Οι ταινίες της εβδομάδας – Αθάνατη φωνή, εύθραυστη ψυχή

Βαθμολογία: 5: εξαιρετική, 4: πολύ καλή, 3: καλή, 2: ενδιαφέρουσα, 1: μέτρια, 0: απαράδεκτη, _: χωρίς άποψη
—————————
«Μια πολύ παλιά ψυχή σε ένα πολύ νέο σώμα» ακούμε να λέγεται για την Εϊμι Γουάινχαουζ (1983-2011) σε μια σκηνή του ντοκιμαντέρ «Amy, το κορίτσι πίσω από το όνομα» του Ασίφ Καπάντια (Αγγλία, 2015). Μια από τις πιο γνήσια κρυστάλλινες φωνές που γεννήθηκαν ποτέ, η βρετανίδα ερμηνεύτρια του «Back in black» και του «Rehab» υπήρξε επάξια συνεχίστρια της παράδοσης καλλιτεχνών της τζαζ όπως η Ελα Φιτζέραλντ και η Μπίλι Χάλιντεϊ. Συγχρόνως υπήρξε ένα ευάλωτο ποπ είδωλο που δεν μπόρεσε να αντέξει την εξαντλητική πίεση της διασημότητας. Οπως άλλωστε ακούμε τον Τόνι Μπένετ να λέει στο ντοκιμαντέρ, «η Εϊμι ήταν μια γνήσια τζαζ ερμηνεύτρια και οι τζαζ ερμηνευτές δεν μπορούν να παίξουν μπροστά σε 20.000 κόσμο
Εμπλουτισμένο –ως επί το πλείστον –από σπάνια βίντεο τραβηγμένα από φίλους της Γουάινχαουζ σε διάφορες φάσεις της ζωής της, το «Amy» δίνει όντως πληροφορίες και εικόνες που θα λατρέψουν οι φαν της τραγουδίστριας. Βρήκα επίσης πολύ έξυπνο και πρωτότυπο το γεγονός ότι δεν υπάρχει ούτε μία σκηνή στην οποία να βλέπουμε κάποιον να μιλάει σήμερα για τη Γουάινχαουζ. Ο,τι μαθαίνουμε για τη ζωή της το βλέπουμε από παλιά βίντεο, τα οποία φυσικά συνοδεύονται από σύγχρονες off αφηγήσεις. Πάντως είναι πολύ θλιβερό να παρακολουθείς τη σταδιακή πορεία προς τον όλεθρο ενός εξαιρετικά ταλαντούχου αλλά και εξαιρετικά εύθραυστου νέου ανθρώπου που δεν ένιωσε ποτέ ουσιαστικό ενδιαφέρον από τους γονείς του, που παγιδεύτηκε σε έναν αδιέξοδο, καταστρεπτικό έρωτα, που βρήκε καταφύγιο στον κόσμο των ναρκωτικών και που εν τέλει οδηγήθηκε στον πρόωρο θάνατο.
Βαθμολογία: 2 1/2
ΑΘΗΝΑ: EKΡΑΝ – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – STER ΙΛΙΟΝ – VILLAGE MALL – VILLAGE PENTH – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ – VILLAGE ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
———————————-
Ο «Σκοτεινός τόπος» («Dark places», ΗΠΑ, 2015) του Ζιλ Πακέτ Μπρενέρ είναι η δεύτερη κινηματογραφική μεταφορά μυθιστορήματος της Τζίλιαν Φλιν μετά το επιτυχημένο (και σαφώς ανώτερο) «Κορίτσι που εξαφανίστηκε» του Ντέιβιντ Φίντσερ που είδαμε πέρυσι (και τα δύο βιβλία κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Μεταίχμιο). Με φόντο το αμερικανικό ύπαιθρο όπου η Σαρλίζ Θερόν κρατά τον ρόλο μιας επιθετικής αλλά και ταλαιπωρημένης γυναίκας που προσπαθεί να ξεφύγει από το σκοτεινό παρελθόν της: ήταν η μόνη από την οικογένειά της που στις αρχές της δεκαετίας του 1980 γλίτωσε από τη σφαγή που προκάλεσε ο ίδιος ο αδελφός της. Μόνο που το παρελθόν εξακολουθεί να την κυνηγά και το ερώτημα είναι τι τελικά συνέβη εκείνη την τραγική νύχτα. Αν και ως θρίλερ το φιλμ παρακολουθείται με περιέργεια (θες να δεις τι θα συμβεί παρακάτω), συγχρόνως νιώθεις ότι πλατειάζει, παγιδευμένο κατά κάποιον τρόπο στην ίδια την πνιγηρά νοσηρή ατμόσφαιρα που θέλει να επιβάλει.
Βαθμολογία: 2
ΑΘΗΝΑ: CINE ΨΥΧΙΚΟ – ΑΙΓΛΗ ΖΑΠΠΕΙΟΥ – ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ – ΑΘΗΝΑΙΑ – ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΑΤΤΙΚΟΝ ΑΛΣΟΣ ΓΑΛΑΤΣΙ – ΑΡΤΕΜΙΣ ΠΑΠΑΓΟΥ – ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ ΝΕΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ – CΙΝΕ ΔΑΦΝΗ – CINE ΠΑΛΛΗΝΗ – STER ΤΥΜΒΟΣ ΜΑΡΑΘΩΝΑΣ – ΣΕΛΗΝΗ ΣΑΛΑΜΙΝΑ – ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – STER ΙΛΙΟΝ – ΟΛΑ ΤΑ ΚΛΕΙΣΤΑ VILLAGE
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – VILLAGE COSMOS – ΑΛΕΞ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
———————————-
Πικάντικες ιστορίες καθημερινής σεξουαλικής τρέλας στη σύγχρονη Αυστραλία πλάθουν τον κόσμο της ενδιαφέρουσας ταινίας «Μαζί σου κι ας πεθάνω» («Little death», Αυστραλία, 2014) του Τζον Λόσον. Θέματα που η ταινία πραγματεύεται: ο μαζοχισμός, η υπνοφιλία, οι μεταμφιέσεις (ή αλλιώς το παιχνίδι ρόλων), η δακρυφιλία και τα πρόστυχα τηλεφωνήματα. Το έξυπνο χιούμορ είναι εδώ το καλύτερο εργαλείο, ακόμη και όταν αυτό προκύπτει από έναν νεαρό κωφάλαλο που προσπαθεί να κάνει σεξ μέσω τηλεφώνου (παίζουν οι Μπογιάνα Νοβάκοβιτς, Ντέιμον Χέριμαν, Στέφανι Μέι αλλά και ο σκηνοθέτης Τζος Λόσον).
Βαθμολογία: 2 1/2
ΑΘΗΝΑ: ΦΙΛΟΘΕΗ – ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ – ΔΕΞΑΜΕΝΗ – ΧΛΟΗ –ΑΕΛΛΩ – ΕΛΛΗΝΙΣ – ΦΛΕΡΥ – ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ –ΦΙΛΙΠ –ΦΛΟΙΣΒΟΣ – ΡΙΑ –ΒΟΤΣΑΛΑΚΙΑ –ΚΟΡΑΛΙ ΣΑΡΩΝΙΔΑ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΕΛΛΗΝΙΣ – ΠΑΝΟΡΑΜΑ
———————————-
Στο «Magic Mike XXL» (ΗΠΑ, 2015) του Γκρέγκορι Τζέικομπς το βουβαλόπαιδο ονόματι Τσάνινγκ Τέιτουμ επιστρέφει και για μία ακόμη φορά ξεβρακώνεται. Ηταν ο ίδιος άλλωστε που πριν από μερικά χρόνια ξετρέλανε λυσσασμένα θηλυκά ενώ υποδυόταν τον στρίπερ στο trash movie του Στίβεν Σόντερμπεργκ «Magic Mike». Εδώ επαναλαμβάνει τα στριπτίζ, τα macho καλαμπούρια ανάμεσα στους στρίπερ, τις λυσσασμένες γκόμενες. Μόνο που αυτή τη φορά η ανοησία δεν είναι απλώς L. Είναι πραγματικά XXL…
Βαθμολογία:1
ΑΘΗΝΑ: ΟΛΑ ΤΑ ΚΛΕΙΣΤΑ VILLAGE – ODEON ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – STER ΙΛΙΟΝ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – ΑΕΛΛΩ CINEMAX – ΝΑΝΑ – ΤΡΙΑΝΟΝ ΣΑΡΩΝΙΔΑ – ΑΛΕΞ Π.ΡΑΦΤΗ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ : VILLAGE COSMOS – ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
Επανεκδόσεις
Το 1958, πολλά χρόνια πριν από τις πρόσφατες, κάπως επιτηδευμένες, αν και αξιέπαινες κινηματογραφικές προσπάθειες του Τζέιμς Φράνκο πάνω στο σύμπαν του σπουδαίου Γουίλιαμ Φόκνερ, ο Μάρτιν Ριτ, από τους πιο υποτιμημένους σκηνοθέτες του Χόλιγουντ και θύμα του μακαρθισμού, γύρισε το «Μακρύ καυτό καλοκαίρι» («The long hot summer»). Μια ακαδημαϊκά γυρισμένη αλλά απολύτως κατανοητή ακτινογραφία του αμερικανικού Νότου του Φόκνερ με τους ικανοποιητικούς Πολ Νιούμαν, Ελίζαμπεθ Τέιλορ και Ορσον Γουέλς στους βασικούς ρόλους.
Βαθμολογία: 3
ΑΘΗΝΑ: ΔΙΟΝΥΣΙΑ – ΘΗΣΕΙΟ – ΑΒΑΝΑ
—————————
Η ερωτική σχέση μιας υπηρέτριας και του αφεντικού της στην Ιαπωνία του 1936 καταλήγει σε τραγωδία όταν ύστερα από ένα ανεξέλεγκτο όργιο εκείνη τον ευνουχίζει και τον θανατώνει… Φιλμ-σοκ πάνω στο θέμα του παράφορου έρωτα, η «Αυτοκρατορία των αισθήσεων» («Ai no corrida», Ιαπωνία, 1975) σκηνοθετήθηκε προκλητικά από τον Ναγκίσα Οσιμα, ο οποίος περιορίζοντας τη δράση σε κλειστούς χώρους έδωσε στην εικόνα διαστάσεις τελετουργίας. Ακολουθήθηκε από την παρεμφερή «Αυτοκρατορία του πάθους».
Βαθμολογία: 3
ΑΘΗΝΑ: ΛΑΙΣ – ΡΙΒΙΕΡΑ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.