Ετοιμη για τη συνέχιση της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΤΥ) δηλώνει η Alstom, σύμφωνα με τον Senior Vice President Europe της εταιρείας κ. Αντρέας Κνίτερ.
Οπως αναφέρει στη συνέντευξη που παραχώρησε στο «Βήμα της Κυριακής», στο περιθώριο του Παγκοσμίου Συνεδρίου της Διεθνούς Ενωσης των Αστικών Συγκοινωνιών στο Μιλάνο, η Alstom είναι θεωρητικά ανοιχτή ακόμη και σε αλλαγές όρων του διαγωνισμού, όπως π.χ. η διατήρηση ποσοστού της εταιρείας από το Ελληνικό Δημόσιο.
Ο κ. Κνίτερ παραδέχεται ότι «μέχρι στιγμής δεν έχουμε ακούσει κάτι επίσημο από τη νέα κυβέρνηση» και επισημαίνει ότι η Alstom «είναι έτοιμη από πολύ καιρό». «Είμαστε σε αναμονή και περιμένουμε τις κινήσεις της κυβέρνησης» σημειώνει το κορυφαίο στέλεχος της Alstom.
«Είναι πολύ καλό που η διαδικασία δεν έχει σταματήσει διότι είναι ένα πολύ σημαντικό πρότζεκτ για εμάς» σημειώνει, σχολιάζοντας τη δέσμευση της κυβέρνησης ότι θα σεβαστεί τις εν εξελίξει αποκρατικοποιήσεις που έχουν προβλεφθεί στον προϋπολογισμό του 2015.
«Είναι πολύ καλό που η διαδικασία δεν έχει σταματήσει διότι είναι ένα πολύ σημαντικό πρότζεκτ για εμάς» σημειώνει, σχολιάζοντας τη δέσμευση της κυβέρνησης ότι θα σεβαστεί τις εν εξελίξει αποκρατικοποιήσεις που έχουν προβλεφθεί στον προϋπολογισμό του 2015.
Και με συνεταίρους
Ο κ. Κνίτερ εξηγεί ότι, αν υπάρξουν νέοι όροι και προϋποθέσεις στον διαγωνισμό, αυτοί θα εξεταστούν «με ανοιχτο πνεύμα, αυτό είναι σίγουρο». «Δεν μπορώ να σχολιάσω συγκεκριμένα» σημειώνει, «αλλά μιλώντας γενικά, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα να έχουμε συνεταίρους σε κοινοπραξίες» παρατηρεί. «Δεν υπάρχει καμία αντίρρηση από την πλευρά μας να διατηρούμε πλειοψηφικό ποσοστό. Εχουμε πολλά τέτοια παραδείγματα στον κόσμο, όπως στη Νότια Αφρική και παλιότερα η κοινοπραξία μας με την Deutsche Bahn» τονίζει, αν και διευκρινίζει ότι «πρέπει να δούμε πρώτα τι θα σήμαινε κάτι τέτοιο για την ΕΕΣΣΤΥ».
Με τι στόχο όμως διεκδικεί η Alstom την πρώην μονάδα συντήρησης του ΟΣΕ; «Αυτό που σίγουρα θα φέρουμε είναι η εμπειρία στη συντήρηση τροχαίου υλικού που έχουμε σε παγκόσμιο επίπεδο. Εχουμε έσοδα 1,3 δισ. ευρώ κάθε χρόνο από τέτοιες δραστηριότητες και απασχολούμε 6.000-7.000 ανθρώπους σε όλον τον κόσμο» τονίζει.
«Διαθέτουμε παγκόσμια αλυσίδα ανεφοδιασμού και μηχανικούς που μπορούν να βελτιώσουν ένα προϊόν, άρα την αξιοπιστία του, άρα την ικανοποίηση του τελικού χρήστη, με μειωμένο κόστος» σημειώνει.
«Μόλις η Ελλάδα επιστρέψει στην ανάπτυξη, ενδεχομένως οι δραστηριότητες να μπορέσουν να πολλαπλασιαστούν μέσα από τη συντήρηση εμπορευματικών τρένων στα λιμάνια» σημειώνει ο κ. Κνίτερ. «Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την εταιρεία για την παροχή υπηρεσιών συντήρησης και στις αστικές συγκοινωνίες» επισημαίνει και συμπληρώνει ότι αντιμετωπίζει την εξαγορά της ΕΕΣΣΤΥ ως μια θετική κίνηση τόσο για την Alstom όσο και για τις μεταφορές στην Ελλάδα εν γένει. Παράλληλα η εταιρεία τελεί εν αναμονή της δημοπράτησης της γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας, σημειώνει.
Το τίμημα
Η κρίση θα επηρεάσει το τίμημα εξαγοράς; «Στο τέλος της ημέρας πρέπει να βρεις μια κατάσταση που έχει νόημα για τα δύο μέρη. Αν το πλαίσιο είναι διαφορετικό, θα πρέπει να το αναλύσουμε και να δούμε τη δυνατότητα κερδοφορίας της εταιρείας. Αλλά και η κυβέρνηση θα πρέπει να σκεφθεί αν τα πλεονεκτήματα που θα φέρουμε στη χώρα θα αξίζουν τα λεφτά που θα πάρει από εμάς» σημειώνει.
«Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από τις δραστηριότητές μας στην Ελλάδα και είμαστε πολύ πιστοί στη χώρα. Η ομάδα μας είναι εκεί την ώρα που άλλες εταιρείες έχουν φύγει από τη χώρα. Από αυτή την άποψη η σταθερότητα είναι πολύ καλή για τις δουλειές μας» σημειώνει. Ερωτηθείς για το ενδεχόμενο επιστροφής στη δραχμή, ο κ. Κνίτερ σχολιάζει ότι «στο τέλος της ημέρας δεν θα μπορούμε να επηρεάσουμε το τι θα συμβεί. Ετσι θα πρέπει να προσαρμοστούμε».
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ