Ρυθμίσεις που αφορούν την ναυτική εργασία ψηφίστηκαν την Τρίτη μέσω τροπολογιών που κατέθεσε ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας κ. Θοδωρής Δρίτσας και εντάχθηκαν στο Σχέδιο Νόμου με τίτλο «Μέτρα για την ανακούφιση των ΑμεΑ, την απλοποίηση της λειτουργίας των Κέντρων Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.), την καταπολέμηση της εισφοροδιαφυγής και συναφή ασφαλιστικά ζητήματα».
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας πλέον «προστατεύεται η ναυτική εργασία για απλήρωτους ναυτικούς σε εταιρείες που εκτελούν δρομολόγια βάσει συμβάσεων με το δημόσιο όταν εκπίπτουν οι συμβάσεις αυτές. Παρέχεται δηλαδή η δυνατότητα απόδοσης ποσών που εισπράττονται από την κατάπτωση εγγυητικών καλής εκτέλεσης στους απλήρωτους ναυτικούς. Παράλληλα προστατεύονται τα εργασιακά δικαιώματα των ναυτικών ακόμα και μετά την έναρξη της διαδικασίας εγκατάλειψης ώστε να μπορούν να αναζητήσουν αλλού εργασία χωρίς να χάνουν τα δικαιώματα τους από την κήρυξη σε εγκατάλειψη».
Στην ίδια ανακοίνωση επισημαίνεται ότι «με τις δύο αυτές ρυθμίσεις ανοίγει ο δρόμος για τη δικαίωση των απλήρωτων ναυτικών της ΝΕΛ, που βρέθηκαν σε θέση απόγνωσης, απλήρωτοι επί ένα χρόνο περίπου, ενώ ταυτόχρονα κατοχυρώνεται και νομοθετικά πλέον η άρση της ομηρίας των απλήρωτων ναυτικών, ομηρία που έζησαν με τραγικούς όρους διαβίωσης επί πολλούς μήνες οι ναυτικοί του πλοίου «Μυτιλήνη» στη Σάμο, όπως και άλλοι ναυτικοί στα λιμάνια του Πειραιά, της Δραπετσώνας και του Λαυρίου».
Επιπλέον «εξασφαλίζονται αξιώσεις εργαζομένων από τη μη καταβολή δεδουλευμένων κατά διαχειριστριών εταιρειών ή κατά κυρίου ναυαγίου που προκύπτουν από δικαστικές αποφάσεις οι οποίες παρέμεναν επί σειρά ετών ανεφάρμοστες».
Ακόμη σημειώνεται στην ανακοίνωση ότι «θεραπεύεται δυσμενής διάκριση εις βάρος του πολιτικού προσωπικού του υπουργείου σε ότι αφορά στην υποχρέωση δήλωσης περιουσιακής κατάστασης καθώς εξισώνονται οι όροι υποχρέωσης υποβολής με τους ισχύοντες για το πολιτικό προσωπικό όλων των υπουργείων».
Επιπροσθέτως «διασφαλίζεται η επαναπροκήρυξη διαγωνισμού πρόσληψης 47 λιμενοφυλάκων στο Λιμενικό Σώμα όπως και η δυνατότητα συμμετοχής όλων όσων είχαν δικαίωμα υποβολής υποψηφιότητας στο διαγωνισμό που ακυρώθηκε προκειμένου να επαναπροκηρυχθεί με αυξημένες εγγυήσεις διαφάνειας και αξιοκρατίας» και «εξασφαλίζεται η έγκαιρη προμήθεια καυσίμων για το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή και για τους Πλοηγικούς Σταθμούς».
Επίσης «επιλύονται όλα τα τυπικά κωλύματα για τη νόμιμη, εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία Υπηρεσιών και Οργάνων της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής. Επίσης επιλύονται ζητήματα σχετικά με τη σύνθεση του Συμβουλίου της Πλοηγικής Υπηρεσίας τα οποία οφείλονται στην κατάργηση της Διεύθυνσης Πλοηγικής Υπηρεσίας».
Τέλος παρατείνεται η δυνατότητα τεχνικής υποστήριξης των Εναερίων Μέσων του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής από την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία Α.Ε με την παράταση της σχετικής σύμβασης μεταξύ του Υπουργείου και της ΕΑΒ μέχρι τις 31.12.2015