Προχωρά η νέα γραμμή μεταφοράς ρεύματος μεταξύ Ελλάδας – Βουλγαρίας

Την ωριμότητα του έργου «Διασυνδετική γραμμή Νέας Σάντας (Ελλάδα) και Μaritsa East 1 (Bουλγαρία)» επιβεβαιώνει με απόφαση που υπέγραψε τη Δευτέρα (29.5.2015) ο υπουργός Οικονομίας κ. Γιώργος Σταθάκης.

Την ωριμότητα του έργου «Διασυνδετική γραμμή Νέας Σάντας (Ελλάδα) και Μaritsa East 1 (Bουλγαρία)» επιβεβαιώνει με απόφαση που υπέγραψε τη Δευτέρα (29.5.2015) ο υπουργός Οικονομίας κ. Γιώργος Σταθάκης. Μετά τον έλεγχο του σχετικού φακέλου ξεκινά η διαδικασία χορήγησης των απαραίτητων αδειών για την υλοποίησή του.
Το συγκεκριμένο έργο περιλαμβάνεται στα 12 επενδυτικά σχέδια που αναμένεται να αλλάξουν τον ενεργειακό χάρτη της χώρας και περιλαμβάνονται στον κατάλογο των ευρωπαϊκών Έργων Κοινού Ενδιαφέροντος (PCIs). Οι αδειοδοτήσεις έχει προβλεφθεί ότι θα προχωρήσουν με διαδικασίες fast track (άρθρο 22 του ν. 3894/2010 και άρθρα 4 και 5 του ν. 4146/2013), γι’ αυτό και στις αποφάσεις εμπλέκεται η Γενική Διεύθυνση Στρατηγικών Επενδύσεων του υπουργείου Οικονομίας (Αρμόδια Εθνική Αρχή).
Σύμφωνα με την απόφαση του κ. Σταθάκη, ως ημερομηνία έναρξης της διαδικασίας χορήγησης των αδειών καθορίζεται η 29η Μαΐου 2015. Ο ΑΔΜΗΕ (Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας) και η αντίστοιχη εταιρεία ESO-EADτης Βουλγαρίας θα πρέπει ως το τέλος Ιουλίου να υποβάλουν στην Αρμόδια Εθνική Αρχή τον πλήρη φάκελο των αιτήσεων για την έκδοση του συνόλου των αδειών που απαιτούνται για την υλοποίηση του έργου.
Ακόμη, ως το τέλος Αυγούστου πρέπει να καταρτίσουν και να υποβάλουν ένα σχέδιο σχετικά με τη συμμετοχή των πολιτών στη διαδικασία χορήγησης των αδειών και στην εξασφάλιση έγκαιρης πληροφόρησης του κοινού.
Η προθεσμία για τη χορήγηση του συνόλου των απαιτούμενων αδειών για την υλοποίηση του έργου δεν μπορεί να υπερβαίνει το 18μηνο από την ημερομηνία αποδοχής του φακέλου των αιτήσεων.
Το συγκεκριμένο έργο, όπως αναφέρεται σε σχετικό κείμενο του ΑΔΜΗΕ, αφορά την κατασκευή μιας νέας διασυνδετικής γραμμής (400 kV) που θα συνδέει την περιοχή της Νέας Σάντας Ροδόπης με τη Βουλγαρία, θα έχει μήκος 130 χιλιόμετρα, εκ των οποίων περίπου 30 χλμ. θα βρίσκονται επί ελληνικού εδάφους.
Το έργο θα επιτρέψει την αύξηση της ικανότητας μεταφοράς ισχύος στα σύνορα Ελλάδας – Βουλγαρίας, αλλά θα συνεισφέρει και στην ασφαλή μεταφορά της παραγόμενης ισχύος από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στη Βορειοανατολική Ελλάδα και στη Βορειοανατολική και Νότια Βουλγαρία. Η ενίσχυση που θα επιφέρει το συγκεκριμένο έργο αναμένεται ότι θα έχει θετική επίπτωση στην ασφαλή λειτουργία των διασυνδέσεων μεταξύ του ευρωπαϊκού και του τουρκικού συστήματος μεταφοράς.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.