«Μετά την πετρελαϊκή κρίση, η εταιρεία που συμμετείχε στην επένδυση των δύο γεωτρυπάνων, ως επενδυτής και όχι ως διαχειριστής, πήρε την τολμηρή απόφαση για την οριστική απεμπλοκή της από την επένδυση αυτή. Η διαδικασία αυτή ολοκληρώθηκε με απόλυτα συναινετικό τρόπο. Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη επένδυση καμία σχέση δεν έχει με τις υπόλοιπες δραστηριότητες».
Με την ανακοίνωση αυτή η εταιρεία Metrostar του κ. Θεόδωρου Αγγελόπουλου επιβεβαίωσε το δημοσίευμα της προηγούμενης εβδομάδας του «Βήματος της Κυριακής», το οποίο αναφερόταν με λεπτομέρειες στην αποτυχημένη επένδυση του γνωστού έλληνα εφοπλιστή στα πλοία-τρυπάνια και στην περιπετειώδη κατάληξη που είχε αυτή. Δηλαδή στην αδυναμία του κ. Αγγελόπουλου να πληρώσει τόκους ομολόγου, με αποτέλεσμα οι ομολογιούχοι να πάρουν τις μετοχές του (ποσοστό 60%) στα δύο πλοία.
Μια επένδυση που εκτός από τη ζημιά 700 εκατ. δολαρίων του ίδιου του εφοπλιστή οδήγησε τους ομολογιούχους σε «φέσι» 186 εκατ. δολαρίων.
Ενστάσεις
Στην παραπάνω ανακοίνωση όμως υπάρχουν δύο σημεία που σύμφωνα με το ρεπορτάζ φαίνεται να μην ευσταθούν.
Το πρώτο είναι ότι ο κ. Αγγελόπουλος ήταν επενδυτής στο project των τρυπανιών και όχι διαχειριστής. Δηλαδή, ναι μεν πίστεψε στις προοπτικές των πλοίων και τα χρηματοδότησε αλλά δεν ευθύνεται αυτός ούτε για το γεγονός ότι δεν εξασφάλισαν καλά συμβόλαια ούτε για την αδυναμία πρόβλεψης ότι οι τιμές του πετρελαίου θα πάρουν την κατιούσα.
Στο bond agreement όμως για την έκδοση του ομολόγου των 186 εκατ. δολαρίων στις 13 Φεβρουαρίου 2014 αναφέρεται ρητώς ότι ο κ. Θεόδωρος Αγγελόπουλος είναι ο εκδότης του ομολόγου και όχι απλός επενδυτής, ενώ τους όρους της έκδοσης υπογράφουν οι κ.κ. Μ. Σαπουτζόγλου και Μ. Κουγκέλης, στελέχη που είναι γνωστό στη ναυτιλιακή πιάτσα ότι ανήκουν στον στενό κύκλο του κ. Αγγελόπουλου (ο κ. Κουγκέλης έχει αποχωρήσει από τον όμιλο).
Επίσης στην ανακοίνωση της Μetrostar επισημαίνεται ότι «η διαδικασία απεμπλοκής από την επένδυση έγινε με συναινετικό τρόπο».
Υπενθυμίζεται ότι στις 29 Μαΐου 2015 η συνέλευση των ομολογιούχων της Metro Exploration αποφάσισε να αποκτήσει τον έλεγχο των τρυπανιών. Εναν μήνα νωρίτερα, στις 29 Απριλίου, η Metro Exploration είχε ζητήσει παράταση πληρωμής του κουπονιού από τους ομολογιούχους σε μια προσπάθεια να αναβάλει τη χρεοκοπία. Οι ομολογιούχοι όμως απέρριψαν το αίτημα της εταιρείας του κ. Αγγελόπουλου και την Παρασκευή 29 Μαΐου απέκτησαν τον πλήρη έλεγχο της Metro Exploration με αποτέλεσμα η επένδυση των 700 εκατ. δολαρίων του κ. Αγγελόπουλου στα δύο πλοία-τρυπάνια να γίνει και επισήμως «καπνός».
Δανεισμός
Η εξέλιξη αυτή πάντως έχει προκαλέσει και άλλο ένα σοβαρό πρόβλημα στον ελληνικό όμιλο. Οπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, έχει προκύψει δυσκολία σύναψης δανεισμού για την αποπληρωμή οκτώ τάνκερ που χτίζονται για λογαριασμό της Metrostar στα ναυπηγεία της Hyundai, γι’ αυτό και ο κ. Αγγελόπουλος βρίσκεται πολύ κοντά στην πώλησή τους προτού αυτά μπουν στο νερό στη βελγική Euronav, η οποία πρωτίστως ενδιαφέρεται για τα τέσσερα και προσφέρει 98 εκατ. δολάρια για το καθένα. Η λεπτομέρεια είναι ότι ακριβώς έναν χρόνο πίσω η Εuronav είχε προσφέρει 108 εκατ. δολάρια για κάθε πλοίο αλλά ο κ. Αγγελόπουλος δεν είχε δεχθεί. Αν ο κ. Αγγελόπουλος καταφέρει να τα πουλήσει όλα, θα βρει τα 630 εκατ. ευρώ που του λείπουν και δεν θα χάσει και την προκαταβολή των 150 εκατ. δολαρίων που έχει καταβάλει. Για κέρδη, ούτε λόγος…
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ