη φιλοσοφία της Mercedes-Benz στον τομέα της προσιτής πολυτέλειας. Η σχεδίαση του εσωτερικού παραπέμπει στις sedan και station wagon εκδόσεις, με λεπτομέρειες όπως το αναλογικό ρολόι και τον περιορισμένο αριθμό διακοπτών στην κεντρική κονσόλα να κλέβουν την παράσταση.
Dynamic Select
Μέσω του μικρού διακόπτη που βρίσκεται αριστερά από το κυκλικό χειριστήριο του Infotainment, ρυθμίζεται το σύστημα Dynamic Select το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να ενεργοποιήσει ακόμη και εν κινήσει ένα από τα πέντε προγράμματα οδήγησης, «ECO», «Comfort», «Sport», «Sport+» και «Individual», ανάλογα με τις ανάγκες ή τις επιθυμίες κάθε στιγμής.
Highlights
Ανάρτηση
Ο βασικός εξοπλισμός της C-Class Coupe περιλαμβάνει ατσάλινη ανάρτηση, υπάρχουν όμως και δύο επιπλέον επιλογές για άνεση ή σπορ αίσθηση ενώ η αερανάρτηση Airmatic διαφοροποιεί πλήρως την εικόνα του αυτοκινήτου με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ στον μπροστινό και στον πίσω άξονα που αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά το ανάγλυφο του οδοστρώματος. Ετσι εξασφαλίζεται η καλύτερη δυνατή ποιότητα κύλισης ακόμη και αν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο.
Κινητήρας
Το ίδιο μοτέρ βενζίνης των 1.991 κ. εκ. εξοπλίζει τρεις διαφορετικές εκδόσεις –C 200, C 250 και C 300 –αποδίδοντας 184, 211 και 245 ίππους. Οι δύο τελευταίες συνδυάζονται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο 7G-Tronic ενώ η λιγότερο ισχυρή προσφέρει και την επιλογή του μηχανικού κιβωτίου έξι ταχυτήτων.
AMG Line
Οι ζάντες πολλαπλών ακτίνων από αλουμίνιο έχουν διάσταση 19 ιντσών και φορούν ελαστικά Run-flat, επιλογή που ενισχύει τη σπορτίφ αίσθηση αλλά ενίοτε ταλαιπωρεί στα δύσκολα σημεία των ελληνικών δρόμων.

* Φωτογραφίες: Σπύρος Κανατάς

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ