Η καινοτομία επιβραβεύει. Οχι αποκλειστικά στην τεχνολογία αλλά στην ιδέα και στη μέθοδο. Φωτεινά παραδείγματα επιβεβαιώνουν ότι βγαίνοντας από την πεπατημένη και καλύπτοντας ανάγκες που πολλές φορές προκύπτουν από προσωπική εμπειρία έχουν προοπτική επιτυχίας. Και σε πενιχρούς καιρούς η εξωστρέφεια που έχει ο τουρισμός τούς δίνει περαιτέρω ώθηση.
Easybnb: Λύσεις για τη φιλοξενία στο σπίτι
Η ιδέα προέκυψε «από δικές μας ανάγκες, όταν είδαμε ότι αποτελεί λύση σε ένα μεγάλο πρόβλημα» λέει ο κ. Πέτρος Δεμερτζής, συνιδρυτής της Easybnb με τον ιδιοκτήτη αρχιτεκτονικής εταιρείας κ. Νάσο Γαβαλά μιας πλατφόρμας που «κουμπώνει» μια σειρά υπηρεσίες για τη διευκόλυνση όσων επιθυμούν να εκμισθώσουν τα ακίνητά τους μέσω της Airbnb.
Εγινε πράξη στο τέλος του περασμένου Δεκεμβρίου και τρεις μήνες αργότερα, τον Φεβρουάριο του 2015, «λανσάραμε το site» λέει, ενώ οι βασικοί συντελεστές της σήμερα είναι πέντε. Στις πρώτες 100 ημέρες η Easybnb εξυπηρετεί μερικές δεκάδες ακίνητα στην Αττική και αρκετά σε Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική, Πάρο, Καλαμάτα, Ρόδο, Κεφαλλονιά και Πάτρα, με κατά τόπους ομάδες συνεργατών, ενώ έχει συνεργασίες με εταιρείες και startups όπως Dopios, Welcompickups, Incrediblue κ.ά. «Δεχόμαστε μερικές δεκάδες αιτήματα κάθε μέρα» λέει, καθώς ανέρχονται ως σήμερα σε 750-800, κυρίως από ανθρώπους μεγαλύτερων ηλικιών. «Αναλαμβάνουμε όμως λιγότερα από το 10%-15% αυτών, αφού θέλουμε να ελέγχουμε την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρουμε, αλλά και να αξιολογούμε τα ακίνητα που αναλαμβάνουμε».
Στην Ελλάδα είναι οι πρώτοι που το εφαρμόζουν, όπως και στην Ευρώπη, με εξαίρεση τη Γαλλία. Το εύρος των υπηρεσιών της Easybnb εκτείνεται από συμβουλές για βελτιώσεις στο ακίνητο, διάθεση συνεργείων και διακόσμηση ως και όλη τη διαχείριση της καταχώρισης και της κράτησης στην Airbnb (επικοινωνία, υποδοχή, καθαρισμός, πληρωμή κ.ά.). Η χρέωση είναι 20% επί του μισθώματος ως τα 100 ευρώ και 15% από τα 100 ευρώ και πάνω, «και αυτό εφόσον υπάρχει κράτηση και μίσθωση. Αν δεν υπάρξει, δεν πληρωνόμαστε».
Από τον Φεβρουάριο εκφράστηκε και επενδυτικό ενδιαφέρον από το εσωτερικό και το εξωτερικό. Ο πρώτος στόχος είναι τεχνολογικός και ως τον Σεπτέμβριο αναμένεται να ολοκληρωθεί μια εφαρμογή που να αυτοματοποιεί όλες τις επαφές και τις πληροφορίες. Στο επιχειρηματικό σχέδιο είναι η επέκταση σε Σάο Πάολο, Λονδίνο και Στοκχόλμη, ενώ υπάρχουν προθέσεις συνεργασίας για Ρίο, Κολονία, Λισαβόνα και Κωνσταντινούπολη. Ομως «βασικός στόχος μας είναι να έχουμε γερές βάσεις στην Ελλάδα» καταλήγει.
Athens Insiders: Ταξίδια με προσωπικές εμπειρίες
Η ιδέα για το «Athens Insiders» γεννήθηκε από την προσωπική ανάγκη των ιδρυτών να γνωρίσουν «εκ των έσω» τα μέρη που επισκέπτονταν όταν ταξίδευαν ακόμη και αν δεν είχαν κάποιον φίλο ή γνωστό. Ετσι το 2013 η Νάταλι Κόντου, η Ανθία Βλασσοπούλου και ο Αλέξης Φρυδάς ίδρυσαν το «Athens Insiders». Εκτοτε και για δύο χρόνια «εκκόλαψαν» το start-up που παρέχει προσωποποιημένες και θεματικές τουριστικές εμπειρίες στο Egg, πρωτοβουλία της Eurobank και του Corallia, για την τόνωση της νεανικής επιχειρηματικότητας και μόλις μετακόμισαν στα δικά τους γραφεία. «Φτιάχνουμε ένα πρόγραμμα που να είναι βασισμένο στις ανάγκες του ταξιδιώτη που έχουμε. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει μια θεματική ξενάγηση στην πόλη ή ένα ταξίδι μερικών εβδομάδων σε άλλες περιοχές εκτός Αθήνας» λέει η κυρία Βλασσοπούλου, η οποία ήταν ανάμεσα στους νέους επιχειρηματίες που το 2014 συνάντησε τη γερμανίδα καγκελάριο Ανγκελα Μέρκελ στο πλαίσιο της επίσκεψής της στην Ελλάδα. Τονίζει επίσης τις προοπτικές της Ελλάδας και της Αθήνας, ειδικά σε ό,τι αφορά την επιμήκυνση της περιόδου. «Εταιρείες σαν κι εμάς δημιουργούν εναλλακτικές δράσεις. Ετσι ο επισκέπτης μένει περισσότερο χρόνο στην Αθήνα και βρίσκει πράγματα να κάνει. Η Αθήνα γίνεται προορισμός 12 μήνες τον χρόνο».
Σήμερα οι Insiders δραστηριοποιούνται σε Αθήνα, Πελοπόννησο και Στερεά Ελλάδα, «όπου μπορούμε να μεταβούμε χωρίς πλοίο ή αεροπλάνο», λέει, μια και κάθε ταξιδιώτης ή ομάδα συνοδεύεται από Insider. Οι πελάτες, που πέρυσι έφθασαν τους 200, εφέτος έχουν ήδη υπερδιπλασιαστεί, κυρίως από ΗΠΑ, Καναδά, Αυστραλία, Βραζιλία και Ινδία. Το startup συνεργάζεται και με εταιρείες για εκδηλώσεις, καθώς και με ελληνικά και ξένα πρακτορεία, ενώ στόχος είναι τα θεματικά tours να αγγίξουν τα 400 την ημέρα.
Η ίδια υπογραμμίζει πόσο σημαντικό ήταν «το ότι καταφέραμε και μπήκαμε στο Egg, γιατί όταν ξεκινάς δεν μπορείς να καλύψεις κάποια σταθερά έξοδα όταν δεν έχεις καν έσοδα» λέει, επισημαίνοντας τη γραφειοκρατία, τη φορολογία και τα «πολλά κρυμμένα έξοδα».
Incrediblue: Θεματικά πακέτα και χρηματοδότηση 1,6 εκατ. ευρώ
Με όραμα το άνοιγμα της αγοράς του γιότινγκ στο ευρύτερο κοινό, η διαδικτυακή πλατφόρμα διακοπών με σκάφος Incrediblue από τον Μάρτιο του 2013 που ξεκίνησε στρέφεται πλέον αποκλειστικά στην εκπροσώπηση επανδρωμένων σκαφών, ενώ μόλις ολοκλήρωσε τον νέο γύρο χρηματοδότησης 1,6 εκατ. ευρώ. «Προχωράμε στη διαμόρφωση τουριστικών προϊόντων και θεματικών πακέτων (Honeymoon, Bachelor κ.ά.) εστιάζοντας στις υπηρεσίες και στις εμπειρίες» λέει ο διευθυντής Ανάπτυξης της Incrediblue κ. Γιώργος Γάτος. Τον σκοπό αυτόν εξυπηρετεί η νέα ιστοσελίδα (incrediblue.com) παρέχοντας ολοκληρωμένα πακέτα διακοπών με σκάφος και καπετάνιο, με τη διαδικασία κράτησης να απλοποιείται όσο αυτή ενός ξενοδοχείου και τις τιμές να ξεκινούν από 30 ευρώ ανά ημέρα/άτομο σε μια σειρά από ελληνικούς προορισμούς.
Τα νέα κεφάλαια προέρχονται κυρίως από βρετανικά venture capital funds και θα επιταχύνουν την ανάπτυξη της εταιρείας σε τέσσερις αγορές, κυρίως στην Ελλάδα, αλλά και σε Τουρκία, Κροατία και Ισπανία, στοχεύοντας στην προσέλκυση περισσότερων ταξιδιωτών, οι οποίοι αγνοούν τις διακοπές σε σκάφος αναψυχής με καπετάνιο ως ελκυστική και προσιτή επιλογή διακοπών. Στόχος είναι επίσης στο τέλος του 2015 να ξεκινήσει ναυλώσεις σκαφών και στην Καραϊβική με παρόμοια θεματικά προϊόντα.
Σήμερα η Incrediblue διαθέτει 850 επανδρωμένα σκάφη στην Ελλάδα, με την προσδοκία να φθάσουν τα 1.000 ως το τέλος του χρόνου στη χώρα και 2.100 συνολικά στη Μεσόγειο. Το 2014 έγιναν περίπου 350 κρατήσεις σε σκάφη στην Ελλάδα, με τζίρο 600.000 ευρώ, ενώ φιλοδοξία για εφέτος είναι να ανέλθουν στις 1.500.
Salty Bag
Επιχειρηματικότητα κοντά στη θάλασσα
«Το βασικό είναι να φέρνεις τον κόσμο στη θάλασσα» λέει ο ιστιοπλόος κ. Στρατής Ανδρεάδης, συνιδρυτής – μαζί με την κυρία Χρύσα Χαλικιοπούλου και τον κ. Σπύρο Ντάικο – της Salty Bag, η οποία συστήθηκε τον Μάρτιο του 2013 με τη μορφή Ιδιωτικής Κεφαλαιουχικής Εταιρείας (ΙΚΕ) και έδρα την Κέρκυρα, ανακυκλώνοντας τα παροπλισμένα πανιά ιστιοπλοϊκών σκαφών και μετατρέποντάς τα σε αξεσουάρ ταξιδιού. Ο ίδιος αναπτύσσει μια σειρά δράσεις γύρω από τον χώρο που γνωρίζει πολύ καλά στοχεύοντας στην ανάπτυξη του αθλητικού και θαλάσσιου τουρισμού και στα οφέλη που επιφέρουν στους προορισμούς, με αυξανόμενο αριθμό ξένων σκαφών, συμμετεχόντων και επισκεπτών στα νησιά κάθε χρόνο.
Salty Bag
Επιχειρηματικότητα κοντά στη θάλασσα
«Το βασικό είναι να φέρνεις τον κόσμο στη θάλασσα» λέει ο ιστιοπλόος κ. Στρατής Ανδρεάδης, συνιδρυτής – μαζί με την κυρία Χρύσα Χαλικιοπούλου και τον κ. Σπύρο Ντάικο – της Salty Bag, η οποία συστήθηκε τον Μάρτιο του 2013 με τη μορφή Ιδιωτικής Κεφαλαιουχικής Εταιρείας (ΙΚΕ) και έδρα την Κέρκυρα, ανακυκλώνοντας τα παροπλισμένα πανιά ιστιοπλοϊκών σκαφών και μετατρέποντάς τα σε αξεσουάρ ταξιδιού. Ο ίδιος αναπτύσσει μια σειρά δράσεις γύρω από τον χώρο που γνωρίζει πολύ καλά στοχεύοντας στην ανάπτυξη του αθλητικού και θαλάσσιου τουρισμού και στα οφέλη που επιφέρουν στους προορισμούς, με αυξανόμενο αριθμό ξένων σκαφών, συμμετεχόντων και επισκεπτών στα νησιά κάθε χρόνο.
Στο πλαίσιο αυτό τελεί πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του Αγώνα Κλασικών Σκαφών της Κέρκυρας (CCΥR), ο οποίος διοργανώθηκε εφέτος για δεύτερη χρονιά από 5 ως 7 Ιουνίου, είναι τεχνικός σύμβουλος της Οργανωτικής Επιτροπής του Spetses Classic Yacht Regatta (SCYR), που πραγματοποιείται για πέμπτη χρονιά από 18 ως 21 Ιουνίου, και εκπρόσωπος του Ναυτικού Ομίλου Ελλάδος (ΝΟΕ) στον Διεθνή Αγώνα Κλασικών και Παραδοσιακών Σκαφών (SCYR), ο οποίος θα πραγματοποιηθεί για τρίτη χρονιά από 26 ως 28 Ιουνίου.
Για την ανάπτυξη των τριών αυτών διοργανώσεων μάλιστα εφέτος στο ναυταθλητικό πρόγραμμα του Spetses Classic Yacht Regatta 2015 προστέθηκε το Σιρκουί Κλασικών και Παραδοσιακών Σκαφών Ελλάδας (Hellenic Classic & Traditional Boat Circuit) φιλοδοξώντας να γίνει σταθμός στον εναλλακτικό τουρισμό της Μεσογείου. Με αφετηρία την Κέρκυρα και το 2ο CCYR, ακολουθεί ομαδικός πλους με στάσεις σε Πάτρα – Ιτέα και επισκέψεις σε Ολυμπία – Δελφούς αντίστοιχα, για την ανακάλυψη τουριστικών και πολιτιστικών θησαυρών της Δυτικής Ελλάδας. Ενδιάμεσος προορισμός είναι το Spetses Classic Yacht Regatta και τα σκάφη θα καταλήξουν στη Σύρο.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ