Τα ΙΧ που κυκλοφόρησαν από τον Οκτώβριο του 2010 και μετά και είχαν μέχρι σήμερα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας ακόμα και αν κόστιζαν μια μικρή περιουσία, είναι αυτά τα οποία θα «πληρώσουν τη νύφη» των φετινών αλλαγών.
Σύμφωνα με «Τα Νέα», το σενάριο μειώσεων στα παλαιά και μικρά ΙΧ το οποίο ήθελε να προχωρήσει ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, με αντιστάθμισμα αυξήσεις τελών για τα μεγάλου κυβισμού και ακριβά αυτοκίνητα, φαίνεται να προσκρούει στην έλλειψη βάσης δεδομένων όσον αφορά τις τιμές.
Έτσι, οι αλλαγές για φέτος το πιθανότερο είναι ότι θα αφορούν μόνο αυτοκίνητα αντιρυπαντικής τεχνολογίας, στα οποία τα τέλη προσδιορίζονται με βάση τις εκπομπές ρύπων. Μάλιστα, όπως είχε γράψει «Το Βήμα» την Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2015, περί τους 400.000 ιδιοκτήτες ΙΧ αντιρυπαντικής τεχνολογίας («πράσινα» ΙΧ), που μέχρι σήμερα απαλλάσονταν, θα κληθούν να καταβάλουν και αυτοί τέλη.
Έτσι, οι αλλαγές για φέτος το πιθανότερο είναι ότι θα αφορούν μόνο αυτοκίνητα αντιρυπαντικής τεχνολογίας, στα οποία τα τέλη προσδιορίζονται με βάση τις εκπομπές ρύπων. Μάλιστα, όπως είχε γράψει «Το Βήμα» την Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2015, περί τους 400.000 ιδιοκτήτες ΙΧ αντιρυπαντικής τεχνολογίας («πράσινα» ΙΧ), που μέχρι σήμερα απαλλάσονταν, θα κληθούν να καταβάλουν και αυτοί τέλη.
Το σενάριο που επεξεργάζονται στο υπουργείο Οικονομικών προβλέπει, σύμφωνα με πληροφορίες, αυτά τα αυτοκίνητα τα οποία μέχρι πέρυσι απαλλάσσονταν από τα τέλη κυκλοφορίας λόγω του γεγονότος ότι οι εκπομπές ρύπων τους ήταν έως 100 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, να πληρώσουν φέτος τα μισά τέλη των ΙΧ αντίστοιχου κυβισμού τα οποία πρωτοκυκλοφόρησαν πριν από τον Νοέμβριο του 2010.