Φανταστείτε ένα σχολείο στο οποίο οι μαθητές πηγαίνουν χωρίς βιβλία στην τσάντα. Το μόνο περιεχόμενο της σχολικής σάκας είναι μία ταμπλέτα και ένα τετράδιο πολλαπλής χρήσης. Στην τάξη το μάθημα γίνεται αξιοποιώντας iPad που περιέχουν εμπλουτισμένα ψηφιακά βιβλία και πολυμεσικές εφαρμογές.
Δεν πρόκειται για επιστημονική φαντασία, αλλά για την πραγματικότητα που βιώνουν 12 σχολεία της χώρας, τα οποία εφαρμόζουν τη μεθοδολογία iPad 1:1 της Apple, μια πρωτοβουλία για την ενσωμάτωση της τεχνολογίας στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Ενα από τα 12 σχολεία είναι τα Εκπαιδευτήρια Δούκα στην Αθήνα, στα οποία από το 2007 οι μαθητές είναι εφοδιασμένοι με ατομικό υπολογιστή που σκοπό έχει όχι να καταργήσει τις παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας αλλά να τις εμπλουτίσει και να τις συμπληρώσει.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου και γενικό διευθυντή κ. Κωνσταντίνο Δούκα, στόχος είναι η εκπαίδευση παγκόσμιων πολιτών με ελληνική ταυτότητα και η καλλιέργεια ικανοτήτων του 21ου αιώνα ως αποτέλεσμα γνώσεων, δεξιοτήτων, στάσεων και αξιών.
Σύμφωνα με τον κ. Δούκα, αυτό το σχολείο του μέλλοντος που αξιοποιεί το iPad στην εκπαιδευτική διαδικασία παρέχει το πλεονέκτημα της ελαφριάς τσάντας, χρησιμοποιεί διαδραστικούς πίνακες, απογειώνει τις ικανότητες του δασκάλου, αλλάζει τον τρόπο λειτουργίας της τάξης, παρέχει ένα εργαλείο δημιουργίας που απέχει πολύ από τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας και κάνει το μάθημα ιδιαίτερα δημιουργικό, ευχάριστο, χρήσιμο και αποτελεσματικό για τον μαθητή.
Το iPad αξιοποιείται στο μάθημα από τη Δ’ Δημοτικού ως και την Α’ Γυμνασίου. Οι εκπαιδευτικοί προετοιμάζονται κατάλληλα και εκπαιδεύονται στη χρήση βέλτιστων διεθνών πρακτικών, ενώ το σχολικό βιβλίο αναδιαμορφώνεται προκειμένου να ενταχθεί στο ψηφιακό περιβάλλον και να μπορεί να εμπλουτιστεί με πολυμεσικό περιεχόμενο. Ωστόσο, όπως λέει ο κ. Δούκας, η καρδιά του συστήματος παραμένει ο εκπαιδευτικός. Σημειωτέον ότι παρέχονται και σεμινάρια στους γονείς των μαθητών προκειμένου να εξοικειωθούν με τη διδακτική διδασκαλία μέσω του iPad για να υποστηρίξουν τα παιδιά τους στο σπίτι.
Το περιεχόμενο των σχολικών βιβλίων και των βοηθημάτων έχει εμπλουτιστεί με αυστηρά επιλεγμένο ψηφιακό διαδραστικό υλικό, όπως επισημαίνει ο κ. Βασίλης Οικονόμου, υπεύθυνος Συστημάτων Πληροφορικής, με στόχο να δημιουργεί περισσότερες από μία αναπαραστάσεις για το ίδιο θέμα. Το μεγαλύτερο μέρος του εκπαιδευτικού υλικού και οι διαδραστικές εφαρμογές εγκαθίστανται στο iPad, το οποίο οι μαθητές μεταφέρουν στη σχολική τους τσάντα μαζί με τα τετράδια και την κασετίνα τους, τη φόρμα τους (όποτε έχουν γυμναστική) και τα απαραίτητα βιβλία.
Τα ψηφιακά βιβλία εμπλουτίζονται μέσω της δωρεάν εφαρμογής iBooks Author της Apple και με το iPad, μετατρέπονται σε σημείο αναφοράς του εκπαιδευτικού, των μαθητών αλλά και των γονέων τους.
«Στόχος της ενσωμάτωσης του iPad στην εκπαιδευτική διαδικασία δεν είναι η απλή αντικατάσταση του έντυπου παραδοσιακού βιβλίου, παρά η δημιουργία μιας πολυμεσικής διαδραστικής εμπειρίας μάθησης που δίνει τη δυνατότητα στον εκπαιδευτικό να διδάξει αποτελεσματικά με τρόπους και μεθόδους που δεν θα ήταν δυνατόν χωρίς την τεχνολογία» προσθέτει ο κ. Κωστής Λιάκος, Business Development Manager για την iSquare, τον επίσημο διανομέα της Apple στη χώρα μας.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ