Σε Σερβία και Μαυροβούνιο ανοίγει φτερά η HotelBrain

Είναι από τις λίγες ελληνικές εταιρείες που σε μια περίοδο «επενδυτικής αναμονής» προσέλκυσαν το ενδιαφέρον ξένων κεφαλαίων.

Είναι από τις λίγες ελληνικές εταιρείες που σε μια περίοδο «επενδυτικής αναμονής» προσέλκυσαν το ενδιαφέρον ξένων κεφαλαίων. Τον Απρίλιο το επενδυτικό κεφάλαιο SouthBridge Europe προχώρησε στην κεφαλαιακή ενίσχυση της HotelBrain με 3 εκατ. ευρώ, θέλοντας να χρηματοδοτήσει το αναπτυξιακό σχέδιο της εταιρείας διαχείρισης ξενοδοχείων.
Από το 2009, όταν μετέφερε την έδρα της από τη Σαντορίνη στην Αθήνα, αναπτύσσεται συνεχώς με κεντρικό άξονα τα boutique ξενοδοχεία. «Εχοντας ξεπεράσει τον στόχο των 115 ξενοδοχείων που είχαμε θέσει ως εταιρεία για το 2015, αυτή τη στιγμή η HotelBrain διαχειρίζεται περισσότερα από 120 ξενοδοχεία σε 38 προορισμούς σε έξι χώρες» λέει ο πρόεδρος και ιδρυτής της εταιρείας κ. Πάνος Παλαιολόγος, ο οποίος εκλέχθηκε στις αρχές του χρόνου αντιπρόεδρος στο Διοικητικό Συμβούλιο των Small Luxury Hotels of the World (SLH). Ο ίδιος βλέπει «ευκαιρία για την εταιρεία στην ευρύτερη γεωγραφική περιοχή», καθώς ήδη έχει επεκτείνει τη δραστηριότητά της σε Τουρκία, Λίβανο, Κύπρο και πρόσφατα στη Σερβία και στο Μαυροβούνιο.
Προτεραιότητες


Στην Ελλάδα διαχειρίζεται ξενοδοχεία σε 34 προορισμούς, ενώ αν συμπεριληφθούν και τα αναπτυξιακά έργα (development projects), τα οποία όταν ολοκληρωθούν θα μετατραπούν σε συμφωνητικά διαχείρισης, τότε αυξάνονται σε 38. Τέσσερις προορισμοί αφορούν το εξωτερικό, τον Λίβανο, την Τουρκία, την Κύπρο και τη Σερβία. Πρόσφατα η παρουσία της στον Λίβανο ενισχύθηκε με την προσθήκη στο χαρτοφυλάκιο και ενός δεύτερου ξενοδοχείου.

«Τα αναπτυξιακά πλάνα πάντα είναι στις προτεραιότητές μας. Ποτέ όμως δεν ξεκινάμε ένα καινούργιο βήμα αν πρώτα δεν έχουμε σταθεροποιήσει απόλυτα τα προηγούμενα. Αυτή τη στιγμή είμαστε πολύ κοντά στην ανακοίνωση της εισόδου μας στις αγορές της Σερβίας και του Μαυροβουνίου».
Ηδη από το καλοκαίρι «έχουν υπογραφεί δύο συμφωνητικά διαχείρισης στο Νόβι Σαντ, με τα ξενοδοχεία «Leopold I» και «Park Hotel» και ένα αναπτυξιακό έργο (development project) που αφορά το boutique ξενοδοχείο «Villa Park»» εξηγεί. «Ενώ στα άμεσα σχέδια επέκτασής μας βρίσκεται και η αγορά της Βοσνίας».
Το ξενοδοχείο «Leopold I», κατηγορίας πέντε αστέρων, στεγάζεται σε ένα αναγεννησιακό κτίριο στις όχθες του Δούναβη, 200 μέτρα από τηγέφυρα Βαράντιν και έχει δυναμικότητα 32 δωμάτια και σουίτες, ενώ διαθέτει κέντρο ευεξίας. Το επίσης πέντε αστέρων «Hotel Park» βρίσκεται δίπλα στο μεγαλύτερο φυσικό πάρκο του Νόβι Σαντ και έχει δυναμικότητα 225 δωμάτια. Διαθέτει επίσης δύο αμφιθέατρα, επτά αίθουσες συμβουλίου, δύο εστιατόρια, δύο μπαρ, δύο κλαμπ, κέντρο ευεξίας και 350 θέσεις στάθμευσης.
Αντοχή και δυναμική


Αναφερόμενος στον εγχώριο τομέα, ο κ. Παλαιολόγος επισημαίνει τη θετική πορεία της φετινής χρονιάς, παρά την αστάθεια, καθώς «όλα τα μέχρι στιγμής επίσημα στοιχεία που διαθέτουμε από τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) για 26 εκατ. διεθνείς αφίξεις και πάνω από 14,5 δισ. έσοδα αποδεικνύουν ότι και εφέτος μιλάμε για μια χρονιά-ρεκόρ. Παρά τις δύσκολες συνθήκες που όλοι ζήσαμε στις αρχές του καλοκαιριού, ο ελληνικός τουρισμός απέδειξε ότι διαθέτει τεράστια αντοχή και δυναμική». Προσθέτει όμως ότι «η προτεραιότητά μας πρέπει να είναι και να παραμείνει η αδιάκοπη βελτιστοποίηση της ποιότητας του τουριστικού προϊόντος και των παρεχόμενων υπηρεσιών φιλοξενίας».
Για τα boutique ξενοδοχεία η σεζόν που ολοκληρώνεται ήταν ακόμη καλύτερη. «Οι επιδόσεις των boutique ξενοδοχείων ήταν, στη μεγάλη πλειονότητά τους, εξαιρετικές» τονίζει. «Στα περισσότερα ξενοδοχεία μας καταγράψαμε αύξηση των κρατήσεων που αγγίζει σε μέσο όρο το 20% σε σχέση με την περσινή χρονιά, ενώ αντίστοιχα σημειώσαμε αυξήσεις και στη μέση τιμή δωματίου. Η τάση «αγοράζω εμπειρία και όχι ύπνο» που υποστηρίζουν οι μικρές πολυτελείς μονάδες είναι πλέον το διεθνές ζητούμενο. Η εξαιρετική πορεία του δεύτερου 15ήμερου του Ιουλίου, του Αυγούστου και όπως φαίνεται και του Σεπτεμβρίου ήταν ικανή να καλύψει τα κενά που δημιουργήθηκαν από το ασταθές πολιτικό σκηνικό» εξηγεί.

«Οι κλασικές αγορές της Γερμανίας, της Αγγλίας, της Κίνας και του Βελγίου ψήφισαν και εφέτος Ελλάδα»
λέει ο κ. Παλαιολόγος. Αντίστοιχα «αρκετά σημαντική άνοδο παρατηρήσαμε από τις αγορές του Λιβάνου και της Τουρκίας. Αυτά τα δεδομένα του 2015 δείχνουν ότι θα εξακολουθήσουν και το 2016, παρότι είναι πολύ νωρίς ακόμη για να διαμορφώσουμε αντιπροσωπευτική εικόνα. Η κάμψη της αγοράς της Ρωσίας είναι ένα γεγονός, ωστόσο οι μικρές μονάδες επηρεάστηκαν ελάχιστα από αυτήν, καθώς ο μέσος όρος των επισκεπτών από τη συγκεκριμένη αγορά απευθύνεται κυρίως σε μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες».
Το καλύτερο resort


Επιβεβαιώνει δε το επενδυτικό ενδιαφέρον που, αν και σε στάση αναμονής, υπάρχει για τον τομέα του τουρισμού στη χώρα. «Πάντα υποστήριζα ότι η Ελλάδα είναι το καλύτερο resort της Ευρώπης. Είμαστε μια τουριστικά ανεπτυγμένη χώρα σε ευθεία σύγκριση με κορυφαίους προορισμούς όπως η Ιταλία, η Νότια Γαλλία, η Ισπανία κ.ά. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τον επαγγελματισμό που έχουμε επιδείξει τα τελευταία χρόνια μάς κάνει έναν πολύ ελκυστικό προορισμό για επενδύσεις στον τουρισμό και στα ξενοδοχεία μας» υπογραμμίζει.
Το 2014 ο συνολικός καθαρός τζίρος των ξενοδοχείων που διαχειρίστηκε ηHotelBrainανήλθε στα 51,4 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 20% από 42,8 εκατ. ευρώ το 2013. Στόχος της εταιρείας για το 2015, πέρα από τη διεύρυνση του χαρτοφυλακίου σε 115 ξενοδοχεία, τον οποίο ξεπέρασε, είναι και η αύξηση του καθαρού συστημικού τζίρου των υπό διαχείριση ξενοδοχείων στα 60,7 εκατ. ευρώ, η αύξηση του μέσου όρου πληρότητας σε ποσοστό 73,5% και της καθαρής μέσης τιμής δωματίου στα 185,7 ευρώ.

Η στρατηγική
Σχέδια για ανάπτυξη νέων προϊόντων

Μετά την ένταξή της στο Διεθνές Δίκτυο της Endeavor Global για το καινοτόμο επιχειρηματικό της μοντέλο, τον Ιανουάριο του 2014, η συμφωνία χρηματοδότησης δεν ήταν το μόνο θετικό που έφερε το 2015 για τη HotelBrain. Ανακηρύχθηκε Κορυφαία Εταιρεία Διαχείρισης Ξενοδοχείων στην Ευρώπη στα 22α World Travel Awards (WTA) τον Αύγουστο στη Σαρδηνία αποσπώντας τις διακρίσεις «Europe’s Leading Hotel Management Company World Travel Award» και «Greece’s Leading Hotel Management Company World Travel Award».
Στρατηγική προτεραιότητα είναι η επέκτασή της ανά την επικράτεια εντάσσοντας και άλλους προορισμούς, πέρα από τους καθιερωμένους της Σαντορίνης και της Μυκόνου. Στα σχέδιά της είναι και η ανάπτυξη νέων προϊόντων στην αγορά διατηρώντας τη νοοτροπία της διαφοροποίησης και της ανάπτυξης εμπειριών.
Σε ό,τι αφορά τις προοπτικές της διαχείρισης ξενοδοχείων στην Ελλάδα, η εταιρεία είναι σε συζητήσεις για τη σύναψη συμφωνίας και με διεθνείς αλυσίδες, πέρα από τις υφιστάμενες με τα δίκτυα Small Luxury Hotels of the World (SLH), Relais & Chateaux και Leading Hotels of the World.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.