Διαφοροποίηση, επιμήκυνση και καινοτομία, το στοίχημα για τον ελληνικό τουρισμό

Διαφοροποίηση, επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, προώθηση καινοτομιών, νέες ιδέες και στόχευση του κλάδου σε νέα κοινά, απαιτούνται για τη βελτίωση της θέσης της Ελλάδας στη διεθνή τουριστική αγορά, η οποία το 2030 εκτιμάται ότι θα έχει 1,8 δισ. τουρίστες, υπογράμμισε ο πρόεδρος της Εκτελεστικής Επιτροπής του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ταξιδίων και Τουρισμού (World Travel & Tourism Council) και πρόεδρος του Ομοσπονδιακού Συνδέσμου της Γερμανικής Τουριστικής Οικονομίας (BTW) Dr. Michael Frenzel.

Διαφοροποίηση, επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, προώθηση καινοτομιών, νέες ιδέες και στόχευση του κλάδου σε νέα κοινά, απαιτούνται για τη βελτίωση της θέσης της Ελλάδας στη διεθνή τουριστική αγορά, η οποία το 2030 εκτιμάται ότι θα έχει 1,8 δισ. τουρίστες, υπογράμμισε ο πρόεδρος της Εκτελεστικής Επιτροπής του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ταξιδίων και Τουρισμού (World Travel & Tourism Council) και πρόεδρος του Ομοσπονδιακού Συνδέσμου της Γερμανικής Τουριστικής Οικονομίας (BTW) Dr. Michael Frenzel.
Ο τουρισμός είναι ένας από τους ισχυρότερους «άσους» που έχει η Ελλάδα στο μανίκι της για την οικονομία, σημείωσε, μιλώντας με θέμα «Η Γερμανία στρατηγικός εταίρος του ελληνικού τουρισμού», στην εκδήλωση του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη, με την ευκαιρία της ετήσιας τακτικής γενικής συνέλευσης των μελών του. Ο ίδιος επισήμανε το μεγάλο δυναμικό της χώρας στον τομέα, αλλά και τις πολλές ευκαιρίες για τις ελληνικές και γερμανικές εταιρίες. «Πίσω από κάθε επιτυχημένο τουριστικό προορισμό βρίσκεται πάντα ένα σύγχρονο και στρατηγικό σχέδιο», τόνισε ο Dr. Frenzel, προσθέτοντας ότι η Ελλάδα έχει μια εξέχουσα τουριστική εικόνα για τους Γερμανούς, εκτιμώντας ότι είναι ίσως και η καλύτερη στον κόσμο, γι’ αυτό και ως χώρα βρίσκεται πρώτη στις προτιμήσεις των Γερμανών, αφήνοντας πίσω της αγορές όπως η Μεγάλη Βρετανία, η Βουλγαρία, η Γαλλία ή η Ρωσία. Το 2014 ήρθαν στην Ελλάδα περίπου 2,5 εκατ. γερμανοί τουρίστες, με το μερίδιο του τουρισμού στο ΑΕΠ να διαμορφώνεται άμεσα στο 7% και έμμεσα στο 17,3% και το ποσοστό συμμετοχής του στην απασχόληση να ανέρχεται στο 9,4% άμεσα και έμμεσα στο 19,4%.
Ωστόσο, για να εξασφαλίσει η Ελλάδα την υψηλότερη δυνατή θέση στη μεγάλη διεθνή αγορά, θα πρέπει να γίνει περισσότερο ανταγωνιστική, πρότεινε ο πρόεδρος του WTTC. Στην κατεύθυνση αυτή, η χώρα θα πρέπει να ακολουθήσει τα trends των πελατών και των αναγκών τους, δίνοντας έμφαση στην ευελιξία, τις δυνατότητες επιλογής, το value for money, τη διαφοροποίηση και την εξειδίκευση, συνυπολογίζοντας τα περιβαλλοντικά κριτήρια, υπογράμμισε ο πρόεδρος του WTTC. «Ενα είναι σαφές: ο τουρισμός εξελίχθηκε με την πάροδο των χρόνων σε μια διεθνή βιομηχανία, γεγονός το οποίο μεταφράζεται σε αριθμούς ως εξής: Το 1950 υπήρχαν παγκοσμίως 25 εκατ. τουρίστες, οι οποίοι το 2011 αυξήθηκαν σε 900 εκατ., το 2012 ξεπέρασαν το φράγμα του 1 δισ. και η εκτίμηση για το 2030 είναι ότι ετησίως θα ταξιδέψουν 1,8 δισ. άνθρωποι», δήλωσε.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου κ. Μιχάλης Μαΐλλης, αφού αναφέρθηκε στις συνέπειες που είχε η εξαετής ύφεση στην ελληνική οικονομία, στις προσπάθειες των επιχειρήσεων να επιβιώσουν και στο γεγονός ότι η χώρα βρίσκεται και πάλι υπό την απειλή ενός GREXIT, ενώ είχε αρχίσει να διαφαίνεται «φως στο τούνελ», επισήμανε τις συνέπειες που θα υπάρξουν για όλους, αν οι διαπραγματεύσεις με τους θεσμούς δεν έχουν αίσιο τέλος. Αναφερόμενος στην πραγματική οικονομία, υπογράμμισε ότι βασικός και αυτονόητος τομέας ενίσχυσής της είναι ο τουρισμός, που, εφόσον στηριχθεί, θα έχει άμεσα θετική επίπτωση στο ΑΕΠ και ως ατμομηχανή της χώρας, θα την οδηγήσει στη δεκάδα των ισχυρότερων προορισμών διεθνώς, συμβάλλοντας άμεσα κατά 20% στο ελληνικό ΑΕΠ.
Ο ίδιος ανέφερε ότι το 2014 σε ένα μεταβαλλόμενο μακροοικονομικό περιβάλλον, η χώρα πέτυχε ιστορικό ρεκόρ αφίξεων, 24 εκατ. τουριστών, με έσοδα 13,5 δισ. ευρώ, κατακτώντας τη 15η θέση παγκοσμίως, από πλευράς αφίξεων και την 19η θέση από πλευράς εσόδων, ενώ σε ό,τι αφορά τη γερμανική αγορά, τόνισε ότι καταγράφεται ήδη πτώση 25% στις κρατήσεις Μαρτίου, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα της περσινής χρονιάς, τη στιγμή που ο κλάδος συνολικά παρουσιάζει αύξηση 2% στις κρατήσεις στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου και όλα αυτά λόγω του κακού πολιτικού κλίματος και της ανασφάλειας που επικρατεί στην αγορά. «Θα πρέπει, όχι μόνο να αρθούν οι αιτίες της αντίστροφης πορείας, αλλά, επιπλέον, ο κλάδος να στηριχθεί με μέτρα που θα προσβλέπουν σε ένα ανταγωνιστικότερο τουριστικό προϊόν υψηλής ποιότητας», δήλωσε.
Την ανάγκη για τη δημιουργία ενός νέου – παραγωγικού μοντέλου στη χώρα και τις πρωτοβουλίες του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου για τον σκοπό αυτό, υπογράμμισε ο γενικός διευθυντής του Επιμελητηρίου Δρ. Αθανάσιος Κελέμης, τονίζοντας ότι κάθε ενέργεια στοχεύει στην ενίσχυση των σχέσεων Ελλάδας – Γερμανίας, στη βελτίωση των δεξιοτήτων του εργατικού δυναμικού και στην παροχή τεχνογνωσίας για τη βελτιστοποίηση του έργου των ελληνικών επιχειρήσεων. Με τον τρόπο αυτό, το ελληνικό επιχειρείν έρχεται πιο κοντά στη Γερμανία, που πάγια αποτελούσε σημαντικό εμπορικό και επενδυτικό εταίρο της Ελλάδας, με τις γερμανικές επιχειρήσεις να έχουν τα τελευταία χρόνια διαθέσει στην Ελλάδα κεφάλαια που ξεπερνούν τα 3 δισ. ευρώ, απασχολώντας 35.000 εργαζόμενους και παράγοντας τζίρο της τάξεως των 7,5 δισ. ευρώ.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης χαιρετισμό απηύθυνε ο Πρέσβης της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας Dr. Peter Schoof, καθώς και η αναπληρώτρια υπουργός Τουρισμού κυρία Ελενα Κουντουρά, η οποία περιέγραψε τις προτεραιότητες της κυβέρνησης ώστε η χώρα να ενισχύσει το τουριστικό της προϊόν.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.